RTCY. DALOCRIS: Comunicare… și multă muncă

Un transportator mic, dar extrem de stabil. Un cărăuș care lucrează într-un sistem mai puțin popular în rândul companiilor românești, transportând cu propriile capete tractor semiremorcile clienților. Un colectiv pentru care comunicarea, integritatea, respectul și seriozitatea reprezintă mai mult decât principii, ci realitatea de zi cu zi. Dalocris a reușit, pe o piață pe care companiile mici nu rezistă, de obicei, decât pe termen scurt.

Activitatea a început în 2010, cu 2 camioane, care au lucrat timp de un an, în Spania, în cadrul unei așa-zise „cooperative”, prin intermediul altei firme – o entitate de tipul caselor de expediții, pe care diferite persoane fizice își înmatriculează camioanele, pot scoate licență de transport și pot activa facturând prin această firmă, găsindu-și însă proprii clienți. „Dar a trece camionul pe numele companiei respective implica și un risc, așa că am decis, ulterior, să le înmatriculăm în România, înființând compania Dalocris, în 2011. Am început cu un IVECO și un Renault Magnum, după care am avansat, ajungând, în prezent, la 10 camioane și 18 șoferi”, a povestit Cristian Șoldan, director general Dalocris.

Compania a rămas, în mare parte, specializată pe relația Spania, folosind 5 capete tractor, dar activează, în prezent, și în Austria, cu 5 camioane complete, pentru marfă generală. „În Spania, lucrăm pentru un singur client, dar care reprezintă un grup de firme care închiriază soluții de transport. Ei dețin semiremorci frigorifice, pe care le tractăm noi, cu capete tractor, în curse către alte țări din vestul Europei – Franța, Anglia, Belgia, Țările de Jos, Germania etc. Contractele la prima mână sunt încheiate cu grupul cu care lucrăm, iar ei ne dau comenzile de transport. Lucrăm cu cei din Spania de peste 5 ani, iar cu cei din Austria de peste un an și cu toți avem o comunicare foarte bună, din toate punctele de vedere”, a subliniat Cristian Șoldan, adăugând faptul că o parte din cifra de afaceri a companiei se realizează pe România.

Cristian Șoldan, director general Dalocris: „Avantajul nostru competitiv este munca, foarte multă muncă și implicare. Am întâmpinat și probleme dificile de-a lungul timpului, am făcut față cu greu, dar ne-am implicat și am găsit metodele corecte de a rezolva aceste neajunsuri. Trebuie să fii foarte activ și să știi exact ceea ce vrei și ceea ce ești gata să oferi pentru a obține aceste lucruri”.

Un cap tractor care merge în echipaj parcurge aproximativ 190.000-210.000 km pe an, iar ansamblurile cu prelată, cu un singur șofer, aproximativ 120.000.

„Am început cu camioane second-hand, dar, având în vedere faptul că mașinile parcurg foarte mulți kilometri, nu ne putem permite defecțiuni, reparații și costuri mari de întreținere, astfel încât, ulterior, ne-am orientat către camioane noi”, a spus directorul general Dalocris, care a precizat că, în prezent, sunt probleme destul de mari cu timpii de livrare a camioanelor. „Am făcut o comandă de 4 unități, iar termenul de livrare primit inițial a fost luna ianuarie a anului viitor, după care a fost extins pentru aprilie-iunie. Inițial, doream să reînnoim o parte din camioanele vechi, înlocuindu-le cu acestea 4 noi, dar acest lucru nu este posibil prea curând. Am înțeles chiar că toate comenzile care sunt plasate acum au termen de livrare în 2023, dar nu se știe în ce lună”.

Toate operațiunile de reparații și întreținere a camioanelor Dalocris se realizează în Spania, într-un service care a dat dovadă, de-a lungul timpului, de foarte multă seriozitate și promptitudine, inclusiv pentru reparațiile de urgență, la camioane încărcate. De asemenea, atunci când merge un camion în atelier, se realizează o verificare integrală, mecanicii atrăgând atenția și asupra altor probleme constatate, în afara defecțiunii stricte pentru care s-a deplasat acolo.

Salarii de nivel superior

Salariile șoferilor au structura obișnuită (salariu de bază plus diurnă) și se situează undeva în zona superioară, comparativ cu valoarea medie a veniturilor șoferilor din România. „Am decis acest lucru pentru a ne asigura necesarul de șoferi, atât pentru prezent, cât și pentru viitor. În ultima vreme, am întâmpinat și noi probleme cu șoferii, în ultimele 3 luni chiar având situații în care am avut camioane oprite. Mulți au plecat în concediu, s-au decalat lucrurile, am avut echipaje care au plecat să lucreze în Irlanda sau Belgia etc”, a declarat Cristian Șoldan. „Am avut noroc că avem șoferi foarte serioși, unii dintre ei lucrând la noi de peste 6 ani.

În cadrul firmei, am pus foarte mult accent pe comunicare și respect, care nu le-au lipsit niciodată nici șoferilor, nici conducerii.

Discutăm foarte des cu ei despre problemele pe care le întâmpină, încercăm să le rezolvăm cât mai bine cu putință, încercăm să înțelegem ceea ce vor și să le oferim ceea ce le este necesar”, a subliniat directorul general Dalocris.

Comunicarea se realizează pe telefonul mobil, dar și pe aplicația WhatsApp, unde a fost înființat un grup cu toți șoferii și unde se postează inclusiv informări legate de schimbări de regulamente, legislative etc. Șoferii comunică foarte mult și între ei și este armonie în cadrul colectivului, fără probleme și conflicte.

Urmărire atentă… și parcări securizate

Compania monitorizează în permanență consumul de combustibil, în mod direct, dar și prin intermediul sistemelor de managementul flotelor de la bord. Pentru moment. Dalocris consideră suficiente sistemele propuse de către constructorii de camioane, dar lucrează și cu SASFleet, pentru localizarea camioanelor prin GPS. „Verificăm zilnic poziția camioanelor, consumul, dacă se respectă timpii de încărcare, cantitatea de marfă, stabilim parcările securizate în care vor trebui să se oprească șoferii etc. Chiar și pentru pauzele de 45 de minute, este exclus să se oprească în parcări fără niciun grad de siguranță, pentru evitarea problemelor cu imigranții. Până acum, noi nu am avut incidente, dar cunoaștem firme care au trebuit să plătească amenzi de mii de euro, din cauza infiltrării de imigranți.”

Consumul mediul la vehiculele frigorifice este 30-32 l/100 km, iar, la vehiculele pentru transport mărfuri generale, este situat între 28 și 30 l/100 km.

„Cea mai importantă problemă cu care ne confruntăm este, în prezent, lipsa șoferilor. Apoi, întâmpinăm probleme și cu achizițiile de camioane. Și, nu în ultimul rând, Pachetul Mobilitate, impune, la rândul săi, dificultăți, dar am recurs la soluția unui al doilea sediu, în Spania. Pentru Austria, am calculat că este posibil să aducem camioanele la două luni, în România.” – Cristian Șoldan

Creștere lentă, dar sigură

Și, pentru că a venit vorba despre extindere și dezvoltare, Dalocris intenționează să construiască, în zona Sibiului, o stație de distribuție de combustibili, cu spațiu de parcare pentru camioane, cazare pentru șoferi și restaurant.

„Dorim să creștem, dar puțin câte puțin. Deocamdată, în domeniul transporturilor, vrem să rămânem relativ la același nivel, dar dacă tarifele de transport vor crește, pe viitor, și vom reuși să recrutăm șoferii de care avem nevoie, nu este exclus să ne extindem. Nevoia de transport de pe piață este destul de ridicată și primim, în fiecare zi, cel puțin 5 noi oferte de colaborare”, concluzionează Cristian Șoldan.

Votați aici finaliștii ROMANIAN TRANSPORT COMPANY OF THE YEAR 2021

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.