La finalul anului trecut, un nou carosier şi-a început producţia în Europa. CIMC Silvergreen este parte dintr-o mare companie internaţională, având originea în China şi deţine deja trei fabrici în Europa.
Brandul a fost lansat anul trecut, cu ocazia târgului IAA Hanovra, sub numele de Burg Silvergreen, iar producătorul a decis schimbarea în CIMC Silvergreen, fiind astfel preluat numele companiei mame din China, CIMC. În cadrul conferinţei organizate în localitatea Laa din Austria, producătorul a arătat că schimbarea numelui va aduce beneficii în materie de imagine, creându-se astfel o mai clară legătură cu compania mamă – CIMC este cel mai mare producător de remorci la nivel mondial. În plus, prin schimbarea numelui se evită eventualele confuzii cu brandul Burg, care face de asemenea parte din Grupul CIMC. La ora actuală, se lucrează la realizarea sediului central european şi totodată cea de-a patra fabrică, în Günzburg, Bavaria (Germania). Investiţia de aproximativ 30 milioane euro se va finaliza în acest an.
Colaborare Asia–Europa
Cu cele patru fabrici în Europa şi două în China, CIMC a proiectat un flux al producţiei care să maximizeze avantajele prezenţei la nivel global. Astfel, materiile prime şi componentele care implică multă muncă fizică sunt realizate în China. Pentru ca acest sistem să fie funcţional, la proiectarea vehiculelor s-a avut în vedere implementarea unui concept modular. Astfel, producţia este interconectată la nivel global. În Europa, constructorul are fabrici în Olanda, Belgia, Austria şi până la finalul anului în Germania (care va deveni principalul centru de producţie european).
Componentele din China ajung la fabricile din Europa în şase săptămâni, iar utilizarea lor duce la preţuri finale mai mici cu aproximativ 10% faţă de producătorii cunoscuţi din Europa. Însă CIMC îşi bazează strategia de vânzări în special pe calitatea produselor sale şi mai puţin pe preţ. În acest sens este utilizată o producţie modernă, un exemplu în acest sens fiind folosirea roboţilor şi tratamentul chimic anticoroziv (proces cu efecte similare cataforezei, dar fără a implica utilizarea curentului electric şi, totodată, mai prietenos cu mediul). Semnificativ este faptul că mulţi dintre actualii angajaţi ai CIMC Silvergreen au lucrat înainte la Kögel. Produsele realizate răspund celor mai moderne standarde şi înglobează numeroase inovaţii menite să crească siguranţa în exploatare precum şi productivitatea.
Pentru anul 2013 CIMC Silvergreen îşi propune să atingă o producţie de 2.000 de unităţi. Până în prezent au fost produse 400 de unităţi.
Strategia „verde“
CIMC Silvergreen şi-a propus să fie primul producător de remorci având produse neutre din punct de vedere al impactului asupra mediului. Astfel, semiremorca cu prelată SG03 este deja produsă în aceste condiţii şi în curând se va încadra aici şi SC03, şasiu port-container. Practic, producătorul calculează amprenta de carbon a produselor şi pentru fiecare compensează emisiile gazelor cu efect de seră rezultate din producţia materialelor, asamblare şi logistică prin sprijinirea unor proiecte de mediu în Germania, Kenya şi China. Calcularea emisiilor şi compensarea acestora se realizează de către companii independente, specializate în protecţia mediului.
Reprezentanţii CIMC au afirmat că iniţiativa a fost bine primită de piaţă, mai ales că deja multe companii de transport şi logistică au implementat strategii ecologice în activitatea lor. Astfel, o semiremorcă produsă fără impact asupra mediului completează aceste strategii. Mai mult decât atât, CIMC a demarat discuţii cu furnizorii săi, pentru ca aceştia, la rândul lor, să îmbrăţişeze această strategie.
Radu BORCESCU
Laa, Austria
radu.borcescu@ziuacargo.ro