SMART ASSIST 360: Soluții inteligente, pentru toate buzunarele

Ușor de utilizat și cu potențialul de a asigura un important avantaj competitiv în relația cu clienții, Smart Assist 360 ar putea fi răspunsul (sau măcar unul dintre ele) la dilema tehnologică.

Zsolt Gogucz, co-founder Smart Assist 360 și director general Kefren Expres: „Kefren Expres utilizează aplicația din 2013. Discutăm de zeci de mii de comenzi monitorizate astfel, iar feedbackul clienților ne-a demonstrat că acest produs generează plus valoare. Modulul de tracking este primul produs al Smart Assist 360 și este posibil să vedem dezvoltări ulterioare.”

Pentru că da, tehnologia pune astăzi o presiune puternică asupra firmelor de transport. Nimeni nu vrea să rămână în urmă în ceea ce privește utilizarea tehnologiilor smart și, poate chiar mai important, ai nevoie de acele produse care să ofere încredere clienților, demonstrându-le că firma ta este una modernă, în pas cu vremurile pe care le trăim.

Însă… care este produsul corect pentru firma ta?

Ai nevoie de un TMS performant, poate un ERP, sau poate altceva… Decizia este cu atât mai dificilă, cu cât implică bani (mulți cel mai adesea), mult timp pentru implementare, discuții agasante în interiorul firmei și, la final, oricum sunt șanse mici să iasă cum ți-ai dorit. Și, ce este probabil cel mai rău, odată făcută investiția, este foarte dificil să mai schimbi ceva.

Chiar și un banal serviciu de monitorizare a flotei riscă să te transforme în prizonierul furnizorului – a lucra cu mai mulți furnizori poate fi neproductiv, însă a schimba furnizorul (atunci când lucrezi doar cu unul) presupune dificultăți operaționale semnificative, chiar și pentru flotele mici.

Cu o implementare ce durează câteva minute și costuri asemănătoare cu un abonament de telefonie, ușor de utilizat și foarte util în comunicarea cu clienții, Smart Assist 360 poate avansa rapid de la stadiul de „experiment care merită încercat”, la certitudine – „unul dintre instrumentele principale de lucru”.

Transparență operațională

O problemă importantă în transporturi este dificultatea de a fideliza clienții, mai ales pentru că sunt rare ocaziile în care te poți vedea cu aceștia față în față. În majoritatea cazurilor, colaborarea presupune comunicarea telefonică între dispeceri.

În aceste condiții, este important să găsești elemente prin care să poți oferi mai mult clientului. Iar Smart Assist 360 poate reprezenta „surpriza plăcută” ce creează premisele pentru o colaborare pe termen lung.

„Folosind această aplicație, compania de transport sau expeditorul are posibilitatea să își îmbunătățească imaginea în fața clienților prin transparență, prin acuratețea și utilitatea informațiilor oferite cu privire la cursele efectuate și totul în timp real. Practic, serviciul oferit este perceput ca unul de calitate, mult peste banalele mesaje WhatsApp, sau un email trimis când îți aduci aminte și care presupun de multe ori informații incomplete”, a arătat Zsolt Gogucz, founder Smart Assist 360 și director general Kefren Expres.

Aplicația prelucrează în mod automat mai multe informații – localizarea mașinii (GPS sau telefonul șoferului), date despre cursă (loc de încărcare și descărcare, rută, viteza medie etc.) – iar rezultatul îl reprezintă un raport complet despre stadiul cursei, care se actualizează în timp real.

Smart Assist 360 asigură inclusiv transmiterea de emailuri către client în mod automat, la intervale de timp ce pot fi setate.

„Sunt firme, în Ungaria, care utilizează aplicația de mai multă vreme și, în cazul lor, clienții pe care îi au apreciază și chiar solicită să poată urmări cursele prin trackingul oferit de Smart Assist. Monitorizarea o realizăm prin telefonul șoferului, sau putem să ne conectăm cu providerul de GPS utilizat de transportator”, a precizat Zsolt Gogucz.

Un expeditor va putea urmări cursele subcontractate, cu ușurință, oferind clienților aceleași informații și în același format, indiferent de furnizorul GPS al transportatorului și chiar și atunci când mașinile acestuia nu sunt monitorizate GPS.

De asemenea, aplicația ajută la diminuarea numărului de telefoane date transportatorului și/sau șoferului. Aspect foarte important, mai ales în cazul curselor mai lungi, când unul sau mai multe telefoane date zilnic către transportator sunt percepute, în general, ca agasante.

Aplicația oferă, în permanență, date precise privind locul unde se află marfa și timpul estimat până la destinație.

Pe de altă parte, un transportator care utilizează Smart Assist 360 poate descoperi avantaje multiple.

Avantaje…

De exemplu, sunt firme care utilizează această aplicație și oferă clienților toate beneficiile unui night shift (tură de noapte), fără ca această facilitate să fi existat, în prealabil.

„Avem o firmă care utilizează aplicația atât pentru mașinile proprii, cât și pentru cele ale subcontractorilor. În total, este vorba de 13 provideri de GPS. Cu ajutorul Smart Assist 360, nu mai trebuie să deschidă pentru fiecare mașină în parte o altă platformă, pentru a extrage informațiile. Timpul câștigat este semnificativ și fiecare cursă poate fi urmărită fără probleme sau întreruperi”, a completat Zsolt Gogucz.

… automatisme

În lupta cu timpul, automatismele oferite de Smart Assist 360 reprezintă un instrument redutabil.

Astfel, la inițierea unei curse, pot fi setate mai multe caracteristici, dintre care amintim adresa de încărcare și cea de descărcare, viteza medie, timpul alocat respectivei curse… Iar dispecerul va primi alerte de fiecare dată când apar „anomalii”. De exemplu, orice posibilă întârziere poate fi anunțată din timp clientului și același lucru se poate face și în cazul unor curse care pot ajunge la destinație mai repede. Astfel, se pot luat decizii din timp și toate părțile au de câștigat.

Șoferii ar putea fi descărcați imediat, chiar dacă au ajuns mai repede, pentru că s-a știut din timp acest lucru. Sau, dimpotrivă, dispecerul îl poate anunța pe șofer din timp că nu este nevoie să se grăbească și se poate odihni câteva ore, pentru a ajunge la timp…

Iar clientul are, la rândul lui, acces la toate informațiile.

„Prin Smart Assist 360, poți monitoriza, cu puțini oameni, flote mari și un număr mare de curse, fără sincope. Clienții vor avea aceeași senzație de seriozitate a serviciului oferit. Ne-am dorit, încă din start, ca aplicația să ofere beneficii substanțiale, la costuri foarte reduse”, a explicat Zsolt Gogucz.

Cel mai ieftin pachet pentru utilizarea aplicației este de 15 euro pe lună (tracking doar de pe telefon) și ajunge la 40 euro pe lună (tracking telefon mobil, provider GPS, lucru cu subcontractori și training privind utilizarea aplicației).

Este de asemenea interesant faptul că este facturat utilizatorul, numărul mașinilor monitorizate putând fi foarte mare.

Aparent, Smart Assist 360 pare o soluție destinată firmelor mici și medii, însă este evident faptul că poate fi utilizat cu succes și de către marii jucători.

Se pune, totuși, o întrebare – cât de preocupați sunt managerii/patronii în legătură cu timpul pierdut de angajați pentru a transmite poziții sau a urmări mașinile? Un dispecer angajat să vândă curse ar trebui ajutat să își maximizeze timpul petrecut în acest scop.

Conectare extrem de simplă

Smart Assist 360 a pornit de la o nevoie de nișă (transport expres), însă poate răspunde solicitărilor unui număr mare de jucători din piață.

„Noi am testat funcționalitatea și utilitatea aplicației în munca de zi cu zi a firmei noastre. Practic, lansarea aplicației vine după opt ani de teste. Inițial, pentru Kefren Expres, am folosit soluția de tracking în legătură cu serviciul de night shift. În mod automat, erau verificate pozițiile mașinilor și, apoi, trimise e-mailuri către clienți, de asemenea, automat. Numai când apăreau probleme, persoana din schimbul de noapte era alertată. Atunci când folosești o aplicație precum Smart Assist 360 și ai o echipă de profesioniști (dispeceri și șoferi), vor exista doar două momente în care prezența/acțiunea dispecerului este esențială – la încărcare și la descărcare, pentru că atunci trebuie să ții legătura cu clientul. În rest, traseul este automatizat. Dacă totuși se întâmplă ceva, sistemul avertizează în același timp și transportatorul și clientul. Astfel, nu există riscul de a crea nemulțumiri clientului pentru că nu a fost anunțat”, a declarat Zsolt Gogucz.

Un alt aspect care merită menționat este legat de conducătorul auto.

Dacă urmărirea este prin GPS-ul mașinii, conectarea cu Smart Assist 360 se realizează automat (șoferul nu trebuie să facă nimic). Dacă monitorizarea se realizează prin telefonul șoferului, acesta trebuie să descarce o aplicație din Google Play – o interfață foarte simplu de utilizat. Se introduce un cod unic al respectivei curse (transmis de dispecer) și, odată cu apăsarea comenzii start, se realizează legătura dintre telefon și pagina web. „Șoferul va putea vedea, la rândul lui, toate detaliile cursei, informații setate anterior de către dispecer. La finalizarea cursei, se închide aplicația și este oprită comunicarea cu telefonul șoferului”, a explicat Zsolt Gogucz.

Poți verifica inclusiv nivelul de stres al clientului, fără a discuta direct cu aceasta, monitorizând numărul de click-uri pe link-ul cursei.

„Recordul nostru a fost pe o cursă din Slovacia în Germania, unde, într-un interval de 12 ore, echipa clientului a accesat link-ul de 246 de ori. Era vorba despre o marfă care urma să plece cu avionul din aeroportul din Frankfurt, cu destinația China”, și-a amintit directorul general Kefren.

Pentru a începe utilizarea aplicației nu trebuie decât să îți creezi un cont pe smartassist360.com Urmează activarea contului și suportul acordat de dezvoltator. În 15 minute, până la maxim o oră, utilizatorul va putea folosi aplicația.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.