Global Serv Trade este un service pe care clienţii de flote comerciale de până la 3,5 t se pot baza. Portofoliul generos de servicii şi personalul instruit au constituit baza unei afaceri care a crescut sănătos în cei 7 ani de activitate.
Afacerea a fost pornită în 2007 de către Nicu Ghiţă. „Target-ul nostru din punct de vedere al clienţilor este reprezentat de persoanele juridice, iar cei cu care am pornit la drum în 2007 se regăsesc şi acum în portofoliul nostru, numărul lor crescând de la an la an. Pentru că ne-am făcut treaba bine, la timp şi la un nivel acceptabil al preţurilor, oamenii cu care am colaborat au devenit clienţii noştri fideli“, a spus Nicu Ghiţă, directorul Global Serv Trade. Service-ul este împărţit în două mari segmente: unul de mecanică şi unul de tinichigerie.
Autorizaţi RAR pentru 14 mărci
„Pentru partea de tinichigerie avem contract cu societăţile de asigurări şi practic de acolo vin clienţii pe acest segment, iar pe partea de mecanică aproximativ 80% din clienţii pentru care prestăm servicii beneficiază de un contract. Operaţiunile pe care le putem efectua în service sunt foarte variate, de la schimbat un bec, întreţinere curentă, până la reparaţii complexe de motoare şi cutii de viteze. Suntem acoperiţi şi pe partea de electrică, facem şi diagnoze, nu avem nici un segment neacoperit. În ziua de azi nici să vrei nu mai poţi să te apuci să repari o maşină fără diagnoză, toate fiind pline de electronică, senzori şi computere“, a arătat Nicu Ghiţă. Service-ul este autorizat de către Registrul Auto Român să efectueze reparaţii la 14 mărci auto, aici fiind cuprinse toate mărcile comune de vehicule utilitare, dar nu numai. „Până la 3,5 t oferim servicii de calitate pentru mărcile Fiat, Iveco, Mercedes, Volkswagen, Peugeot sau Renault. În urma experienţelor din service pot spune că toate se strică aproape la fel de repede. Foarte important este de fapt modul de exploatare a maşinilor. Dar fiind vorba despre flote de distribuţie, acestea sunt destul de puţin menajate. Ca şi pondere, aici în service lucrăm 50% utilitare şi 50% turisme, iar pentru că service-ul nu este amplasat stradal, ne bazăm doar pe faptul că facem lucrurile cu profesionalism şi, astfel, ne câştigăm clienţii prin recomandări. Ca şi servicii oferite, pe lângă mecanică şi tinichigerie, de curând au fost făcute investiţii în deschiderea unei rampe ITP, o rampă pentru geometria direcţiei şi amenajarea unui hotel de anvelope, acesta din urmă fiind un rezultat al cererii din piaţă. În ceea ce priveşte piesele de schimb, lucrăm numai cu repere originale. Preferăm să nu utilizăm piese second-hand – nici măcar la cererea clientului. Pot spune însă că pe piaţă se manifestă o tendinţă de diminuare a volumului pieselor contrafăcute“, a afirmat Nicu Ghiţă.
Economiile trebuie făcute cu grijă
Pentru multe firme, dificultăţile financiare au avut ca impact amânarea unor intervenţii necesare în service. „În ultimii doi ani am constatat că proprietarii flotelor de maşini nu prea mai au bani şi atunci încep să amâne intervenţiile. Se amână reparaţii, revizii şi se trage mai mult de maşină, ceea ce nu se poate traduce decât printr-o deteriorare mai rapidă“. Directorul Global Serv Trade a ţinut să sublinieze că daunele provocate din acest motiv se remediază destul de greu. Spre exemplu, unei maşini Euro 4 sau 5, dacă nu îi schimbi la timp filtrele, mai ales cel de combustibil, se produc pagube serioase la sistemul de injecţie şi de aici se generează costuri suplimentare de reparaţie şi un timp prelungit de stat în service. „Oamenii au înţeles greşit ideea de a face economie, pentru că dacă amâni o intervenţie mecanică la o maşină, pe care de altfel ai luat-o tocmai pentru a produce bani, nu faci decât să bagi mai mulţi bani în ea pe parcurs, iar la final, preţul plătit este mai mare“ a încheiat Nicu Ghiţă, directorul Global Serv Trade.
Global Serv Trade
Service specializat pe flote auto
Str. Preciziei nr. 32, sector 6, Bucureşti
Tel.: 031.425.24.45
E-mail: office@globalservtrade.ro
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro