Schwarzmüller recomanda vehiculele noi

Reducerea costurilor si implicit eficientizarea transporturilor este o preocupare continua, de la achizitia vehiculelor si pana la (eventuala) vanzare a lor.

Reducerea costurilor pe termen mediu si lung si eficientizarea transporturilor incepe in faza de achizitie a vehiculului si implica doua categorii de probleme la care trebuie dat un raspuns: transporturi generale sau transporturi (relative) specializate; vehicul nou sau second hand.

Daca ne gandim la o reducere a costurilor pe termen mediu si lung, achizitia unui vehicul second hand nu este varianta optima. Motivul principal il reprezinta riscul unor costuri mari de reparatie. In general, vehiculele produse cu 4-5 ani in urma nu mai fac fata cerintelor clientilor mari, adica acelora in care poti sa ai incredere ca iti platesc la timp si de la care primesti constant comenzi de transport. Elementul care de regula se ia in calcul la achizitie este pretul vehiculului. Pretul mai mic de achizitie nu inseamna neaparat si reducerea costurilor; un pret usor mai mare inseamna (cel putin in cazul Schwarzmüller) un vehicul de o calitate mai buna si o fiabilitate ridicata, ceea ce pe termen mediu si lung inseamna o economie si posibilitatea de a creste semnificativ durata de exploatare a vehiculului, fara imobilizari frecvente in service. Pretul de revanzare are o influenta extrem de mare in costurile vehiculului. Pretul initial de cumparare – pretul de revanzare = valoarea ce trebuie finantata. Ca urmare, trebuie sa va informati care este acest pret de revanzare in cazul diverselor marci de vehicule.

Constructia vehiculului

La transporturi generale, trebuie anticipate cazurile mai defavorabile si trebuie stabilita configuratia adecvata a vehiculului: la marfuri grele pe suprafata mica trebuie o podea rezistenta, la marfuri abrazive trebuie o podea cu duritate mai mare, la marfuri instabile trebuie dispozitive de ancorare suplimentare/specializate etc. Daca estimarea de viitoare transporturi indica o frecventa semnificativa a unor anumite categorii de marfuri, atunci solutia adecvata este un vehicul specializat si care asigura o optimizare a transporturilor respective, cu durate mai mici de incarcare/descarcare, cu asigurarea integritatii marfii si vehiculului pe timpul transportului. In cazul in care activitatea de transport este foarte diversificata, nu trebuie neglijat in decizia pe care o luati si faptul ca exista posibilitatea de a achizitiona vehicule versatile. In cazul unor activitati de transport pe santiere, un exemplu este urmatorul: pe un autosasiu se pot monta (interschimbabil) urmatoarele caroserii si/sau echipamente:

1. betoniera

2. bena basculanta pe spate sau pe 3 parti

3. carlig de manipulare containere (hook-lift)

4. suprastructura deschisa sau acoperita pentru transport materiale de constructii

5. sa pentru semiremorca pentru transport balast sau nisip

6. suprastructura sau semiremorca pentru transport filler.

Ce folosim insa daca vrem sa transportam si marfa nepaletizata? Deja trebuie sa trecem la un alt fel de vehicul, asa numitul Walking Floor. Are intre 90 – 100 mc, se incarca si se descarca automat, nu basculeaza, este foarte robust, dar… pretul nu mai este mic. Daca punem si usi laterale, putem transporta marfa paletizata, marfa nepaletizata, cereale, resturi metalice, rumegus etc. In loc sa transportam marfa nepaletizata sau vrac, poate vrem sa transportam si marfuri la temperatura controlata, dar sa putem incarca si marfa pe lateral…. Vehiculele frigorifice, in acest caz, nu pot fi folosite. Putem atunci sa folosim un vehicul cu prelata speciala (termoizolata) si agregat frigorific. Nu putem transporta marfa congelata, dar marfa refrigerata poate fi transportata in conditii de absoluta siguranta. Dar vrem sa transportam si materiale de constructii. In acest caz, ne trebuie o podea care sa reziste la solicitari (greutati) punctuale ridicate si la trecerea unui stivuitor de 7,5 t (podea ranforsata si/sau cu strat de uzura pe interior). Sau putem transporta marfa de volum si atunci avem nevoie de un sistem de incarcare pe doua nivele (Double Deck). Un aspect important de luat in considerare este greutatea proprie a vehiculelor, ceea ce inseamna profit mai mare pentru transportatori, dar si avantaje pentru mediu prin reducerea consumului si a emisiilor de CO2. Incepand din anul 2013, este disponibila semiremorca ULTRA-LIGHT (semiremorca platforma cu prelata culisanta), care are o greutate proprie de 4.800 kg. Acest fapt permite o sarcina utila cu circa 1.400 kg mai mare decat intr-o semiremorca standard. Semiremorca este prevazuta si cu un profil special de rama exterioara, care permite amplasarea a 23 de perechi de dispozitive de ancorare, ce contribuie la o asigurare optima a incarcaturii.

Exploatarea

In timpul exploatarii trebuie efectuate lucrari de intretinere/mentenanta. In acest caz, este importanta garantia acordata de producatorul vehiculului. Garantia standard acordata de Schwarzmüller este de 24 de luni si poate fi extinsa pana la 5 ani, costul suplimentar fiind nesemnificativ fata de avantajele obtinute. Singura obligatie a beneficiarilor acestor vehicule cu garantie extinsa este de a efectua la termen reviziile si intretinerile prevazute. Reteaua nationala de service-uri, existenta unui atelier mobil disponibil 24/24 h, precum si reteaua internationala constituie un avantaj atunci cand decideti cumpararea de la un anumit producator. Disponibilitatea pieselor de schimb trebuie, de asemenea, luata in considerare. Toate aceste elemente inseamna ca eventualele imobilizari ale vehiculelor sa fie cat mai reduse ca timp si bani.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.