Locul doi în cadrul competiției RTCY a fost obținut de către Aquila, care a câștigat și premiul special pentru IT. Licurici Impex s-a plasat pe poziția a treia, iar Marvi Logistic a câștigat locul întâi la categoria flote mici.
Fiecare companie are propria viziune legată de dezvoltarea viitoare a afacerii, însă un lucru este comun – importanța pregătirii angajaților pe toate pozițiile. Instrumentele IT performante și o flotă cât mai nouă de vehicule sunt, de asemenea, parte din rețeta succesului.
Aquila – dezvoltare prin parteneriate
Compania prahoveană reprezintă un exemplu grăitor despre cât de departe se poate ajunge atunci când relația de parteneriat cu clienții funcționează pe termen lung. Cu peste 1.800 de angajați (533 în zona de transport) și o cifră de afaceri de aproape 600 milioane lei în 2014, Aquila oferă soluții complete în ceea ce privește transportul (intern, internațional, intracomunitar), depozitarea, distribuția și chiar comerțul.
Compania deține peste 300 de capete tractor și peste 260 de semiremorci, la care se adaugă flota de distribuție de peste 50 de camionete de 7,5 t.
Începând cu 2014, Aquila s-a concentrat pe consolidarea și dezvoltarea tuturor departamentelor: transport intern și extern, depozitare, servicii logistice integrând sisteme de control de ultimă generație TMS și WMS, pentru a oferi partenerilor servicii integrate „one stop shop“, putând face preluarea produselor finite de la fabrică, organizând tot lanțul logistic, care, prin distribuția capilară, ajung direct la clientul final (consumator).
Licurici Impex – investiții în oameni și camioane
Compania a crescut constant activitatea de transport ca urmare a măririi flotei prin achiziții de camioane noi. Creșterea cifrei de afaceri pe segmentul de transport a fost de la 500.000 euro în 2010 la peste 5.000.000 de euro în 2015 (flota a crescut de la 4 la 57 de camioane).
Licurici Impex este o companie care a preferat să investească în plină criză și rezultatele financiare confirmă că a fost o alegere bună.
Direcția principală de acțiune a companiei a fost aceea de a investi în pregătirea managerială a persoanelor cu funcții de conducere, în pregătirea profesională a celorlalți membri ai echipelor de vânzări, a șoferilor și a dispecerilor.
Investițiile în produse de ultimă generație au continuat la rândul lor: camioane, telematică, IT.
Decizia de a achiziționa vehicule în plină criză a reprezentat un avantaj important față de majoritatea firmelor concurente – prețuri reduse de achiziție, reducerea capacităților de transport de pe piață, vechimea parcului concurenților etc.
Marvi Logistic – relații directe cu clienții de transport
Deși are o flotă de doar 15 camioane, Marvi Logistic concurează cu succes pe o piață ce pare destinată unor firme mult mai mari.
Acest lucru a fost posibil prin continua îmbunătățire a activității de vânzări, stabilirea unor relații comerciale directe cu clienții de transport, precum și dezvoltarea unei baze de subcontractori dedicați.
Merită menționate câteva măsuri luate de companie în ultima vreme, apreciate de către juriul RTCY.
Astfel, site-ul firmei a fost îmbunătățit prin implementarea unui sistem de publicare a curselor, care poate fi accesat cu parola numai după verificarea firmei respective de către personalul Marvi și aprobarea de conectare.
De asemenea, a avut loc identificarea și optimizarea serviciilor care generau profit nesatisfăcător.
Analizarea cashflow-ului în timp real și a profitabilității (pe curse, pe departament, pe camion) a devenit posibilă ca urmare a implementării unui sistem informatic performant.
Cea mai recentă investiție a constat în realizarea unui depozit care are ca scop dezvoltarea unei ramuri comerciale prin vânzarea online de produse importate din Italia – Marvi Online. Acest prim pas s-a realizat deja și, în plus, a fost demarată deschiderea unor magazine prin intermediul cărora Marvi va comercializa propria marfă importată și adusă din Italia cu camioanele proprii.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro