SFATUL SPECIALISTULUI: marketing ASTĂZI

Dacă anul 2020 a început cu valul unor schimbări bruște, în toate domeniile vieții pe planeta noastră, ca urmare a pandemiei determinate de COVID-19, anul 2021 vine cu confirmări și înrădăcinarea unor noi modele de afaceri, croite după noile necesități ale oamenilor. În industrii mai ales, punerea în practică a noilor modele a necesitat de la schimbări de strategie, la regândirea bugetelor și a regulilor jocului. Aproape toate deciziile de schimbare au atingere cu marketingul companiei. Aici se face comunicarea, aici se croiește planul de expunere către public a schimbărilor.

Trendul, așa cum arată specialiștii operaționali în marketing, se bazează pe două componente: testare și adaptare, indiferent de industrie. Dacă înainte de 2020 se creionau cadrele digitalizării și automatizării, în 2021 aceasta este calea către atingerea obiectivelor. În 2021, lipsește aproape în totalitate interacțiunea umană, totul aproape gravitând în jurul activității online. Companiile sunt puse în situația de a testa, a încerca diverse modele, astfel încât să intuiască, apoi, din rezultate și experimente, ce li se potrivește, pentru a-și păstra clienții, dar și pentru a crește portofoliul de clienți. Este nevoie de adaptare, atât a angajaților companiilor, prin online learning, webinarii, cât și a clienților care, de asemenea, trebuie educați în ceea ce privește noile platforme puse la dispoziție pentru a suplini oarecum contactul uman și prezența în anumite situații sau stadii ale afacerii.

Ceea ce ieri producea rezultatele scontate pentru companii, astăzi poate să nu mai aducă succes.

De aceea, este nevoie de adaptare la noile nevoi dar și de idei noi, care să producă rezultate uimitoare, însă în condiții de eficiență.

Observăm lipsa umană în procesele de producție, în cele de execuție, de vânzare, platformele online cele mai diverse, de la cele de larg consum până la cele mai sofisticate, luând locul omului care oferea consultanță, conexiunea avizată în afaceri atât de necesară pentru întărirea parteneriatului.

Se pune întrebarea legitimă: cum vor răzbi companiile în a-și atinge obiectivele financiare, fiind nevoite să renunțe la algoritmii proceselor, la proceduri care includeau obligatoriu o echipă sau specialiști în carne și oase?

Marketing online și neuromarketing

Aici intervine, din nou, rolul marketingului de nouă generație: marketing online și neuromarketing. Astfel, pentru a suplini contactul uman, consilierea bazată pe argumente, companiile sunt nevoite sa apeleze la oamenii de marketing smart, pe domeniul de conținut viu, autentic, care să apropie practic clientul de compania și produsele respective. Un conținut aproape de client poate garanta companiei rezultate mai bune. De asemenea, conținutul vizual (video, imagine) a luat locul a o mie de cuvinte.

O fotografie, un video bine targetat, cu un concept simplu și smart, poate convinge mai bine audiența și poate produce un mai mare impact în mintea și în sufletul clientului, determinându-l, astfel, să își schimbe comportamentul de cumpărare sau alegerea produsului sau serviciului necesar.

Mihaela Ianole

Așa cum ne arată piețele din SUA și Europa, viitorul în marketing aparține și neuromarketingului.

Principalul beneficiu pe care neuromarketingul îl aduce în cercetarea de piață este faptul că înlocuiește nevoia de a întreba consumatorii ce părere au despre un anumit produs, brand sau mesaj de comunicare.

Rezultatele astfel culese sunt mai aproape de comportamentul de cumpărare, deoarece nu sunt distorsionate de impresia pe care subiectul dorește să o creeze. Rezultatele obținute prin cercetarea de neuromarketing vor fi mai valoroase, pentru că le vor permite companiilor să își rafineze mesajul de comunicare și să obțină un return mai mare pe bugetul investit în media.

Toate aceste tehnici, însă, nu pot fi viabile fără o strategie de marketing realizată pe baza obiectivelor companiei și a rezultatelor financiare urmărite, strategie adaptată comportamentului actual al clienților, dar și evoluției sociale și industriale.

Mihaela IANOLE

specialist marketing

ianolemihaela77@gmail.com

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.