UNTRR colaborează cu furnizorul de servicii juridice Truck ReClaim, pentru a sprijini firmele de transport rutier din România care nu au acționat, până acum, pentru a-și recupera daunele provocate de cartelul camioanelor, în perioada 1997-2016, sau care nu au solicitat despăgubiri pentru camioanele noi, achiziționate în perioada 1997-2004.
Reprezentat legal de firmele de avocatură Hausfeld și Kapellmann, Truck ReClaim a prelungit termenul de înregistrare pentru firmele care doresc să participe la o acțiune în instanță împotriva cartelului camioanelor până la 31 august 2024, datorită cererii ridicate. Datele necesare cu privire la camioanele individuale trebuie, de asemenea, furnizate până la sfârșitul lunii august 2024, după înregistrare.
Numai în ultimele săptămâni, peste 1.000 de firme cu cel puțin 15.000 de camioane afectate de cartel s-au înregistrat la Truck ReClaim.
Din 2016, când Comisia Europeană a impus amenzi de aproape 3 miliarde de euro cartelului camioanelor, mulți transportatori au solicitat, deja, cu sprijinul UNTRR, despăgubiri pentru daunele cauzate de cartelul camioanelor pentru perioada 2004-2016, iar procesele sunt în curs de desfășurare, în Germania.
Recent, situația părea dificilă pentru transportatorii rutieri care nu au întreprins încă nicio acțiune. De câțiva ani, a devenit, practic, imposibil să se solicite orice alte noi despăgubiri împotriva cartelului camioanelor în Germania, pentru că riscul să fie deja prescrise era prea mare.
Situația s-a schimbat, anul acesta, odată cu hotărârea Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) din 1 februarie 2024.
Prin această hotărâre, este stabilit, în mod legal, că Scania a fost implicată în cartelul camioanelor, în care producătorii de camioane au fixat prețurile între 1997 și 2011. CJUE stabilește, de asemenea, că Scania este răspunzătoare, în temeiul dreptului civil, pentru daunele suferite de firmele de transport și expediție, ca urmare a cartelului camioanelor. Deoarece, în conformitate cu legea germană, membrii cartelului sunt solidar responsabili pentru întreaga daună suferită, clienții altor camioane pot, de asemenea, să-și depună solicitările de despăgubire împotriva Scania.
Prin intermediul colaborării UNTRR cu Truck ReClaim, transportatorii rutieri români pot solicita despăgubiri pentru toate camioanele achiziționate, inclusiv cu plata în rate sau în leasing, între 1997 și 2016.
În timp ce daunele reale urmează să fie determinate de economiști, o compensație între cinci și cincisprezece la sută din valoarea de achiziție, adică mai multe mii de euro per camion, este probabil să fie realistă.
Toți transportatorii rutieri români care nu au solicitat încă despăgubiri pentru recuperarea daunelor cauzate de cartelul camioanelor pot să se înregistreze, acum, pe platforma online disponibilă în limba română pentru firmele de transport înregistrate la UNTRR, aici: www.truckreclaim.com/ro/home-ro
Fără plată în avans, sau riscuri legate de costuri de litigiu
Participarea la acest proces juridic antitrust nu implică nicio plată în avans și niciun risc legat de costuri de litigiu. Doar în caz de succes, firmele plătesc o taxă de succes de 33%. Firmele de transport înregistrate la UNTRR beneficiază de o taxă redusă.
Alături de UNTRR, numeroase asociații europene de transport, cum ar fi BGL, AMÖ, BWVL și DSLV, colaborează cu Truck ReClaim.
Prin urmare, este necesar să acționați rapid, deoarece primele pretenții împotriva Scania ar putea să fie prescrise în doar câteva luni.
Pentru informații suplimentare și suport, contactați office@untrr.ro , mobil: 0720.999.212.