Noul pachet de mobilitate va aduce reglementări care vor avea un impact semnificativ asupra companiilor de transport est-europene.
Aceste reglementări vor începe să se aplice la 18 luni de la data publicării lor, acesta fiind un calendar normal pentru noile directive UE.
Reglementările privind timpul de odihnă, inclusiv întoarcerea șoferilor în țara de origine, au fost implementate din august 2020.
Iată principalele modificări:
- Limitele existente pentru cabotaj (trei operațiuni în șapte zile) vor fi menținute, dar va fi necesară o perioadă de reflecție de patru zile înainte ca mai multe operațiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeași țară, cu același vehicul (martie 2022).
- Vehiculele cu o masă maximă autorizată între 2,5 și 3,5 tone, care efectuează transport internațional, vor trebui să aibă un tahograf (iunie 2022).
- Toate companiile de transport rutier trebuie să facă dovada că au activitate efectivă în statul membru în care sunt înregistrate. Această măsură are scopul de a exercita un control mai mare asupra așa-numitelor „societăți cutie poștală” din sectorul transporturilor. Aceasta va cere, printre altele, ca autovehiculele să revină în țara de înmatriculare la fiecare opt săptămâni, împiedicându-le să continue, ca și în trecut, să opereze constant în afara țării lor de origine (septembrie 2020).
Legile privind salariul minim devin obligatorii pentru toate țările Uniunii Europene, ceea ce înseamnă că, dacă o companie de transport din UE detașează un șofer pentru a lucra într-o altă țară din UE, va trebui să îndeplinească aceleași cerințe privind salariul minim în țara de destinație.
Principalele preocupări ale UE cu privire la șoferi sunt:
- concurență loială și combaterea practicilor ilegale în transportul internațional
- reguli clare privind detașarea șoferilor
- condiții de lucru mai bune pentru șoferi.
Va exista un impact major asupra flotelor, cum ar fi:
- impactul asupra profitabilității
- demonstrația că planificarea respectă pachetul de mobilitate
- anticiparea încălcărilor legii.
Pentru a ajuta companiile de transport să respecte aceste noi reglementări și să evite amenzile, ne-am adaptat soluția și am dezvoltat noi funcționalități, care aduc plus valoare proceselor interne.
- TX-DESIGN: set de instrucțiuni
Această caracteristică complet personalizabilă constă într-un set de întrebări la care șoferul trebuie să răspundă, pe computerul nostru de bord, montat în cabină, pentru a-și indica activitatea (încărcare, descărcare, blocaj, realimentare, cuplare, odihnă etc.). Aplicat noilor reguli privind timpii de conducere și odihnă ai șoferului, poate indica, prin acest set de instrucțiuni, timpul pe care îl ia ca timp de odihnă.
Pe lângă aceasta, de fiecare dată când șoferul trece o graniță, i se poate trimite o alarmă, pe computerul nostru de bord, care îi spune că trebuie să selecteze în tahograf țara în care intră.
De asemenea, în legătură cu trecerea frontierei, sunt disponibile rapoarte de Border Crossing, de tip MILOG/MACRON.
- TX-TANGO: servicii web pentru TMS
Soluția noastră completă poate fi integrată ușor cu software-ul terților, pe care companiile de transport l-ar fi putut implementa, cum ar fi ERP sau TMS, datorită API-urilor noastre dezvoltate pentru fiecare caracteristică.
- TX-SOCIAL: rapoarte și noi încălcări, bazate pe date telematice sau pe cardul tahograf
TX-SOCIAL este un pachet software intuitiv pentru gestionarea citirilor de tahografe și a datelor sociale. Software-ul furnizează rapoarte de activitate și cheltuieli și exporturile necesare autorităților de control. În același timp, simplifică administrarea salariilor.
Aplicația noastră TX SOCIAL este capabilă să interpreteze timpii din tahograf, luând în considerare timpii de odihnă, de conducere sau de lucru, cu mai multe rapoarte, care pot fi și personalizate.
Adrian Enache, sales executive România
adrian.enache.external@zf.com