Șantier la orizont pentru 56,5 km din Autostrada Transilvania

Primele investiții din acest an se conturează la Ministerul Transporturilor: CNADNR a desemnat companiile care vor construi 56,5 km din Autostrada Transilvania, pentru 1,2 miliarde lei.

Este vorba despre porțiunea Câmpia Turzii – Ogra – Târgu Mureş, împărțită în 5 loturi, care au asigurată finanţare din fonduri europene nerambursabile. Licitațiile au fost lansate anul trecut în 25 iunie (pentru Ogra – Câmpia Turzii) și 10 iulie (pentru Ogra – Tg Mureș). După perioada de contestații urmează semnarea contractelor și 4 luni de proiectare, apoi lucrările vor putea începe, cel mai devreme, la mijlocul lunii iunie. Durata de execuție este de 12 luni iar garanția, 4 ani.

Pentru cele 5 loturi în valoare totală de 1,2 miliarde de lei au fost desemnați 4 câștigători, cu precizarea că una dintre asocierile de constructori a obținut două contracte de proiectare și execuție: JV SC Strabag SRL și SC Straco Grup SRL vor construi, pe tronsonul Braşov – Târgu Mureş – Cluj – Oradea, atât Lotul 2 Ogra – Câmpia Turzii, Secţiunea 2A, de 17,9 km, în valoare de aproape 398 milioane lei (fără TVA), cât și Lotul 2 Ungheni – Ogra, de 10,105 km și 251 milioane lei (fără TVA).

Lotul 1 Ogra – Câmpia Turzii, de 3,6 km, va fi construit de Asocierea SC GEIGER Transilvania SRL – Wilhelm Geiger GmbH & Co.KG, pentru 55,8 milioane lei (fără TVA).

Lotul 3 Ogra – Câmpia Turzii, de 15,7 km, va fi realizat de Asocierea SC Straco Grup SRL – SC Specialist Consulting SRL – SC Total Road SR, pentru aproape 280 milioane lei (fără TVA).

Lotul 1 Târgu Mureş – Ungheni, de 9,2 km, și drumul de legătură de 4,7 km vor fi construite de Asocierea Lemacons – Vega 93 – Arcada Company, pentru 189 milioane lei (fără TVA).

CNADNR, la matcă

După doi ani de la transferul CNADNR la DPIIS, Guvernul a redat compania Ministerului Transporturilor, printr-o Ordonanţă de urgenţă care a abrogat-o pe cea emisă în 22 decembrie 2012. În aceeaşi zi, 15 ianuarie, ministrul Ioan Rus a avut o primă vizită la CNADNR, unde i-a avertizat pe cei din conducere că nu va tolera abateri de la respectarea angajamentelor. CNADNR va avea de pus în aplicare proiectele elaborate de minister în Master Planul General de Transport.

Anul trecut, CNADNR a inaugurat numai 50 km de autostradă (22 km între Orăştie şi Sibiu și 28 km între Nădlac şi Arad), mai puţin de jumătate față de cât a deschis în 2013, iar anul acesta va pune în circulație tot 50 de km. Ministrul Ioan Rus promite însă că în 2016 va depăși recordul: 200 de km, din care 56,5 km din loturile enumerate mai sus, ce urmează a fi gata în 12 luni.

Investiții de 5,5 miliarde lei în 2015

CNADNR are programate pentru anul acesta investiții de 5,494 miliarde lei, însă finanțarea de la Bugetul de stat va fi de 5,89 mld lei, deoarece compania are plăți restante de aproape 400 de milioane de lei din anii anteriori. În proiectul bugetului pe 2015, aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor, compania are estimate venituri de 5,51 mld lei şi un profit brut de 215,5 milioane lei – față de 6,89 miliarde lei venituri și profit brut de 233,1 milioane lei anul trecut.

CNADNR are prognozate cheltuieli de 5,3 mld lei, dintre care 278 milioane lei cheltuieli de personal – salarii de 195,9 milioane lei, în creștere cu 17,8% față de anul trecut deoarece compania vrea să mai angajeze 456 de oameni, și bonusuri de 21,2 mil lei. Cheltuielile cu bunurile şi serviciile sunt evaluate la 642,5 milioane lei, mai mici cu 33,4% decât anul trecut.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.