Un proiect cat 20.000 de camioane

700 de trenuri intre 2008 si 2011, 200.000 de vehicule expediate si mai mult de 20.000 de camioane inlocuite de pe ruta Romania-Italia. Sunt cifre care rezuma parteneriatul de succes dintre Gefco si Dacia.

Aniversarea a fost marcata in mod original printr-o calatorie a oficialilor celor doua companii cu cel de-al 700-lea tren expediat in comun, unde a fost organizata inclusiv o conferinta de presa. Trenul transporta 276 de vehicule de pe platforma industriala Mioveni catre portul comercial Constanta. De mentionat ca logistica este una dintre cele mai importante activitati din industria auto, asigurand atat materia prima pentru fluxul de fabricatie, cat si transportul catre destinatia finala a masinii, in mainile clientului, Directia Logistica fiind a treia entitate ca marime in cadrul companiei Dacia. „Directia Logistica este esentiala pentru Dacia. Cei 600 angajati ai acestei directii gestioneaza atat furnizarea de piese pentru productie, cat si distribuirea masinilor catre clienti. in 2010, Directia Logistica a expediat 341.872 vehicule si alte peste 412.000 sub forma de colectii CKD, Dacia fiind uzina sursa care furnizeaza piese pentru celelalte 9 uzine care asambleaza gama entry“, a declarat Jérôme Olive, Director General Automobile Dacia. Dacia, parte a Grupului Renault, a devenit un veritabil succes la nivel mondial in decursul a sapte ani. in 2010, producatorul roman a vandut 348.723 vehicule in toata lumea, iar in Romania si-a adjudecat din nou pozitia de lider, cu o cota de 31,7% din piata.

Dacia si-a „luat“ bilet de tren

Transportul multimodal a devenit esential pentru Dacia dupa majorarea substantiala a expeditiilor internationale, oferind in primul rand o solutie fiabila de consolidare a acestora. in plus, potrivit lui Christophe De Korver, Director General Gefco Romania, costurile pe unitate transportata sunt mai mici decat in cazul transportului rutier, iar starea precara a infrastructurii rutiere pune intr-o lumina mai buna infrastructura feroviara, in ciuda faptului ca si aceasta este deficitara la capitolul calitate. „GEFCO a fost prima societate din Romania care a pus in practica aceasta solutie feroviara pentru Dacia in 2008, solutie ce ofera mai multe avantaje: capacitate, mediu (impactul CO2 si poluarea sonora sunt diminuate), solutie adaptata nevoilor clientului. Sunt foarte mandru sa vad zi de zi know-how-ul si expertiza castigate de catre echipa locala, din punct de vedere tehnic, calitate si mediu. Toate acestea fac din acest proiect un veritabil succes, reprezentand un exemplu in cadrul grupului GEFCO, in concordanta cu valorile sale“, a afirmat Christophe De Korver. Potrivit directorului general Gefco Romania, cele 200.000 de autoturisme transportate pe tren si nu pe cale rutiera reprezinta o economie de 17.000 tone CO2. De mentionat ca Gefco pregateste pentru Dacia si o solutie de aprovizionare cu piese de schimb pe calea ferata. Grupul francez dispune in prezent de o flota de 3.500 de vagoane si din 2011 si in anii urmatorii va achizitiona cate 200 de vagoane noi in fiecare an. In plus, in 2012, GEFCO va implementa lanturi de aprovizionare pentru CKD (Completely Knocked Down, piese mecanice complet demontate), care ii vor permite sa obtina fluxuri globale. Piese de schimb fabricate in intreaga lume – Europa, Asia si America de Sud – vor fi expediate catre uzinele din afara Europei pe calea ferata si maritima, toate acestea in sistemul „Just-in-Time“. GEFCO este prezent pe piata din Romania incepand din 2005. La nivel global, GEFCO este prezent in 150 de tari din lume si se claseaza intre primele 10 grupuri europene de logistica, cu o cifra de afaceri de 3,4 miliarde euro in 2010. in prezent, grupul utilizeaza in procent de 25% solutii alternative la transportul rutier, situandu-se peste media europeana (17%). Specializat in logistica auto si in cea industriala, GEFCO controleaza complexitatea fluxurilor multi-business, inter-domenii si inter-tari. Grupul ofera un serviciu de control centralizat al proiectului, care permite clientului sa aiba o singura persoana de contact si implementeaza fluxuri de transport multimodal dedicate, proiectate in mod special pentru clientii sai, asa cum este legatura intre Madrid si Paris pentru Unilever. Principalii clienti ai GEFCO sunt Renault, Dacia, L’Oréal, Ikea, Michelin, Philips, PSA.

Christophe De Korver:

Un tren cu 20 de vagoane are 700 metri si poate transporta 270 de masini, putand fi descarcat in doua ore. Formalitatile pentru el dureaza in total 10 ore din momentul in care a sosit, pentru ca masinile sunt verificate daca au suferit daune atat pe tren, cat si dupa ce au fost parcate“.

Logistica Dacia pe scurt

Directia Logistica are 600 angajati care asigura: programarea si organizarea industriala; securizarea aprovizionarilor; organizarea livrarilor de la furnizori; transportul pieselor si vehiculelor; expedierea colectiilor catre siturile de asamblare a modelelor din gama Entry.

Renault Industrie Roumanie – International Logistics Network (RIR – ILN), centrul de logistica de la Mioveni echivaleaza cu o investitie pe 22,3 milioane euro, facuta de Renault intre 2005 si 2008;

Cifra de afaceri RIR – ILN a fost in 2010 de 573 milioane euro; in 2010 a expediat 837.036 mc de piese, echivalentul a 412.018 vehicule

Flux aval piese: 125 camioane si 250 containere pleaca in fiecare zi catre cele 9 uzine care produc X 90 din Maroc, Rusia, Iran (doua uzine), Columbia, Africa de Sud, India si Brazilia.

Flux amont piese: 1.750 camioane/saptamana

Tipuri de fluxuri pentru transport aval vehicule:

Camion – Romania, Turcia, Europa Centrala si de Est (550 camioane/saptamana)

Tren – Europa de Vest (13 trenuri/saptamana)

Multimodal (tren – vapor) – Europa de Vest, Orientul Mijlociu, tarile Golfului si Africa

Gefco gestioneaza in prezent 200 de fluxuri active pe cale ferata, asigurand o acoperire geografica extinsa pentru solutiile multimodale

O legatura feroviara zilnica Vesoul-Kaluga, ce tranziteaza Germania si Polonia (GEFCO a obtinut sustinerea pentru implementarea acestei legaturi prin programul de fonduri europene Marco Polo)

Crearea unui joint-venture EMMA intre Franta si Letonia pentru o solutie de transport multimodal intre Letonia si Asia Centrala

Transport combinat rutier-maritim-rutier, similar rutei Vigo – Saint-Nazaire

Solutie de transport rutier-feroviar-rutier pentru fluxurile de piese de schimb intre Paris si Madrid

Legatura intre Koper din Slovenia si Rusia, via Dobra in Slovacia

Legatura tur/retur Germania – Turcia

Istoric & cifre cheie Dacia

1966: Constructia Uzinei de Automobile Mioveni

1968: Semnarea contractului de licenta intre Dacia si Renault;

Lansarea modelului Dacia 1110 (licenta Renault R8)

1998: Obtinerea certificarii ISO 9001; Fabricarea autoturismului cu numarul 2.000.000

1999: Dacia devine o marca a Grupului Renault

2004: Lansarea modelului Dacia Logan

2005: Record absolut de productie: peste 172.000 de unitati; Inaugurarea Centrului de Export CKD

2008: Lansarea modelului Dacia Sandero

2009: Lansarea Declaratiei de Mediu Dacia

2010: Lansarea primului vehicul de teren Dacia, Dacia Duster

2011: Fabricarea a 4.000.000 de vehicule la Uzina Dacia de la inceputul activitatii sale.

Cristina TOBESCU

cristina.tobescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.