Specialist in grupaj pentru containere

Panalpina este un nume binecunoscut la nivel mondial in sectorul expeditiilor de marfuri, compania fiind specializata in expeditii aeriene si maritime. Dar nu numai atat. Compania internationala este din ce in ce mai interesata sa ofere un portofoliu complet de servicii logistice pentru orice client, pentru orice industrie, solutii adaptate oricarei necesitati, de asemenea pe piata din Romania, care a devenit una dintre bazele sale din Estul Europei. Despre toate aceste aspecte si despre multe altele am discutat cu Michael Schnitzler, country manager Panalpina pentru Romania si Ungaria.

Ziua Cargo: Ne puteti da cateva exemple privind activitatea Panalpina la nivel international?

Michael Schnitzler: Panalpina este o companie de expeditii generale. Avem 15.500 angajati peste tot in lume si o retea globala. Sediul central se afla la Basel. In prezent, operam si in toate tarile Europei de Est. In Republica Ceha, Slovacia, Ungaria, Romania, Polonia si Croatia, avem propriile noastre structuri. In alte tari, cum ar fi Bulgaria, operam prin intermediul unei retele de agenti.

Care este strategia Panalpina pentru Romania?

Am preluat pozitia de country manager pentru Romania si Ungaria la data de 1 octombrie. Obiectivul este de a crea sinergii intre cele doua tari. Daca ne uitam la fluxurile de marfa din Vestul Romaniei, constatam ca acestea sunt foarte mult in conexiune cu Marea Adriatica si merg catre sau trec prin Ungaria. Deci, vedem sinergii si am dori sa abordam aceste fluxuri de marfa. In prezent, avem o structura centralizata Ungaria-Romania si conducem operatiunile din ambele tari, dar Romania este cea mai mare economie dintre cele doua. Nu avem inca nivelul si cota de piata pe care le detinem in Ungaria, dar scopul este sa dezvoltam aceste aspecte si aici cat mai curand posibil.

Ati dezvoltat foarte mult expeditiile aeriene si maritime, dar aveti in vedere si dezvoltarea transportului rutier?

Acesta este un aspect pe care, in prezent, il vedem diferit in comparatie cu anii anteriori. Daca discutam cu cei din industrie si ii intrebam cum vad ei Panalpina, vor raspunde ca ne vad in Top 5 mondial in domeniul furnizorilor de servicii aeriene si oceanice. Acesta este un adevar la nivel global, inca nu in Romania, dar este unul dintre obiectivele noastre aici. Oferim, de asemenea, servicii precum distributie si solutii de supply chain management. Tocmai pe acest segment incercam sa ne repozitionam acum si sa oferim solutii complete (end-to-end) clientilor nostri.

Nu trebuie neaparat sa avem propria noastra retea de distributie in Romania. Putem sa facem distributie prin intermediul partenerilor nostri. Sunt furnizori foarte buni pe piata si avem deja parteneri in anumite domenii. Acesta este unul dintre scopurile noastre, sa colaboram cu furnizori de distributie si servicii logistice.

Aveti depozite in Romania?

Am subcontractat cateva depozite. Politica noastra este sa nu cumparam sau sa construim depozite, ci sa inchiriem. Noi ne urmam clientii, deci ne dorim sa ne pastram flexibilitatea. De exemplu, ne-am centralizat clientii globali in Oradea, unde am inchiriat un depozit prin intermediul hub-ului nostru de acolo. Oriunde exista cerere, vom gasi o solutie. Dar nu vom construi undeva un depozit de 10.000 mp pentru ca, mai apoi, sa cautam clienti. Nu aceasta este strategia noastra.

Aveti in vedere numai clientii pe care ii aveti la nivel international sau si companiile de pe piata romaneasca?

Ambele. Desigur, daca ne uitam la piata romaneasca, este o importanta baza de lucru pentru o serie de producatori din domeniile high-tech si automotive. Lucram deja cu unii dintre ei, dar nu dorim sa depindem numai de ei. Daca aceste companii decid pe termen mediu ca Romania devine prea scumpa si doresc sa se mute in alta parte, am pierde fundamentul pe piata de aici. Dorim sa dezvoltam piata locala pentru intreprinderi mici si mijlocii, care are aici un potential imens. Acesta este principalul obiectiv al echipei de vanzari din Bucuresti.

De vreme ce aveti in vedere si transportul rutier, aveti o strategie de lucru cu transportatorii?

Am inceput recent sa lucram in parteneriat cu unii dintre ei. Avem conexiuni de linie cu Germania si Ungaria si folosim reteaua interna de transportatori pentru piata locala. Dorim sa ne pozitionam pe o piata de nisa. Consider ca nu este simplu sa concurezi pe FTL pe transporturi catre Italia, Spania sau alte tari Vest-Europene. Nise de succes pentru noi sunt tarile CIS, Rusia, zona Kurdistan-Irak. In Romania, observam o cerere mare in industria petroliera si de gaze, in special catre Turcia si Irak, iar aceasta este nisa pe care dorim sa ne concentram. Avem foarte multe referinte in industrie.

Care ar fi motivele si beneficiile unui client din Romania de a lucra cu Panalpina?

Dorim sa ne folosim de faptul ca suntem un jucator global si ca putem oferi solutii de transport rapide, competitive si de incredere, de exemplu servicii LCL catre Bucuresti. Este un produs Panalpina; compania noastra preia, de exemplu, produsul de undeva de pe teritoriul Chinei, il depoziteaza intr-o facilitate operata de noi insine, il incarca intr-un container care este adus aici si tot noi realizam distributia din Bucuresti unde este nevoie. Oferim propriile noastre solutii de la un capat la celalalt al lantului logistic, fara a apela la retelele tertilor.

Oferiti si servicii de contract logistics?

Avem experti pentru orice tip de industrie in cadrul grupului, nu neaparat in Romania, dar si in afara tarii. Putem oferi servicii personalizate pentru orice cerinta, inclusiv pentru contract logistics. Chiar daca Panalpina nu este inca vazuta pe piata ca furnizor de servicii contract logistics, ne-am facut lectiile in ultimii doi ani pentru a acoperi acest domeniu si acum ne aflam in curs de repozitionare.

In cat timp credeti ca va ajunge Romania la nivelul Ungariei din punctul de vedere al Panalpina?

Cu putina ambitie, as putea spune ca in trei ani. In Ungaria, la ora actuala, suntem in Top 3 in domeniul expeditiilor aeriene si oceanice. Cel mai important element in Ungaria nu este volumul, pentru ca, de exemplu, economia romaneasca este de trei ori mai mare, ci cota de piata este obiectivul. Iar acest lucru necesita ceva timp.

Panalpina in lume

– Nr. 4 mondial in domeniul serviciilor logistice

– 500 birouri in peste 80 de tari

– aproximativ 15.500 angajati

– expeditii aeriene: 50%

– expeditii oceanice: 36%

– logistica: 14%

Panalpina in Romania

– Bucuresti: 225 mp de birouri, 11 angajati, gama completa de servicii logistice, depozit in parteneriat

– Cluj Napoca: 63 mp de birouri, 4 angajati, expeditii aeriene si oceanice, depozit in parteneriat

– Constanta: 31 mp de birouri, 1 angajat, vanzari si operatiuni portuare, depozit in parteneriat

– Oradea: 92 mp de birouri, 5 angajati, gama completa de servicii logistice, depozit VMI clasa A, prin intermediul unui partener strategic

– Timisoara: 55 mp de birouri, 2 angajati, vanzari, depozit in parteneriat

Raluca MIHAILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.