RTCY 2011 – Experti in ADR

Pentru Klacska, notiunea de siguranta nu este doar una pur teoretica. Are in spate reguli bine puse la punct, aplicate in fiecare moment, pentru ca atunci cand faci exclusiv transport ADR te poti afla oricand fata in fata cu neprevazutul.

Drumul de la 3 ansambluri in 2003 la 100 in 2011, pe care Klacska l-a avut in tara noastra, se bazeaza pe servicii de calitate, potrivit directorului general Klacska Romania, Andrei Dorobantu, care a subliniat importanta in aplicarea managementului companiei la toate nivelurile firmei, a modului in care lucreaza soferii si, nu in ultimul rand, a tehnicii utilizate. „Clienti care, cu ani in urma, evitau sa ne invite la licitatii, s-au convins ca in acest domeniu este nevoie de servicii sigure si de calitate si vin acum catre noi, tocmai datorita seriozitatii si consecventei cu care ne-am obisnuit beneficiarii. Am castigat in ultimii ani contracte datorita unor standarde aplicate (care nu au fost numai pe hartie) si a parcului modern specializat. De exemplu, din 2007, cele mai multe companii petroliere au cerut ca pentru livrarile de combustibil sa se utilizeze contor electronic cu compensare la 15 grade, apoi in 2009 am fost prima companie in domeniu din tara care – la solicitarea unui nou client – am utilizat o flota noua de cisterne cu joja electronica (dip stick) pentru monitorizarea volumului transportat. In plus, anumite companii petroliere cer ca pe perioada derularii contractelor sa vii cu tehnica noua“, ne-a explicat Andrei Dorobantu, adaugand ca in ceea ce priveste mentenanta flotei, companiile petroliere cer sa li se faca dovada ca ea este realizata corect. „Se fac audituri periodic. Noi, de exemplu, avem audituri interne de la grup, audituri pe standarde de calitate (ISO 9001, ISO 14001, SQAS) precum si audituri de la fiecare client in parte. Iar in cadrul unui audit realizat de clienti, verificarile se pot desfasura pe mai multe zile, iar volumul de informatii solicitat cuprinde toate departamentele, nu numai cel de transport. De regula, avem incheiate contracte de transport transparente, unde oferim o calculatie «open book»”, a continuat el.

Consecventi in pregatirea soferilor

In opinia directorului general Klacska Romania, foarte importante in activitatea de transport de marfuri periculoase sunt asigurarea unui program de lucru pentru soferi, care sa le permita sa fie odihniti la volan, trainingul periodic si controlul. „In functie de specificul contractului, am optat pentru un program de lucru extrem de flexibil in sensul ca soferii o saptamana lucreaza, una nu, ca sa se respecte programul de lucru conform Codului Muncii, sa fie cu diagrama in regula si sa fie odihniti. De asemenea, facem periodic traininguri cu tematica ADR si generala de transport pentru fiecare locatie pe care o operam in tara“. In plus, trimestrial, au loc intalniri cu soferii care deservesc fiecare contract in parte pentru a le fi furnizate informatii actualizate cu privire la cerintele clientilor. „De regula, soferii sunt specializati pe fiecare tip de contract, fiind putini cei care pot migra de la un contract la altul. Fiecare client se simte mai in siguranta daca stie ca are un sofer «personalizat», familiarizat cu procedurile, cu produsele sau locatiile sale; de aceea multi clienti chiar solicita ca soferii care deservesc un anumit contract sa fie acreditati/certificati de ei. Cei care transporta, de exemplu, gaze criogenice nu vor transporta combustibil“, a mai spus Andrei Dorobantu. Datorita specializarii pe produse si utilaje s-a ajuns sa nu mai vorbim de sofer profesionist la modul general, nici macar de sofer profesionist ADR, ci de „sofer de gaz” sau „sofer de combustibil” etc. Pe langa faptul ca trebuie sa fie un sofer foarte bun, conducatorul auto specializat trebuie sa stie sa manipuleze atat instalatiile din locatiile de incarcare cat si pe cele de la cisterna pentru descarcare. Un sofer specializat pe o cisterna de combustibil nu stie sa incarce sau sa descarce o cisterna de gaz. „Analizam, tragem concluzii si luam masuri impreuna referitoare la incidente, accidentele care au loc in companie, in grup sau in industrie, pentru a putea evita astfel de situatii in viitor“, a mentionat el.

Campioni la control

Dar pentru a mentine activitatea in parametrii doriti, controlul este vital. Soferii dispun de un sistem de bonusare/penalizare in functie de anumiti indicatori (KPI=Key Performance Indicators), cum ar fi, de exemplu, incidenta accidentelor, depasirea vitezei legale, consumul, contaminari, purtarea echipamentului de protectie sau folosirea telefonului in timpul mersului…). „Facem control inopinat in trafic sau in diverse locatii, verificand o serie de aspecte, incepand de la documentele masinii, documentele soferului si pana la tinuta si la aspectul masinii. In plus, din cand in cand, facem monitorizarea soferilor cu personal propriu sau cu o companie de detectivi particulari. Echipa de monitorizare urmareste timp de cateva zile un anumit camion, dupa care se face un raport. Eu nu mai am timp sa fac asta, insa atunci cand intalnesc un vehicul Klacska prin tara, ma opresc si vorbesc cu soferii. Consider ca am o relatie buna cu ei. De la noi nu pleaca soferi decat pe motive disciplinare grave“, a aratat directorul general Klacska Romania, subliniind ca rata incidentelor de incalcare a normelor de siguranta este probabil cea mai mica in cazul companiei pe care o conduce. Suplimentar, consilierul de siguranta trebuie sa monitorizeze lunar intre 15 si 20% din flota. Si gratie noului sistem de monitorizare prin GPS, care se monteaza pe toata flota in aceasta perioada, controlul se va putea face mult mai usor. „Peste o treime din flota este urmarita acum prin noul sistem, incepand de la viteza (care ne doare cel mai mult), pana la franari bruste, viteza in curba, consum de combustibil si localizare. La depasirea vitezei legale, soferul primeste un avertisment, iar la doua avertismente vizand acelasi aspect al abaterii in decurs de 6 luni este concediat“, a argumentat Andrei Dorobantu. Pe de alta parte, cei mai buni soferi pot fi premiati. Iar astfel de prime se pot acorda chiar lunar daca, de exemplu, corespund, la o verificare inopinata in trafic, din toate punctele de vedere. „Platim soferii peste media de pe piata. Iar salariul nu a intarziat niciodata, nici macar o zi. Sunt oamenii cu care lucram si ei reprezinta cartea noastra de vizita“, a subliniat directorul general Klacska Romania. „Nu suntem o firma in care sa punem profitul cu orice pret inainte de toate. Pentru noi, siguranta vietii si ajungerea in siguranta la destinatie a marfii in vehiculele noastre sunt prioritare. Soferul are chiar in fisa postului un paragraf in care se precizeaza ca daca viata soferului respectiv, integritatea vehiculului si a marfii sunt puse in pericol, el are dreptul sa refuze cursa sau continuarea acesteia“, a mai aratat el.

Confirmati de piata

De altfel, evolutia Klacska Romania pe o piata cel putin pretentioasa spune multe despre importanta pe care managementul companiei o acorda preciziei serviciilor prestate. „Am avut o evolutie frumoasa. Am inceput activitatea in toamna anului 2003 cu 3 ansambluri, care lucrau exclusiv pe segmentul de distributie a carburantilor pentru reteaua OMV Romania. In 2006, am incheiat un contract de distributie de gaze criogenice cu AIR LIQUIDE Romania, in 2007 am castigat 2 licitatii pentru distributia carburantilor, una cu AGIP Romania si cea de a doua cu PETROM, pentru ca in 2009 sa se adauge si MOL Romania la portofoliul nostru. Tot in 2009, ne-am extins prin preluarea activitatii, personalului si activelor companiei Groupe Samat France SRL, iar din 2010 am inceput livrari de bitum si am castigat o licitatie pentru aprovizionarea aeroporturilor cu combustibil de aviatie, pentru ca in 2011 sa incheiem un contract de transport gaze criogenice cu MESSER Romania“, a concluzionat Andrei Dorobantu, aratandu-se optimist cu privire la viitor.

Andrei Dorobantu, director general Klacska:

„Suntem prezenti in toata tara, iar flotele sunt definite pe zone si contracte, in functie de aria de actiune pe care o solicita clientul. Totul se concentreaza in jurul punctelor de incarcare.“

„Anul acesta, am cumparat 25 de vehicule noi. Facem transport de combustibil, gaze criogenice si bitum“.

„De la 1 septembrie, a devenit functionala o linie telefonica unde pot fi reclamati soferii indisciplinati.“

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.