Supply chainurile din e-comerț se bucură încă de creșterea comenzilor online de pe parcursul ultimului an, dar, în timp ce este un adevărat boom de cumpărături din partea consumatorilor, nu trebuie subestimate riscurile asociate cu volumul imens de date pe care trebuie să îl proceseze și protejeze companiile.
Firmele din retail din întreaga lume s-au confruntat cu o schimbare rapidă a comportamentului consumatorilor. Acest lucru a fost exacerbat de închiderea temporară a magazinelor fizice în timpul lockdownurilor naționale, de problemele de aprovizionare și de accelerarea cumpărăturilor online.
+70% spații suplimentare
O anchetă realizată recent de către Supply Chain Dive a relevat faptul că depozitarea din domeniul e-comerțului a crescut cu peste 70%, companiile căutând spații suplimentare pentru procesarea și expedierea comenzilor. De exemplu, platforma Shopify a declarat că membrii săi au vândut bunuri în valoare de 5,1 miliarde de dolari în cele câteva zile dintre Black Friday și Cyber Monday, cu aproape 76% mai mult decât în anul anterior.
Mulți analiști consideră că această tendință va continua, chiar și după ce sectorul de retail se va întoarce la normalitate.
Cu atât de multe elemente care perturbă supply chainurile, problema securității datelor devine mai stringentă ca niciodată. Aceasta include PCI DSS (standardul de securitate pentru plăți cu cardul), care ce asigură protecția informațiilor legate de cardurile de credit, precum și standarde ISO pentru securitatea datelor și necesitatea protecției datelor personale ale indivizilor. Această mină de informații este vânată intens, și nu numai de către infractorii cibernetici.
Într-o lume conectată, e-comerțul expune și mai mult companiile la acțiunile hackerilor, phishing sau alte tipuri de atacuri. Un studiu realizat recent subliniază faptul că unul din patru magazine online a suferit pierderi de date.
Revoluția digitală înseamnă că oamenii se așteaptă acum, să folosească platforme rapide, fiabile și sigure, dar loialitatea consumatorilor poate fi lesne pierdută dacă se tem că datele lor personale nu sunt protejate. Eșecul în a le câștiga încrederea va aduce, în mod cert, volumele de vânzări ale multor companii vor scădea substanțial, dacă nu se vor opri cu totul.
Companiile aplică o varietate de măsuri pentru a proteja securitatea datelor clienților:
- sisteme WMS moderne și sigure pentru depozitele destinate activităților de e-comerț – sisteme bazate pe cloud și interconectate, care asigură vizibilitate în timp real, pentru operațiuni fiabile și integrate
- investiții în automatizare, pentru zonele în care eroarea umană poate genera riscuri
- utilizarea unor sisteme de terță parte pentru a măsura interfața API, având în vedere faptul că aproape toți retailerii utilizează API pentru conectarea serviciilor și transferul de date.
sursa: Vigilant, februarie 2021
traducerea si adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro