RPTCY 2023. G&S TOURS: Viitorul este pe mâini bune

Pentru grupul de firme format din G & S Tours, Drimo Inter Trans și Nic & Gil Impex, viitorul arată bine, după ce proprietarul, Gabriel Oțet, a reușit să-și inspire cei doi băieți să i se alăture în managementul companiilor. Experiența sa în transportul de persoane, dublată de formarea profesională și orientarea spre nou a fiilor săi de 24 și 27 de ani, așază afacerea într-un punct de unde poate gestiona schimbarea, oricum ar arăta aceasta.

Drimo Gabriel Otet

Câștigarea licitației pentru traseele din Ialomița, unde G & S Tours a fost singura companie care nu a fost descalificată, spune multe despre seriozitatea managementului în abordarea provocărilor noi.

Dar să ne întoarcem puțin în timp.

Demisie în bloc în pandemie… demontată

Cu o parte foarte importantă din activitate în zona de transport regulat, grupul format din G & S Tours, Drimo Inter Trans și Nic & Gil Impex a trebuit să facă față unei adevărate crize generate de pandemie. Transportul de persoane a suferit puternic și momente cu adevărat dificile au fost depășite, rând pe rând.

„Pandemia a reprezentat cea mai zdruncinată perioadă prin care a trecut businessul pe care îl conduc. Mașinile au rămas în curte și, în prima fază, nimeni nu știa ce este de făcut mai departe. La o săptămână sau două de la blocaj, angajații din punctul de lucru din Ialomița au anunțat că își dau demisia în bloc”, ne-a explicat Gabriel Oțet, amintindu-și cum i-a chemat pe toți demisionarii și le-a explicat apăsat că în firmă nu este loc decât pentru membrii echipei care vor să depășească împreună perioada grea și că îi invită pe cei care simt altfel să plece, pentru că oricum nu vor găsi variante mai bune, pe o piață afectată de pandemie. Abordarea sinceră s-a dovedit una bună, pentru că toate demisiile au fost retrase. Apoi au venit ajutoarele de la stat, sub formă de șomaj tehnic, iar afacerea de transport a identificat rotițele care se mai mișcau, astfel încât grupul să poată merge mai departe.

Transportul de angajați și cele două ateliere service foarte bine puse la punct, destinate oricărui tip de autovehicule, aflate în București (5.000 mp) și Fierbinți-Târg (8.000 mp), au fost motoarele care au împins afacerea peste acest hop.

„Am trecut prin toate provocările pandemiei, iar, apoi, un an am plătit toate dările către stat acumulate în acea perioadă, alături de cele curente. A fost greu, dar am strâns cureaua și am făcut ceea ce trebuia, iar acum am început să închidem leasing-uri din 2018”, a arătat Gabriel Oțet, menționând că, în momentul declarării stării de urgență, 45 de mașini se aflau în leasing.

Un parc de 150 de vehicule și segmente noi

Astăzi, grupul deține 150 de mașini, după ce au fost făcute achiziții care au vizat licitația din Ialomița. Echipa numără 130 de membri. (Până la urmă nu a mai plecat nimeni, în timpul pandemiei…)

Și, pentru a răspunde cerințelor actuale, au fost dezvoltate inclusiv segmente de ride sharing și rent-a-car.

Acestea se adaugă zonelor clasice de transport pasageri, G & S TOURS asigurând servicii de transport regulat de pasageri în zona limitrofă a Bucureștiului, pe raza județului Ialomița și transport local în Otopeni și Balotești.

Singurii câștigători, în Ialomița

De altfel, licitația desfășurată, recent, de Consiliul Județean Ialomița poate constitui un studiu de caz folositor pentru piața locală. „În cazul județului Ialomița, nu mi-am licitat propriile trasee, ci altele, pe care le-am considerat mai profitabile. Știam că procesul trebuie abordat diferit față de trecut, lucru pe care nu l-au luat în calcul ceilalți participanți. De aceea, am solicitat câteva indicații unui specialist în zona de achiziții publice. Dar principalul ajutor a venit din partea companiei de contabilitate cu care colaborăm. O echipă inteligentă, care a putut oferi exact informațiile cerute, în forma în care au fost solicitate”, a mai explicat Gabriel Oțet, recunoscând că documentația a fost extrem de complicată, atingând puncte care, până acum, nu mai fuseseră abordate. „De exemplu, ni s-a cerut să transmitem (pe baza calculelor) prețul per kilometru per loc pe scaun, din autobuz, în condițiile unei încărcări medii de 70%. În final, am fost singurii câștigători pe Ialomița. Toți ceilalți au fost eliminați.”

Fiecare tip de transport contează

Chiar dacă reprezintă un segment aparte, transportul județean nu are, în opinia directorului general G & S TOURS, o importanță mai mare decât celelalte zone de transport persoane. „Nu facem transport doar județean, local, doar interjudețean, ocazional sau de convenție. Suntem transportatori de persoane și trebuie să abordăm fiecare segment la standarde de calitate ridicată.”

În prezent, transportul local, cel interjudețean și transportul de angajați generează cifre de afaceri relativ egale, după ce transportul de linie a înregistrat scăderi importante, în ultimul timp, ca urmare a schimbării profilului pasagerilor, care au decis să abordeze și alte soluții.

Portofelul electronic rămâne cea mai bună soluție

În relație cu pasagerii, pe lângă mașinile bine puse la punct, care oferă confort, grupul de firme a introdus, încă dinainte de pandemie, o soluție de taxare electronică – portofelul electronic. Proiectul a fost unul complex, fiind realizat cu un furnizor local de sisteme IT, care a oferit atât partea de soft, cât și pe cea de hard. S-au găsit soluții viabile pentru eliberarea cardurilor pentru călători și încărcarea acestora la automate speciale, abonamente, acordarea de subvenții pentru anumite categorii de călători, precum și pentru validatoare în mașini… totul la un nivel de investiție care a putut fi susținut de transportator.

Dezvoltarea acestui proiect a demonstrat că tehnologiile moderne pot fi implementate cu succes și la nivel mic, aducând beneficii atât pentru călători, cât și pentru operatorul de transport. Și astăzi, portofelul electronic rămâne, pentru G & S TOURS, cea mai bună variantă, oferind transparență în raport cu statul, protejând șoferul de provocările pe care le presupune încasarea de bani cash și oferind pasagerului o variantă comodă de achiziție a călătoriilor.

„Pentru noi, fiecare nou proiect reprezintă o provocare – vrem să vedem dacă putem să facem față. Milităria, ordinea, supravegherea sunt principalele noastre atuuri și, în primul rând, ne bazăm pe oameni bine pregătiți…”

…declara, în 2018, Gabriel Oțet. Între timp, piața arată altfel, dar principiile surprinse în urmă cu 5 ani s-au dovedit corecte, pentru că afacerea de transport pe care o conduce a rămas în picioare și a reușit să se adapteze, dovedind o vocație de câștigător.

În privința viitorului, directorul general G & S TOURS este optimist. Împreună cu fiii săi va găsi strategia potrivită, indiferent de modul în care vor evolua lucrurile. „Sunt foarte deschis privind viitorul și gata să îl iau cu asalt. Îl pregătesc prin copiii mei”, a concluzionat el.

Votează transportatorul de persoane al anului AICI.

Meda IORDAN

meda.iordan@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.