Pasiunea și accentul pe relațiile interumane continuă să reprezinte principalul motor de dezvoltare pentru Lilian Express.
Iar aici nu este vorba doar de angajați, de atmosfera din interiorul firmei, ci și de relațiile dezvoltate în timp cu pasagerii și furnizorii – o mare familie, dezvoltată în jurul unei relații internaționale, România – Grecia.
„Călătorii au încredere în Lilian Express și se aduc unii pe alții. În plus, Grecia rămâne o destinație stabilă și nu este vorba doar de turism. Sunt două categorii principale de călători – turiștii din perioada verii și cei care dezvoltă o relație comercială cu Grecia, sau merg la muncă acolo”, a precizat Dragoș Suciu, avocat Lilian Express.
Față de anul trecut, flota Lilian Express s-a mărit cu încă trei autocare. În același timp, Anastasios Sarafidis, director și fiul fondatoarei companiei, Liliana Sarafidis, lucrează la îmbunătățirea procedurilor de lucru, iar efectele nu întârzie să apară. Astfel, în ultimul an, s-a redus numărul abaterilor contravenționale, ca urmare a unei responsabilizări a șoferilor.
Însă, și aici, compania își păstrează caracterul de afacere de familie, fiind evitate sancțiunile împotriva șoferilor care nu se conformează.
„Lilian Express se ferește să aplice sancțiuni șoferilor, în condițiile în care acestea ar trebui să îmbrace forme financiare. Practic, pentru șoferi, ar deveni o tăiere de salariu… Lilian Express este o firmă de familie și ne dorim să avem grijă de angajații noștri. Oamenii care lucrează în această firmă, mai ales cei din agenții, sunt foarte apropiați, calzi, și patronul firmei, Liliana Sarafidis, este ca o mamă pentru ei. Cu ea sau cu Anastasios Sarafidis, orice problemă poate fi discutată”.
Totul pentru călător
Atunci când scopul principal pentru toți angajații este asigurarea unei experiențe cât mai plăcute călătorului, regulile și ierarhia posturilor nu mai au aceeași semnificație ca într-o companie obișnuită.
„Suntem foarte sensibili la mulțumirea călătorilor și fiecare angajat are conștiința necesității ca firma să meargă. Adică să nu ne facem de râs. Un exemplu elocvent a avut loc cu mai mulți ani în urmă. O problemă legată de traficul pe podul Giurgiu-Ruse a făcut ca patru autocare să ajungă în același timp în autogară. Mobilizarea tuturor angajaților, inclusiv patronul firmei, a fost exemplară pentru descongestionarea situației, fără a se ține cont de fișa postului sau ierarhie în cadrul companiei. Interesantă a fost și reacția călătorilor, care au apreciat mobilizarea echipei Lilian Express, în ciuda faptului că au așteptat mai mult decât de obicei, și asta după ce deja întârziaseră la granița cu Bulgaria”, a povestit sursa citata.
Doar Grecia
Consolidarea stabilității reprezintă, astăzi, principalul obiectiv al Lilian Express, dezvoltarea altor relații de transport internațional nefiind considerată oportună.
„Rămânem specializați pe Grecia și nu considerăm, la acest moment, că ar fi oportun să abordăm și alte relații. Țelul este acela de a ne consolida”.
Interesant este și faptul că Lilian Express pune, în continuare, mare preț pe relația interumană dezvoltată între călători și personalul din agenții. Acest lucru a făcut să întârzie introducerea soluțiilor de ultimă generație, precum achiziționarea on-line a biletelor.
„Cu dragoste și cu căldură, poți să dezvolți o afacere, dacă te pasionează. Așa a apărut și a evoluat Lilian Express, chiar dacă, la începutul firmei, Liliana Sarafidis nu avea experiență în transporturi. De-a lungul timpului, au fost inclusiv momente în care Liliana Sarafidis a condus autocarul, pentru că nu a existat o altă soluție. București – Grecia cu un autocar plin de călători – este o responsabilitate pe care și-a asumat-o”, a concluzionat avocatul Lilian Express.
Dragoș Suciu, avocat Lilian Express: „Întreaga companie reprezintă o mare familie. Este una dintre puținele firme în care noțiunea de șef are o relevanță foarte scăzută.”
Flota Lilian Express este compusă din 32 de autocare, Bova, Setra, Mecedes-Benz Travego, și 10 microbuze. Totodată, compania a dezvoltat o rețea de agenții în 19 orașe din România și Grecia, iar cifra de afaceri depășește 10 milioane de lei.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro