CNAIR a atribuit contractul „Revizuire / Actualizare Studiu de Fezabilitate (SF) pentru Autostrada Sibiu – Pitești” asocierii Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia, Sucursala București Tecnic Consulting Engineering România SRL, lider de asociere fiind Spea Ingegneria Europea SA Milano Italia, Sucursala București.
Contractul are o durată de implementare de 17 luni, iar 18 angajați ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vor urmări toate fazele realizării proiectului tehnic. „Având în vedere importanța acestui proiect – Autostrada Sibiu-Pitești -, la nivelul CNAIR s-a înființat încă de anul trecut colectivul de lucru – Unitatea de Implementare pentru Revizuirea / Actualizarea Studiului de Fezabilitate (SF) pentru «Autostrada Sibiu-Pitești». Această unitate, în cadrul căreia au fost desemnați 18 angajați ai CNAIR de diferite specializări, va urmări procesul de realizare a SF-ului și, în mod special, realizarea studiilor de specialitate la nivel de detalii, astfel încât să fie respectate standardele de calitate impuse de UE”, precizează reprezentanții CNAIR.
Finanțarea proiectului este asigurată 85% din Fonduri de Coeziune, iar diferența, din bugetul de stat.
CNAIR a supus dezbaterii publice cele cinci variante de traseu ale Autostrăzii Sibiu-Pitești încă din faza realizării Studiului de Fezabilitate și a declanșat discuții cu autoritățile locale și cu toți cei interesați. „Pentru realizarea eficientă a Studiului de Fezabilitate, compania a decis, în luna decembrie 2016, suspendarea contractului pentru o perioadă de trei luni, întrucât în sezonul de iarnă nu se pot realiza investigații de teren, în special studii geotehnice”, explică reprezentanții companiei.
În cadrul CTE-CNAIR din noiembrie 2016, a fost avizat traseul pentru ultimele secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești: secțiunea 2 Boița – Racovița, de la km 15+000 la km 43+000, și secțiunea 3 Racovița – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000.
Traseul întreg al Autostrăzii Sibiu – Pitești, în lungime de aproximativ 123 km, este compus din 6 secțiuni:
– Secțiunea 1, Sibiu – Boița, de la km 0 la km 15+000, asigură legătura cu DN 7 (Defileul Văii Oltului), prin continuarea autostrăzii existente;
– Secțiunea 2, Boița – Racovița, de la km 15+000 la km 43+000, leagă localitatea Boița cu localitatea Racovița;
– Secțiunea 3, Racovița – Văleni, de la km 43+000 la km 72+000, asigură continuitatea autostrăzii prin Valea Băiașului, făcând conexiunea dintre Defileul Oltului și Defileul Văii Topologului;
– Secțiunea 4, Văleni – Curtea de Argeș, de la km 72+000 la km 90+000, traversează Valea Topologului și face conexiunea cu localitatea Curtea de Argeș;
– Secțiunea 5, Curtea de Argeș – Pitești, de la km 90+000 la km 123+037, leagă localitatea Curtea de Argeș cu orașul Pitești și autostrada existentă prin Valea Argeșului;
– Secțiunea 6 – această secțiune constă în reabilitarea a 14 km de Drum Național, respectiv DN 73C, fiind drum de legătură între Nodul Rutier Tigveni și Râmnicu Vâlcea, precum și construcția a 2,5 km de drum nou.
Lucrările de construire a Autostrăzii Pitești – Sibiu vor începe în anul 2018, după ce vor fi lansate licitațiile pentru constructori și atribuite contractele pentru fiecare secțiune în parte. Proiectul tehnic prevede construirea a 6 tuneluri, cele mai lungi la Poiana, de 1,7 km, și două de câte 1,5 km la Lazaret, precum și 10 noduri rutiere.
Potrivit Master Planului General de Transport, investiția va costa circa 1,6 miliarde de euro, sumă ce va fi cofinanțată masiv din fonduri europene, atât în exercițiul financiar 2014-2020, cât și din următorul buget european (2020 – 2026). Aceasta va fi prima autostradă care va traversa Munții Carpați și va face legătura între Muntenia și Transilvania. Realizarea ei este deosebit de importantă, întrucât va permite deplasarea neîntreruptă pe autostradă a mașinilor începând de la București până la granița cu Ungaria.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro