SETRA. O „nouă familie” de autocare

Cu ocazia unui eveniment dedicat presei de specialitate, la Lisabona, Daimler Truck AG a prezentat în detaliu noua generație de autocare Setra TopClass și ComfortClass, lansată în cadrul IAA Transportation 2022.

Am „cunoscut” mai îndeaproape generația nouă de autocare Setra, care a adus, printre altele, un facelift vizual fin și un plus de funcționalitate, lux și confort, la detaliile de interior. Aceasta îndeplinește cele mai ridicate cerințe legate de economie, siguranță și flexibilitate. Modelele HD ComfortClass se disting, în special, prin gama extinsă de variante, în timp ce modelele exclusiviste TopClass HDH promit o nouă experiență de călătorie. 

O nouă față pentru familia Setra

Partea frontală subliniază relația strânsă dintre TopClass și ComfortClass. Literele mărcii au fost realizate tridimensional, în crom, și par să plutească pe fundalul negru, lucios. Avantajul fundalului întunecat: ascunde elegant tehnologia radar a sistemelor de asistență, iar decupajul vizibil, în cazul modelului anterior, nu mai este vizibil. Două benzi din crom (TopClass) și argintiu (ComfortClass) încadrează, în partea superioară și inferioară, zona întunecată cu inscripția mărcii, ca pe o bijuterie.

În plus, o siglă Kässbohrer evidențiază, cu încredere, originea și tradiția îndelungată a mărcii Setra. Luminile de zi, curbate, „ambalate” într-un element de iluminat cu LED, aduc un plus de rafinament. Autocarul Setra nu este doar elegant, este și practic: elementele de iluminare sunt identice, în stânga și în dreapta, fiind interschimbabile. Sub elementele de iluminare, avem faruri LED noi, ce au iluminare îmbunătățită (de serie la TopClass, opționale la ComfortClass), reprezentând elemente ce atrag atenția în mod plăcut.

Toate acestea combinate au ca rezultat o imagine de brand inconfundabilă, armonioasă și încrezătoare.

Stopuri noi

Specialiștii le numesc, în glumă, „ant-trails” (urme de furnică), datorită aspectului inconfundabil, întrerupt, al stopurilor din spate, ce sunt „ștanțate” cu inscripția mărcii Setra. Aceasta nu este doar o semnătură a mărcii, ci și un mijloc de prevenire a pirateriei pieselor de schimb. Literele ce alcătuiesc numele mărcii sunt iluminate de o bandă LED, aflată în interiorul stopului. Noile caracteristici de design înseamnă o dezvoltare și o modernizare ulterioară vizibilă – dar nu o ruptură de trecutul de succes. Acestea se aplică în mod egal modelelor ComfortClass, TopClass și double-decker-ului.

Pași spre conducere autonomă

Pentru a ridica nivelul de siguranță, Setra prezintă un concept integrat, ce ajută la prevenirea proactivă a accidentelor. Noile modele de autocare pot beneficia, opțional, de sistemul Active Drive Assist 2, ce permite, pentru prima dată, conducerea semiautonomă a unui autocar turistic. Accelerarea, frânarea, menținerea distanței și a direcției, menținerea pe banda de rulare și chiar o oprire de urgență, toate aduse de noul Active Drive Assist 2, reprezintă un pas decisiv pe drumul spre conducerea autonomă a autocarelor turistice.

Cu Active Drive Assist 2, toate sistemele de asistență lucrează mână în mână și se completează. Active Drive Assist 2 funcționează în conformitate cu specificațiile Predictive Powertrain Control (PPC), pentru a asigura cel mai economic stil de condus posibil. Sistemul utilizează îmbunătățiri funcționale bazate pe sistemul de control adaptiv al vitezei de croazieră (Adaptive Cruise Control – ART) și pe asistența la menținerea benzii de rulare, pentru ghidarea longitudinală și laterală a vehiculului.

Sistemul standard Active Brake Assist 5 (ABA 5) este primul asistent de frânare de urgență din lume care poate răspunde cu o frânare maximă și oprire completă, în cazul detectării pietonilor aflați în mișcare sau staționați. Mai exact, ABA 5 utilizează o combinație de sisteme radar și camere video, acționând chiar și până la o viteză a vehiculului de 50 km/h, în limitele sistemului.

Sistemul detectează atât pietonii în mișcare, cât și persoanele care se opresc brusc în fața autocarului. Astfel, dacă există riscul unei coliziuni cu un pieton, sistemul avertizează șoferul autocarului în mod vizual și acustic și inițiază, simultan, o frânare parțială, cu până la 50% din forța maximă de frânare. Dacă șoferul nu reacționează, frânarea de urgență este inițiată automat, până când vehiculul se oprește.

Economie îmbunătățită

Această caracteristică reprezintă un avantaj extins care este asigurat de noile tehnologii din echipare și de sistemele de asistență ale noii generație a modelelor TopClass și ComfortClass. Sistemul Active Drive Assist 2 permite conducerea semiautonomă, ceea ce se traduce în mai multă siguranță și mai multă economie. Controlul de croazieră inteligent, care economisește combustibil – PPC – vine în echiparea standard, având eficiență crescută.

Mai mult spațiu, mai mult lux

Libertate de mișcare, opționalul plafon panoramic din sticlă TopSky Panorama (TopClass), confort climatic, materiale selectate într-o compoziție de înaltă calitate, confort exemplar pe scaunele fabricate intern, plus o gamă largă de huse din stofă și piele, precum și combinații ale acestora, numeroase echipamente opționale și posibilități de personalizare, conferă compartimentului pasagerilor din Setra ComfortClass și TopClass un plus de confort.

ComfortClass: 6 modele HD

Modelele Setra HD ComfortClass sunt dedicate pasagerilor cu bagaje mari, ce călătoresc pe distanțe lungi. Gama este formată din 6 modele, de la modelul compact S 511 HD, la formatele clasice și gigantul S 519 HD.

  • S 511 HD, cu o lungime de 10,5 m, este un autocar de turism compact cu performanțe ridicate. Autocarul foarte manevrabil este conceput pentru călătorii de înaltă calitate pentru grupuri mici.
  • S 516 HD/2 oferă eficiență maximă cu o capacitate mare de pasageri, fiind cel mai economic autocar cu două axe dintre modelele de 13 m: mai multe locuri, spațiu generos pentru bagaje. Acest model este potrivit pentru călătorii pe distanțe lungi foarte frecventate sau pentru grupuri mai mari de călători.
  • S 516 HD, cu lungimea de 13 m, marchează introducerea în lumea vehiculelor cu trei axe. S 516 HD înseamnă mai mult lux, mai multă capacitate de încărcare, mai multă manevrabilitate. Modelul HD se remarcă printr-un habitaclu mare pentru pasageri și o capacitate de încărcare enormă, în cala de bagaje. Autocarul rămâne extrem de manevrabil, datorită axei sale de tracțiune cu direcție activă.
  • S 517 HD este un autocar spațios de turism pe distanțe lungi, cu o capacitate de încărcare mare. Impresionează prin compartimentul pentru bagaje, care oferă o capacitate de încărcare mare și mult spațiu pentru pasageri. Modelul S 517 HD, cu o lungime de aproape 14 m, este destinat călătoriilor cu ședere prelungită și conducerii pe distanțe lungi.
  • S 519 HD este special conceput pentru serviciile de turism pe distanțe lungi. Cu o lungime de 15 m, acesta oferă spațiu pentru numeroși pasageri și multe bagaje.

Prețul noii generații de autocare Setra va fi mai mare cu 10-15% în comparație cu modelul similar al generației anterioare.

TopClass: 3 versiuni HDH, cu trei axe

Autocare de turism pentru călătorii „la alt nivel”, de la surprinzător de manevrabilul S 515 HDH, la versatilul S 516 HDH și puternicul S 517 HDH, cu o lungime cuprinsă între 12,5 și 14,2 m.

  • S 515 HDH, cel mai compact model din TopClass, este deosebit de manevrabil. Control deplin, stabilitate și siguranță chiar și în curbe strânse, cu o rază de bracare de sub 20 m, S 515 HDH rămâne stabil, chiar și în condiții topografice dificile. Autocarul de turism, cu o lungime de 12 m, combină dimensiunile impresionante cu un comportament agil la volan.
  • S 516 HDH, cu o lungime de 13,3 m, este un vehicul polivalent, situat în centrul gamei. Datorită versatilității și exclusivității sale, S 516 HDH este o alegere potrivită pentru călătoriile solicitante.
  • S 517 HDH este autocarul de turism de lux. Modelul HDH este nava amiral a oricărei flote, oferă mult spațiu și opțiuni de personalizare multiple. Datorită lungimii sale, de 14,2 m, S 517 HDH dispune de un compartiment de bagaje imens, spațiu chiar și pentru grupuri mari de călători, într-o ambianță luxoasă.

Transportul pasagerilor cu autocare de lux se bazează, în continuare, pe propulsoare diesel, însă, până în 2030, și acest segment se va alinia trendului electrificării.

Alexandru STOIAN

Lisabona, PORTUGALIA

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.