Schmitz Cargobull: Accent pe servicii

Lărgirea paletei de servicii, creșterea capacității de adaptare la nevoile pieței de transport, înțelegerea în profunzime a afacerii de transport cu focus pe scăderea TCO – sunt principii asumate de către carosierul german și dau direcția în care se îndreaptă relația furnizor de vehicule comerciale – operator de transportator.

Noutățile pregătite de către Schmitz Cargobull pentru IAA Hanovra, prezentate în avanpremieră cu ocazia unui eveniment desfășurat la începutul lunii iulie, confirmă implicarea tot mai mare a carosierului german în zona de management a flotei, oferind clienților săi un plus de transparență și predictibilitate, atât din punct de vedere operațional, cât și al costurilor.

Reprezentanții Schmitz Cargobull au realizat o segmentare a principalelor etape parcurse de un vehicul (achiziție, utilizare, revânzare), evidențiind zonele în care intervine, pentru a ajuta operatorul de transport, principiul general fiind „One Stop Shopping”.

Amintim, dintre acestea, consultanța tehnică oferită pentru achiziționarea vehiculului cel mai potrivit, finanțare, monitorizarea spațiului dedicat mărfii, reducerea imobilizărilor cauzate de defecțiuni, conectivitate privind datele operaționale ale semiremorcii și interfațare facilă cu alte sisteme FMS.

40% creștere pentru sistemul telematic

Schmitz Cargobull Telematics a traversat cel mai bun an de la lansarea sa, în urmă cu 12 ani, înregistrând o creștere cu 40% a vânzărilor și peste 25% în ceea ce privește cifra de afaceri.

În special flotele mari au fost atrase de sistemul telematic, printre piețele cu rezultate foarte bune numărându-se Benelux, Spania și Italia. De asemenea, cereri în creștere s-au înregistrat în România și Ungaria. 80% dintre sistemele telematice au fost instalate pe semiremorci noi, direct în fabrica Schmitz Cargobull, iar 20% au fost montate ulterior. Din punct de vedere al segmentului de transport, 60% dintre sisteme sunt legate de transportul frigorific și 40% de mărfuri generale (prelată). Schmitz Cargobull Telematics oferă, de asemenea, consultanță în ceea ce privește managementul datelor, dezvoltând o bună experiență în ceea ce privește procesele de transport și management al flotei.

La ora actuală, constructorul german oferă, în dotarea standard, pentru toate unitățile frigorifice, echipamentul TrailerConnect și înregistrator electronic al temperaturii. Senzori suplimentari pot fi montați cu ușurință. Următorul pas este reprezentat de pachetul EXECUTIVE – contract cuprinzător de service, ce include elemente precum monitorizarea proactivă și opțiuni Full Service.

Avantajele sunt evidente: un singur furnizor pentru semiremorcă, unitate de refrigerare și sistem telematic; diagnoză centralizată pentru reducerea vizitelor în service; o singură factură, pentru costuri cât mai predictibile.

Iar lucrurile nu se opresc aici. Schmitz Cargobull Telematics, împreună cu o companie germană specializată în dezvoltarea de sisteme IT, lucrează la îmbunătățirea sistemului telematic, prin realizarea unei noi infrastructuri, constând într-un portal online și noi structuri pentru bazele de date.

Noul portal va oferi o ușurință sporită în utilizare, vizibilitate îmbunătățită a informațiilor importante, obținerea rapidă a rapoartelor dorite, posibilitatea de personalizare a paginilor portalului și a rapoartelor.

Protecție mai bună pentru semiremorcile frigorifice

Atunci când semiremorcile sunt trase la rampă, un moment de grabă poate duce la șocuri puternice. Pentru a proteja cât mai bine semiremorca, Schmitz Cargobull a decis montarea unui sistem constând în patru role.

Forța loviturii este preluată direct în șasiu, fiind, astfel, protejată suprastructura. Sistemul funcționează și atunci când unghiul în care este adusă semiremorca la rampă nu este corect. În plus, rolele ușurează mișcarea pe verticală ce are loc atunci când încărcare/descărcarea se realizează cu motostivuitoare grele. Astfel, protecțiile de cauciuc sau metal nu mai sunt frecate de rampă, rezultatul fiind o viață mai lungă a acestora.

Sistem modular pentru securizarea mărfii

Sistemul modular V7 pentru securizarea mărfii în semiremorcile frigorifice a fost îmbunătățit. Acesta oferă mai multă flexibilitate, putând fi fixate mărfurile cu precizie, indiferent de dimensiuni, pe întreaga lungime a semiremorcii. Utilizatorilor li se oferă libertate completă în ceea ce privește modul în care își îndeplinesc sarcina, în condițiile în care sistemul este compatibil cu toate elementele de securizare disponibile pe piață. Șina montată pe peretele lateral oferă un grad ridicat de stabilitate și forță. Spațiile dintre fante au fost reduse la 40 mm.

Transformare din MEGA în UNIVERSAL

Cu ajutorul noului sistem de modificare a înălțimii plafonului, modelul S.CS MEGA cu suprastructură VARIOS poate fi utilizat pentru orice înălțime de cuplare existentă pe piață, în același timp fiind ajustată înălțimea, pentru respectarea legislației.

De asemenea, datorită șasiului GENIOS și punților ROTOS, modelul S.CS MEGA cu prelată poate fi transformat, cu costuri reduse, într-o semiremorcă UNIVERSAL. Înălțimea interioară trebuie modificată, iar roțile schimbate la dimensiunile standard 385/65 R 22.5.

Această posibilitate oferă flexibilitate firmelor care au în flotă capete tractor cu diferite înălțimi de cuplare și, de asemenea, înseamnă oportunități crescute atunci când semiremorca este revândută pe piața de second-hand.

Concept modular pentru vehicule mai lungi și mai grele

Combinațiile pentru vehicule mai lungi și cu masă totală de până la 60 t sunt permise în Scandinavia și Olanda și este de așteptat ca Germania și Spania să aprobe de asemenea utilizarea acestor vehicule. Schmitz Cargobull a creat propriul mini șasiu care să permită aceste combinații. DO 18/L-2 este realizat pe un cadru galvanizat și utilizează anvelope 385/55 R 22.5, oferind o înălțime de cuplare de 1.050 – 1.100 mm. Schmitz Cargobull devine, astfel, furnizor pentru întregul tren rutier – suprastructură montată pe orice marcă de camion rigid, mini șasiu și semiremorcă.

Numeroase alte inovații vor fi lansate cu ocazia IAA Hanovra, cu impact asupra fiabilității, siguranței și eficienței. Dintre acestea, amintim noua tehnologie de lipire a podelei, noi pachete pentru contractele de service, sistem de camere pentru basculante (creșterea siguranței în momentul manevrelor).

La prima vedere, cele mai multe dintre noile servicii lansate de Schmitz Cargobull par a se adresa marilor flote. De altfel, unele dintre inovații au fost dezvoltate ca răspuns la solicitări venite din partea marilor clienți. Totuși, toți transportatorii, indiferent de dimensiuni, au acces la aceste produse și, cu siguranță, pentru firmele mici va reprezenta o provocare punerea în valoare a acestor oportunități, în cursa tot mai acerbă de creștere a eficienței.

Noul sistem antifurt

LS 3 reprezintă noul sistem de blocare a ușilor pentru protecție împotriva furtului, montat pe semiremorcile frigorifice. Acest sistem nu este direct vizibil, iar combinațiile pentru sistemul electronic au posibilități nesfârșite.

CASETĂ

Creștere importantă în ultimul an

Anul financiar 2015/2016 a adus creșteri importante pentru Schmitz Cargobull. Au fost comercializate cu 14% mai multe vehicule față de 2014/2015, cele mai mari creșteri fiind înregistrate pentru semiremorcile dube și prelate (un plus de 22% pentru fiecare).

Cifra de afaceri a înregistrat o creștere de 12%, ajungând la 1,772 miliarde euro, rata profitului fiind estimată la 3,5%. Schmitz Cargobull are 5.200 de angajați.

Transport frigorific – protecție împotriva erorilor

Pentru a preveni deteriorarea bunurilor transportate, din cauza utilizării neautorizate sau defectuoase a unității frigorifice, Schmitz Cargobull a creat un sistem de blocare pe baza unui cod pin de patru cifre. Atunci când acest sistem este activat, setările unității nu pot fi modificate fără introducerea prealabilă a codului. Această funcție a fost introdusă la cerea clienților și reprezintă un echipament standard pentru modelul S.KO COOL EXECUTIVE.

Radu BORCESCU

Schloss Krickenbeck, Germania

radu.borcescu@ziuacargo.ro

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.