TRANSLOG Connect 2016: Integraţi la nivelul Europei Centrale și de Est

Ca în fiecare an, TRANSLOG Connect – cunoscut deja ca un eveniment major pentru sectorul de logistică din Europa Centrală și de Est a facilitat noi parteneriate și cooperări, care promovează colaborarea între furnizorii de servicii și soluții, într-o regiune aflată într-o dezvoltare accelerată.

Porțile conferinței, desfășurate pe 23-24 noiembrie, la Budapesta, s-au închis, dar, în cadrul evenimentului, s-au deschis noi oportunități de afaceri, în confruntarea profesioniștilor din domeniu cu provocările viitorului, ale tehnologiilor inovative și ale serviciilor. Digitalizarea, creșterea flexibilității supply chain-ului în linie cu reducerea costurilor au fost definite ca provocări cheie care trebuie depășite, din diferite unghiuri, în piețele din Europa Centrală și de Est.

Omul sau mașina?

O operare optimă a supply chain-ului reprezintă un factor critic în succesul unei afaceri. Transformarea și actualizarea acestuia implică, în general, nu numai introducerea unor tehnologii noi și puternice, ci și o revizuire fundamentală a proceselor și organizării. Programul și activitățile TRANSLOG Connect au fost foarte bine primite de către audiență, aflată în cunoștință de cauză.

Printre foarte apreciatele prezentări, una dintre cele mai populare a fost cea a Prof. Dr. Sebastian Kummer (Universitatea Economică și de Afaceri din Viena).

Prezentarea „Full truckload” a fost susținută de către Ferenc Lajkó, CEO Waberer’s.

Carismaticul prezentator, care a fost și președintele evenimentului, a subliniat provocările globale ale digitalizării, precum și cele specifice Europei Centrale și de Est: modul în care realitatea augmentată ne poate schimba viețile și performanța logistică, mai mult, cum anume inteligența artificială poate sprijini procesele din supply chain și, în final, cum inteligența robotică devine din ce în ce mai utilizabilă în multe domenii logistice. Epoca autoturismelor și camioanelor autonome se apropie din ce în ce mai mult de domeniul în care activăm, de afacerea noastră și chiar de viața noastră de zi cu zi.

Noi modele de business

„Camion complet (FTL), și mai ce?” – a fost întrebarea lui Ferenc Lajkó, CEO al Waberer’s International Zrt., în cadrul unei fascinante prezentări despre noul model de business și despre filosofia companiei pe care o conduce. Datorită acestei prezentări memorabile și a întâlnirilor de afaceri pre-programate, compania s-a bucurat de mai multă atenție decât era de așteptat.

De la stânga la dreapta: Dennis Lantos, Managing Director al TEG The Events Group, organizatorul TRANSLOG Connect; Gábor Kiss, membru al juriului, Director de Supply Chain la METRO; Jérémy Laurens, Director Marketing și Vânzări al Winner BluLog; Vladimir Despotovic, Import & Sales Manager la interCLEAN, Dagmara Glowacka, membru al juriului, Global Logistics Director la Kronsberg Automotive, Prof. Dr. Sebastian Kummer, președinte, șeful Institutului de Transport și Logistică, WU Viena

Flote omogene, echipamente complementare, compatibilitate completă, intervale de service programate în avans, achiziții centralizate, o putere de cumpărare semnificativă, mentenanță centralizată, prețuri la combustibili optimizate în funcție de țară – sunt numai câteva elemente de suport pentru succesul Waberer’s, care durează de decenii întregi.

Premiu pentru o companie românească

Unul dintre cele mai așteptate momente ale evenimentului a fost reprezentat de ceremonia celei de-a patra ediții a Trofeului de Excelență în Logistică și Supply Chain în Europa Centrală și de Est. Aceasta a fost deschisă de către același Prof. Dr. Sebastian Kummer, care a anunțat câștigătorii, înmânând premiile reprezentanților companiei franco-poloneze BluLog, pe categoria furnizorilor de servicii, și ai firmei românești interCLEAN, în categoria producătorilor.

Trofeul de Excelență în Logistică și Supply Chain în Europa Centrală și de Est a fost stabilit pentru a onora și promova cele mai inovative soluții din logistică și supply chain și companiile din spatele lor. Și în acest an, un număr mare de producători, retaileri și furnizori de servicii s-au înscris în competiție, din diferite sectoare industriale, cu proiecte care au fost evaluate din punctul de vedere al inovației, transferabilității, sustenabilității și eficienței costurilor.

Aplicanții au avut oportunitatea unică de a-și prezenta proiectele în mod direct unor profesioniști de top din logistică și supply chain și unor importanți factori de decizie din regiunea ECE.

Nu este nevoie ca o companie să fie de dimensiuni mari, pentru a avea idei bune – a subliniat unul dintre membrii juriului, în timpul recepției-cocktail, care a oferit un mediu exclusivist și un fond de discuții pentru dezvoltări viitoare, pentru bune practici și strategii pentru atingerea „următoarei frontiere în operațiunile din supply chain.”

Organizatorul – TEG The Events Group – îşi propune să aducă laolaltă, în fiecare an, în noiembrie, în Budapesta, reprezentanții și creatorii de inovație din logistică și supply chain, pentru a crea coeziune în regiunea Europei Centrale și de Est.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.