SAMEDAY, compania de curierat care a introdus livrarea în easybox pe piața din România, a alocat, anul acesta, investiții semnificative, care au vizat creșterea capacității operaționale în toate cele trei țări în care activează. Totul pentru a gestiona eficient volumele ridicate de livrări din perioada Black Friday.
Șase noi sisteme automate de sortare, care pot procesa peste 38.000 de colete pe oră, au fost integrate, în România, în fluxul operațional urcând, astfel, capacitatea totală de sortare în cele trei hub-uri din țară și în agenții la peste 100.000 de colete pe oră.
Concret, un sistem automat de sortare a fost implementat în hub-ul central SAMEDAY, iar alte două au fost instalate în agenții ce deservesc centrul țării. Pentru a optimiza procesele de sortare și în zona de vest, trei astfel de sisteme automate au fost instalate, de asemenea, în agenții din Cluj și Timișoara.
Investiții importante au fost direcționate, anul acesta, inclusiv către Bulgaria și Ungaria, ceea ce a dus la o creștere a capacității de sortare în fiecare țară cu până la 60% față de anul trecut.
Investiția totală planificată de Grupul SAMEDAY pentru 2024 este de peste 60 de milioane de euro.
De menționat că SAMEDAY, estima, la finalul lunii octombrie, o creștere de peste 40% a numărului de colete livrate de Black Friday, la nivel regional, față de anul trecut, sprijinită de investițiile continue în extinderea rețelei easybox și de creșterea capacității operaționale.
Vârful de comenzi, în România, era așteptat să atingă aproximativ 850.000 de colete într-o singură zi, o creștere de peste 80% față de cea mai aglomerată zi din luna septembrie.
În segmentul livrărilor cross-border, SAMEDAY anticipa o creștere accelerată a numărului de colete, în special pe rutele România-Bulgaria și România-Ungaria, ceea ce reflectă interesul tot mai mare al magazinelor online românești pentru extinderea vânzărilor dincolo de granițe. Compania estima, în această perioadă, livrări de peste jumătate de milion de colete prin serviciul cross-border.
Mai mulți curieri
Este contextul în care SAMEDAY a extins, în România, echipa de curieri și a suplimentat personalul din hub-uri cu aproape 60%, față de perioadele obișnuite.
Numărul camioanelor dedicate transportului de colete între hub-uri și agenții a crescut de la 230, la aproape 400.
În paralel, programul de lucru al depozitelor a fost prelungit, pentru a susține eficient fluxurile ridicate.
Anul acesta, pe durata campaniei de Black Friday, coletele au fost păstrate în easybox cel mult 36 de ore de la încărcare. Peste 90% dintre produsele comandate în acest an de Black Friday au fost programate să ajungă la destinatar în 24-48 de ore din momentul în care au ajuns în rețeaua SAMEDAY.
Lucian Baltaru, CEO SAMEDAY Group: „Black Friday este, fără îndoială, cea mai dinamică perioadă a anului pentru industria de e-commerce, iar pentru noi, un adevărat test al abilității de a asigura livrări eficiente. Anul acesta, am investit substanțial în extinderea rețelei out-of-home și în creșterea capacității operaționale”.
Peste 65% dintre români optează pentru easybox
Conform celui mai recent studiu de piață realizat de SAMEDAY, peste 65% dintre consumatorii din mediul urban care își propuneau să comande online, în cadrul campaniei de Black Friday, urmau să aleagă livrarea la easybox. Datele studiului confirmă, totodată, și popularitatea crescută a serviciului, 95% dintre românii din mediul urban declarând că au utilizat cel puțin o dată rețeaua easybox, ca să primească sau să trimită un colet.
În intervalul ianuarie-septembrie, SAMEDAY a livrat în easybox peste 36 de milioane de colete, în creștere cu 50% față de anul precedent.
Rețeaua regională easybox – creștere de 40%, în 2024
În prezent, rețeaua regională easybox a SAMEDAY a ajuns la aproximativ 7.000 de unități, în creștere cu 40% față de anul trecut. Extinderea rețelei a fost susținută prin investiții semnificative de peste 30 de milioane de euro, pentru dezvoltarea infrastructurii out-of-home. În România, rețeaua easybox numără, acum, 4.900 de lockere, în creștere cu 1.000 de unități față de anul trecut. În Bulgaria, rețeaua a depășit 900 de unități, cu o creștere de 122% comparativ cu anul trecut, iar în Ungaria, numărul de lockere easybox a atins 1.100 de unități.
În paralel cu extinderea rețelei easybox, SAMEDAY a dezvoltat un nou serviciu de livrare, de tip shop-in-shop. Noul serviciu, SAMEDAY point, completează experiența livrărilor la easybox și asigură capacitate suplimentară de gestionare a volumelor mari în zonele în care lockerele sunt solicitate frecvent, rețeaua numărând 750 de puncte la nivel regional. În Bulgaria, ca parte a strategiei de extindere a rețelei out-of-home, SAMEDAY a încheiat un parteneriat cu Poșta Bulgară, în urma căruia consumatorii din țara vecină au posibilitatea de a ridica trimiterile direct din unitățile poștale.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro