STILL FMX 20 – 3 luni în depozitul H.Essers

Deşi v-am obişnuit cu testarea vehiculelor în trafic, împreună cu Still România am decis să abordăm un domeniu nou. Un echipament STILL a fost testat timp de 3 luni în depozitul H.Essers din Bucureşti. Este vorba despre un reach truck FMX 20, echipat cu Fleet Manager şi folosit pentru mutarea mărfurilor din depozitul pe care H.Essers îl avea închiriat în cadrul parcului Prologis, în depozitul propriu. Concluziile le-am aflat de la Daniel Alexa, HSEQ Manager în cadrul H.Essers Romania.

„Am ales un echipament care avea instalat sistemul Fleet Manager pentru a putea urmări indicatorii de productivitate, dar şi elementele care ţin de incidente sau accidente“, a explicat Daniel Alexa. El a precizat că, în acest fel, s-a putut obţine o imagine foarte clară privind orele şi condiţiile în care s-au produs eventualele incidente, iar în paralel s-a putut face o verificare a optimizării depozitului din punctul de vedere al designului interior, pe baza senzorilor FMX 20.

Consum mai redus

Iar pentru că era vorba despre o perioadă foarte plină – mutarea a aproximativ 25.000 de paleţi între cele două depozite – echipamentul a avut baterie de rezervă pentru a putea fi folosit la adevărata capacitate. De altfel, Daniel Alexa a observat consumul foarte mic de curent pe care îl presupune FMX 20, menţionând că în cazul echipamentelor din generaţia 2005, care funcţionează pe bază de curent alternativ, bateriile ţin circa 5 ore şi jumătate, în timp ce perioada în care pot funcţiona aceste noi baterii fără încărcare (folosind curent continuu) este de 7-8 ore. Un element foarte important pentru reducerea costurilor. „După o perioadă de 3 luni în care echipamentul a lucrat într-un ritm susţinut, pot spune că s-a comportat foarte bine. Nu am avut probleme tehnice, nu am avut erori. Toate incidentele inerente, care au apărut pe înregistrarea din Fleet Manager, au ţinut de faptul că senzorul nu a fost calibrat la un standard fixat pe structura noului depozit, tocmai pentru a putea vedea dacă, de exemplu, în anumite zone, pardoseala este dreaptă, dacă apar anumite denivelări care pot crea anumite probleme în viitor. Stivuitorul a funcţionat în anumite zile doar într-un compartiment al depozitului, manipulând marfa unui anumit client. Am putut astfel verifica prin Fleet Manager dacă s-au manifestat anumite probleme în zona respectivă. Am folosit echipamentul şi pentru controlul calităţii, iar informaţiile pe care ni le-a furnizat şi pe care le-am analizat cu trainerul echipei de mentenanţă Still au fost corecte“. Managerul HSEQ H.Essers Romania a arătat că, în acest fel, a identificat semne de întrebare care au putut fi rezolvate.

Cartele personalizate, siguranţă crescută, costuri reduse de mentenanţă

Foarte importantă a fost posibilitatea identificării cu exactitate a modului în care lucrează fiecare stivuitorist prin intermediul cartelelor personalizate, legate la sistemul STILLFleetManager, utilizate pentru pornirea echipamentului. „Am testat inclusiv modul de lucru al angajaţilor, care nu au ştiut că echipamentul este dotat cu sistemul de urmărire prin Fleet Manager. Ştiam exact cine a utilizat echipamentul între anumite ore, cât a mers şi cât a ridicat. Acesta este un avantaj al sistemului. Cu siguranţă, acest sistem, care presupune folosirea cartelei stivuitoristului la pornirea echipamentului, are un mare avantaj, în sensul că dedici cartela unei singure persoane, căreia îi poţi aloca drepturi şi restricţii şi poţi aloca drepturi şi restricţii aparatului“, a apreciat Daniel Alexa. Concret, poţi stabili ca pentru un anumit stivuitorist viteza de deplasare să nu depăşească 5 sau 8 km/h sau ca viteza de ridicare să fie procentual mai mică decât 100%. Iar marele avantaj constă în faptul că toate aceste programări se pot face direct de către utilizatorul autorizat să poată accesa Fleet Manager. „În situaţia unui angajat nou, care abia a început să lucreze, pot să optez pentru anumite drepturi (viteză de deplasare sau de ridicare mai mică) pentru a evita riscurile de a se produce accidente. Toţi aceşti parametri se activează odată cu introducerea cartelei.“ Managerul HSEQ H.Essers Romania a observat, de asemenea, senzorul de care beneficiază FMX 20, care sesizează înclinările peste un anumit nivel. Pe de altă parte, atunci când are loc un incident STILLProActive, poate transmite imediat informaţia către echipa de service. Dacă accidentul este mai mare, atunci echipamentul intră în avarie şi nu mai poate fi deplasat decât cu o viteză de avarie. Din această stare de avarie poate fi scos după inspecţia pe care o face reprezentantul intern şi care, dacă nu identifică o problemă de securitate în exploatare, poate reseta sistemul, reintroducându-l în lucru. În caz contrar, intervenţia va fi realizată de echipa tehnică Still.

Un parteneriat care va continua

„Parteneriatul cu Still pe acest proiect s-a desfăşurat foarte bine. Am primit echipamentele pe care le-am cerut şi s-au ridicat la aşteptările noastre. Avem în flotă echipamente Still încă din 2005. Urmărind costurile, am putut observa avantajele generaţiilor noi de echipamente“, a afirmat Daniel Alexa. În opinia sa, foarte interesant este faptul că sistemul de fleet management poate fi montat inclusiv pe aceste transpalete mici, care, chiar dacă au un cost mai mic de achiziţie, pot duce la creşterea costurilor de mentenanţă într-un timp relativ scurt, din cauza incidentelor şi a proastei utilizări. „Pentru moment, doar Still oferă o astfel de posibilitate care să fie şi prietenoasă cu utilizatorul. În sensul să nu fie necesar să aştept să vină un reprezentant al societăţii să descarce datele. În plus, este important că poţi solicita rapoarte care pot fi zilnice, săptămânale, trimestriale, anuale. Mai ales în această perioadă în care managementul solicită date cât mai succinte, rapoartele furnizate în mod automat de sistemul de fleet management Still sunt de mare ajutor. Am în vedere atât STILLReport cât şi STILLFleetManager, care permit accesul persoanelor autorizate la informaţii în orice moment în care au conexiune la internet“, a arătat Daniel Alexa. El a apreciat inclusiv faptul că, în cazul unui incident în care este implicat echipamentul, persoana responsabilă este anunţată prin intermediul unui SMS sau a unui mail. Iar restricţiile pot fi stabilite în timp real, folosind conexiunea la Internet, indiferent de locul în care se află responsabilul. Concret, în toată perioada de testare a echipamentului, s-a încercat utilizarea la maxim a tuturor dotărilor lui, fiind pentru prima dată când, în cadrul depozitelor H.Essers din România, a fost testat un astfel de echipament. „În general, urmărim numărul de ore de utilizare în fiecare zi, ţinem o evidenţă a intervenţiilor, a frecvenţei cu care au avut loc şi a costurilor reparaţiilor, iar de această dată am avut şansa de a merge mult mai în profunzime cu ceea ce poate oferi un echipament modern. Cu siguranţă vom continua pe direcţia pe care am testat-o împreună cu Still şi vom încerca să upgradăm flota astfel încât să fim în tendinţe şi să beneficiem de toate noutăţile“, a concluzionat Daniel Alexa.

Daniel Alexa, HSEQ Manager în cadrul H. Essers Romania: „Consider că sistemul asigură responsabilizarea operatorilor. Ideal este ca toate echipamentele din depozit să fie prinse în sistemul Fleet Manager.“

„STILL Fleet Data Services” – un viitor sigur într-o lume a logisticii online

STILL a reuşit să transforme stivuitoarele în utilaje inteligente prin „STILL Fleet Data Services”. Acesta este un pachet compus din trei soluţii software pentru colectarea şi procesarea datelor furnizate de stivuitoare şi operatori. Cel mai important aspect este că software-ul permite accesul la aceste date online, în orice moment şi în oricare loc din lume. STILL Report permite organizarea, analizarea şi optimizarea unor întregi flote prin intermediul instrumentelor software online şi oferă companiilor de logistică o vedere de ansamblu rapidă şi clară asupra întregii flote. STILL FleetManager 4.x permite strângerea şi procesarea datelor detaliate de la stivuitor şi operator şi face ca aceste date să fie disponibile online. Diversele nivele de permisiuni de acces sunt administrate prin controlul bazat pe cipuri, carduri cu cip sau coduri PIN. STILL ProActive permite eliminarea rapidă a defecţiunilor. Stivuitorul inteligent trimite coduri de eroare direct la service-ul STILL. Aceasta permite service-ului să înceapă mai repede reparaţia şi reduce numărul de vizite pe care angajaţii service-ului trebuie să-l facă la sediul clientului – un lucru bun nu doar pentru client, ci şi pentru mediu.

FM-X 20

– Capacitate încărcare: 2.000 kg

– Centru de încărcare: 600 mm

– Distanţe încărcare: 409 mm

– Înălţime maximă de ridicare: 5.580 mm

– Viteză maximă încărcat/la gol: 14/14 km/h

– Motoare electrice: de propulsie, performanţă S2 60 min. – 6,5 kW; de liftare, performanţă S3 15% – 13 kW

– Compartiment şofer: elemente de control ajustabile, scaun şi planşă picioare ajustabile electronic, compartimente de depozitare documente A4 şi suport de sticlă; asigură o protecţie optimă a şoferului

– Elemente de control: joystick ergonomic pentru operarea mişcărilor hidraulice, butoane pentru controlul funcţiilor auxiliare, direcţie electrică 360 grade, sistem direcţie direct-drive safety

– Catarg: tip triplex, profil special cu rezistenţă înaltă la torsiune, asigură o stabilitate şi vizibilitate optimă

– Sistem de frânare de înaltă eficienţă, cu recuperarea energiei, 3-circuit; frână-disc electromagnetică pentru oprire de urgenţă şi parcare

 

Concluziile celor doi stivuitorişti care au operat echipamentul FMX 20, Elena Urdoi şi Aurelian Vladu: „La început, echipamentul a fost mai greu de utilizat din cauza sistemului de comandă cu joystick, volanul se mişca mai greu implicând un efort suplimentar pentru operare. După efectuarea reglajelor de către tehnicieni, nu am mai avut probleme.

– Sistemul manual de înlocuire a bateriilor de tracţiune este uşor de folosit cu un minim de oprire a activităţii.

– Vizibilitatea este foarte bună prin grătarul de protecţie aflat deasupra capului şi la nivelul catargului.”

Meda BORCESCU

meda.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.