Compania cu rădăcini piteștene anunță o „revoluție electrică”, odată cu lansarea modelului Dacia Spring, prezentat precum cel mai accesibil vehicul electric pentru piața europeană. Precomenzile au început.
Modelul proaspăt lansat este anunțat ca o mașină robustă, spațioasă (pentru categoria sa) și echipată cu un propulsor 100% electric. Autonomia în regim extraurban este de 230 de kilometri, conform ciclului WLTP, și 305 kilometri în regim urban, conform aceluiași ciclu de măsurare.
Electromobilitate accesibilă
Versiunea „Comfort Plus” este cea disponibilă din 20 martie pentru precomandă, iar livrările sunt estimate a începe din luna septembrie a acestui an. Aceasta va fi disponibilă la atractivul preț de 18.100 de euro, cu TVA inclus. Dacia Spring dispune de un motor electric, ce dezvoltă 33 kW, echivalentul a 45 CP, cuplat la o baterie de 26,8 kWh. Alimentarea este și ea pe placul oamenilor de rând: noua Dacia electrică poate fi alimentată atât de la o priză casnică, de 220V, (cu un cablu opțional, de 6,5 m), cât și de la un Wall Box sau, opțional, de la o bornă DC.
Dacia Spring beneficiază, în echiparea sa de serie, de numeroase echipamente de siguranță, printre care regăsim un limitator de viteză, sistemele ABS și ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (cu buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.
Nu putem omite prezența unui sistem de infotainment/navigație cu ecran tactil (de 7 inch) sau a sistemului de asistență video pentru parcatul cu spatele. Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White (alb), Cenote Blue (albastru) și Lightning Silver (argintiu). La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: Goji Red (roșu). Din punct de vedere al volumului util disponibil, acesta este de 290 de litri (în portbagaj).
Ulterior, vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare „Comfort”, disponibilă la prețul de 16.800 de euro, cu TVA inclus. O variantă destinată clienților de flote va fi, de asemenea, disponibilă, la același preț, de 16.800 de euro, cu TVA inclus.
Noua Dacia Spring se dorește a fi o mașină de oraș, care îmbină valorile fundamentale ale mărcii Dacia cu avantajele unei motorizări 100% electrice. Producătorul a anunțat că acest model îmbină cu succes agilitatea unui vehicul urban cu robustețea unui SUV, totul „ambalat” într-un stil modern. Clienții se vor putea bucura de o călătorie plăcută și silențioasă și de un confort inegalabil pentru un vehicul din categoria sa, atât în oraș, cât și în afara acestuia.
Odată cu primăvara
Pentru a sărbători această „revoluție”, Dacia a ales ziua echinocțiului de primăvară. Astfel, pe 20 martie 2021 au fost deschise precomenzile online pentru modelul Spring. Acest moment a fost marcat și de alte două acțiuni:
- dezvăluirea creațiilor pe asfalt ale unor artiști urbani care ilustrează faptul că #SpringIsComing
- o campanie publicitară plină de culoare și cu o notă amuzantă va prezenta noul vehicul electric la îndemâna tuturor.
Exclusiv pentru toți
O mașină care oferă esențialul poate fi și «fun». Pentru a ilustra acest lucru, Dacia și Publicis Conseil au gândit o campanie plină de culoare, care reamintește tuturor filozofia mărcii – faptul de a oferi ceea ce este esențial pentru clienți, la un preț accesibil. Campania, realizată în Spania, la Madrid, de James F. Coton, pe acordurile cântecului «Mad World » în interpretarea lui Noëm, pune în paralel două lumi, fiecare existând alături de cealaltă, fără a se judeca reciproc; cea a ultra exclusivității și cea a inclusivității, cu Dacia.
Sloganul ales: «Noua Dacia Spring. 100% electric. Exclusiv pentru toți», subliniază faptul că unele lucruri ar trebui să fie accesibile tuturor, iar mobilitatea electrică face parte dintre acestea. Această campanie ingenioasă reflectă poziționarea Dacia ca brand care revoluționează piața auto. Asemenea mărcii, campania de publicitate exprimă ceea ce este esențial. Spotul publicitar este disponibil pe site-ul media Dacia.
#SpringIsComing, Revoluția electrică a pornit!
Dacia lansează, totodată, împreună cu agenția Hopscotch, operațiunea #SpringIsComing, derulată în mai multe orașe mari din Europa. Pentru că strada este locul de pornire a marilor schimbări, Dacia s-a asociat cu o serie de artiști urbani, pentru a aduce un vânt de libertate în domeniul mobilității.
O mobilitate 100% electrică, pe care Dacia Spring o face, de acum, accesibilă tuturor. Dacia va dezvălui realizările pline de inspirație a patru echipe de artiști urbani, care au decorat străzile din Paris, Madrid, Milano și București cu creațiile lor originale.
Din 20 martie, publicul larg poate descoperi, pe rețelele sociale Dacia, lucrările unor artiști de talent, recunoscuți pentru angajamentul lor în promovarea unei arte eliberate de orice constrângeri: William Roden (Paris, Franța), Media ODV (Madrid, Spania), Nicola Canarecci (Milano, Italia) și Sweet Damage Crew (București, România). Cei dornici să descopere creațiile artiștilor pe asfalt le pot admira pe site-ul www. dacia.ro.
Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului RABLA PLUS & CLASIC 2021. Prețul variantei „Comfort Plus”, achiziționate prin acest program este de 7.700 de euro, cu TVA.
Garanția oferită de producător este de 3 ani sau 100.000 de kilometri pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 de kilometri pentru bateria electrică.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro