RTCY 2011 – Accent pe decizii rapide

Finalista si in 2010 in competitia Romanian Transport Company of the Year, OTZ revine in concurs cu atuuri noi, tintind mai sus, dupa ce, in 2010, s-a clasat pe podium. Cu peste 100 de camioane mari, la care se adauga flota de distributie de 70 de autovehicule si o echipa care stie ce vrea si ce are de facut, OTZ s-a impus prin rapiditatea cu care se iau deciziile, mai ales atunci cand este vorba despre cerinte atipice ale clientilor.

Pentru grupul OTZ, ultimii doi ani au fost de consolidare dupa o perioada de dezvoltare accentuata. Activitatea a fost reorganizata in cadrul mai multor companii structurate pe etape de supply chain, transportul si expeditiile fiind preluate in cadrul OTZ Spedition. „Am dezvoltat in ultima perioada partea de expeditii, integrand acest serviciu cu flota proprie. Intentionam ca in perioada urmatoare  sa abordam si transportul international, in plus, din aceasta toamna, vom introduce linii de grupaj pe regiunile istorice de consum ale Romaniei, pentru a oferi un raspuns rapid si convenabil clientilor care au nevoie sa transfere cantitati mai mici de marfa“, a aratat Daniel Scaesteanu, General Manager OTZ. Concret, cursele shuttle vor avea ca puncte centrale Bacaul pentru Moldova, zona Turda – Cluj pentru Transilvania, Timisoara pentru Banat si Bucurestiul pentru Muntenia.

Sisteme informatice de ultima ora

„Luam foarte repede decizii si suntem deschisi la cerintele atipice, non-planificate ale clientilor nostri, pentru ca numai asa putem reprezenta o solutie competitiva pe piata. Fata de operatorii obisnuiti din piata, trebuie sa fim primii care dau raspunsurile corecte, fiind foarte aproape de nevoia din piata“, a continuat el. Iar pentru a avea in timp real la indemana informatia necesara pentru luarea deciziilor au fost dezvoltate modulele informatice de TMS (Transport Management System), WMS (Warehouse Management System) si ERP (Entreprise Resource Planning), care, in acest moment, sunt integrate. „Putem urmari oriunde camioanele, prin intermediul modulului GPS conectat de TMS, iar in acest moment lucram la realizarea unei interfete care sa permita clientilor urmarirea marfurilor prin intermediul internetului“, a mai aratat Daniel Scaesteanu. El a adaugat ca, in acest an, au fost achizitionate 20 de camioane, urmand ca in octombrie sa se faca, de asemenea, o investitie in vehicule pentru distributie, in conditiile in care pe piata exista o nevoie suplimentara de astfel de servicii de distributie din partea producatorilor, ca urmare a tendintei de transfer de la distribuitorii de tip traditional catre operatorii de servicii logistice. „Facem distributie «door-to-door» si acoperim intr-un timp cat mai scurt, la un cost acceptabil pentru clienti, tot teritoriul Romaniei. Termenele de livrare sunt stabilite de comun acord cu clientul, avand inclusiv termene de 24 h in toata tara de la producator pana la raft. Realizam si colectare de cash in cazul distributiei finale; soferul poate ridica banii sau documentele de plata si avem, in plus, cutii de valori pe masini“.

Motivare prin competitie

Motivarea soferilor reprezinta un alt segment important pentru managementul OTZ. „Am regandit echipele de transport, care acum se afla intr-o competitie interna. Nu mai avem o masa mare de soferi ai tuturor. Fiecare dispecer se ocupa de un numar standard de soferi, iar intre ei exista un concurs continuu. Pentru evaluare, folosim BSC (balanced score card), ca in cazul oricarui angajat OTZ, urmarind indeplinirea obiectivelor privind performanta financiara, satisfactia clientului, performanta operationala si dezvoltarea pe termen lung. In ceea ce priveste soferii, am identificat cativa seniori, ca sa spun asa, care ii evalueaza si dezvolta pe cei nou intrati. Incercam sa creem o scoala, iar beneficiile sunt de ambele parti: soferii tineri sunt mai bine instruiti, iar cei care au ajuns sa fie mentori au o motivatie suplimentara financiara si de recunoastere. De asemenea, cei mai eficienti primesc bonusuri suplimentare“, a explicat General Managerul OTZ.

Pariu pe stabilitate

OTZ, avand birourile centrale in Bucuresti, a fost infiintata in anul 2007, pentru ca in 2008 si 2009 sa creasca foarte mult, ajungand sa se extinda la nivelul intregii tari. 2010 si 2011 au fost ani de consolidare a afacerii, in prezent compania detinand o retea strategica de facilitati logistice in Bucuresti, Ploiesti, Cluj Napoca, Timisoara, Pitesti, Ramnicu Valcea, Iasi, Bacau, Brasov, Targu Mures. „Pentru perioada urmatoare, ne facem calcule pe o piata stabila. In prezent, exista o mare aversiune la risc din partea tuturor jucatorilor, planurile pe termen lung, care se refera la externalizarea serviciilor de transport si logistica, nereprezentand o prioritate. Sunt mult mai importante deciziile cu consecinte financiare imediate. Este o piata dificila, pe care insa reusim sa operam cu succes“, a concluzionat General Managerul OTZ.

Daniel Scaesteanu:

„2011 a fost un an in care a trebuit sa fim mai conservatori in abordari. Ne aflam intr-o perioada de consolidare a businessului si punem accent pe diversificarea serviciilor si pe imbunatatirea calitatii, in primul rand prin cresterea transparentei operatiunilor noastre in raport cu clientii“.

„Luam decizii rapide,oferim servicii personalizate, nu ne ferim de munca si daca identificam o nevoie a clientilor, incercam sa ii raspundem primii. Exista un potential de eficientizare la capitolul supply chain si numai prin operatorii externalizati se poate atinge nivelul de eficienta pe care il dorim. Se transporta in continuare foarte mult aer in camioanele producatorilor.“

 

Cristina TOBESCU

cristina.tobescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.