Constructorul suedez ține steagul sus, în 2022, și propune un nou grup motopropulsor, cu accent pe durabilitate și economie de carburant, împreună cu o serie de alte upgrade-uri.
Noua gamă de motoare de 13 l, Euro 6, oferă patru niveluri diferite de putere: 420, 460, 500 și 560 CP, făcând ca această generație, numită SUPER, să fie relevantă pentru aplicații multiple. În combinație cu noile cutii de viteze Scania Opticruise (G25 și G33, care au fost introduse în 2020) și cu o nouă gamă de punți spate Scania, se realizează economii de combustibil de opt procente, în aplicații precum transportul de mărfuri generale sau transportul de mărfuri cu temperatură controlată.
Toate motoarele pot funcționa cu HVO, iar două dintre ele pot fi comandate pentru a funcționa cu 100% biodiesel regenerabil. Nivelul de eficiență termică este de aproximativ 50% pentru noile motoare, cifre care nu puteau fi vehiculate, până acum, în cazul motoarelor cu ardere internă. În spatele nivelului ridicat de performanță, se află ingineria și utilizarea tehnologiei, precum cei doi arbori cu came în chiulasă și dozarea AdBlue prin Scania Twin SCR. Sistemele puternice de management al motorului monitorizează grupul motopropulsor, contribuind, astfel, la economia totală de exploatare, în orice condiții.
Modularitate
- Scania aduce flexibilitate sporită, prin MACH, noul său sașiu, dar și un aspect modular și o adaptabilitate sporită a caroseriei. Trăsătura sa principală este introducerea unui nou set de reguli pentru modelele de găuri ale cadrului, cu găuri pre-perforate, pentru a monta piesele atât în interiorul, cât și în exteriorul cadrului.
• Rezervoare de motorină noi, cu capacități variind între 165 și 700 de litri. Practic, există trei mărimi (S, M și L), care au și lungimi diferite. Toate au un design nou, ingenios, în formă de D, care le oferă o robustețe sporită, fiind montate pe cadru prin intermediul unor suporturi în formă de C. - Pompa de combustibil de joasă presiune, filtrul de combustibil primar și filtrul de separare a apei sunt înlăturate de lângă motor și adunate într-o unitate separată de optimizare a combustibilului. Această unitate este montată pe partea laterală a rezervorului primar. Procedând astfel, Scania a rezolvat provocarea clasică – cum se poate utiliza tot combustibilul din rezervor.
Oglinzi și opționale noi
- Scania Mirror View Camera (SMVC) – sistemul oferă șoferului o vizibilitate mult îmbunătățită în jurul stâlpilor A, acesta fiind un avantaj evident, atunci când manevrezi în intersecții strânse și în zone urbane aglomerate. Monitoarele de înaltă rezoluție, de 12,3 inch, au vizibilitate sporită, deoarece sunt montate pe stâlpii A, astfel încât este nevoie doar de mișcări minore ale ochilor, pentru a obține o imagine completă.
- Linie actualizată de tapițerii și de cromatică pentru interior și cele patru opțiuni diferite de pat se numără printre celelalte elemente noi, oferind un plus de confort șoferului și o senzație premium. Saltelele vor avea huse din material textil complet negru, în timp ce celelalte două paturi vor avea huse cu modele nuanțate. Și masa pliabilă din partea pasagerului a fost reînnoită, căpătând un aspect mai elegant și mai modern.
Scania ProCare
- Este un serviciu premium, menit să reducă numărul opririlor neplanificate ale camioanelor.
- Este bazat pe serviciul „Întreținere flexibilă” de la Scania. ProCare aduce înlocuiri preventive ale componentelor, pentru a obține timpul prevăzut de funcționare.
- Vehiculul își raportează starea către Scania și solicită acțiuni înainte de a avea loc un incident.
- Consolidează parteneriatul strâns dintre Scania și clienți.
Alexander Vlaskamp, vicepreședinte executiv și director de vânzări și marketing Scania: „La Scania, noi continuăm să le oferim clienților noștri o paletă de soluții durabile. Ponderea combustibililor regenerabili și a vehiculelor electrificate va crește considerabil, în următorii câțiva ani, dar noi toți depindem, încă, de motoarele cu combustie, în viața noastră de zi cu zi. Iată de ce este atât de important noul motor Scania: el va contribui la o decarbonizare substanțială, pe tot parcursul acestui deceniu.”
Johan Falkstrand, director, șef al portofoliului de servicii Scania: „ProCare este destinat în principal camioanelor care nu pot fi scoase din uz, din cauza unor situații neașteptate de genul «vehicule off-road» (VOR). Camioanele cu caroserie complexă sau cu sarcini cu program fix și cu penalități pentru livrările întârziate reprezintă candidații tipici pentru acest serviciu premium, la care timpul de funcționare planificat 100% este scopul principal.”
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro