OBILET & SYNCSYS. Unitate digitală

Colaborarea dintre Obilet și SyncSys deschide drumul digitalizării complete pentru companiile de transport călători, atât pe partea de fleet management, cât și în zona vânzărilor.

Interesant este și faptul că discutăm despre o alianță între o companie românească și una care provine din Turcia.

Obilet.com este cea mai mare platformă de vânzare a biletelor de autobuz din Turcia și Europa, după numărul de bilete vândute și a început, de anul trecut, implementarea soluției sale în România. Evident, primul pas a fost stabilirea colaborării cu cât mai mulți transportatori din țara noastră, iar odată cu demararea vânzărilor… automatizarea transferului de informații între Obilet și transportatori nu reprezintă doar o recomandare, ci ingredientul esențial în dezvoltarea viitoare. Iar aici, soluția SyncSys, dezvoltată de către o firmă românească încă din 2012, acoperă această nevoie.

„Anul trecut, am identificat mai mulți transportatori care foloseau soluția SyncSys și care au solicitat o corelare între cele două sisteme. Am luat legătura cu ei, au fost foarte deschiși și am descoperit că activitățile noastre se pot completa perfect. Soluția SyncSys este adaptată nevoilor transportatorilor români pe partea de fleet management, însă aveau nevoie de cineva care să-i promoveze online. Iar Obilet are resursele necesare să dezvolte partea de vânzare online”, a precizat Cosmin Ciuciur, sales manager Obilet.

Colaborarea a demarat în toamna anului trecut, iar integrarea a devenit funcțională la începutul acestui an.

Florin Prunean, product manager SyncSys: „Încă ne lovim de reticență, pe piața de transport, din partea unor operatori și a unei părți dintre călători, însă digitalizarea reprezintă o direcție de dezvoltare inevitabilă. SyncSys aduce transparență în tot ce înseamnă activitatea de transport, de la partea operațională, și până la încasări, emitere de bilete și de abonamente. Soluția asigură un control mult mai bun și permite inclusiv integrarea mai multor operatori în același sistem, pentru situația în care aceștia operează împreună, pe anumite trasee.”

„Este o colaborare benefică pentru toate părțile. Cu ajutorul nostru, Obilet poate colabora mai facil cu transportatorii, iar clienții noștri au, astfel, la dispoziție o platformă online de vânzare a biletelor, cu posibilitatea integrării cu soluția noastră de e-ticketing. Rezervările/vânzările online sunt trimise, în mod automat, în platforma noastră, fiind vizibile inclusiv pentru șoferul firmei de transport. Iar Obilet are resursele și logistica necesare promovării la nivel național a acestei platforme de vânzare online a biletelor”, a precizat Florin Prunean, product manager SyncSys.

Lucrurile sunt cu atât mai interesante cu cât există, deja, un portofoliu comun de clienți/transportatori și, totodată, cele două companii se pot promova reciproc către noi potențiali clienți.

„Am identificat câteva zeci de transportatori care folosesc SyncSys, operează pe curse interjudețene și, evident, se află în sfera noastră de interes. Avantajul pentru noi este legat de automatizarea ce poate fi asigurată operatorilor de transport care folosesc soluția SyncSys Fleet Management”, a completat Cosmin Ciuciur.

Cosmin Ciuciur, sales manager Obilet: „Vom continua relația cu SyncSys prin creșterea numărului de transportatori care folosesc ambele soluții. Suntem adepții stabilirii de parteneriate și cu alți dezvoltatori relevanți din piață, așa cum se întâmplă deja în alte țări.”

Cum funcționează

Atunci când un călător achiziționează un bilet pe Obilet.com, se trimite automat un e-mail către transportator, care va trebui să introducă informațiile în propriul sistem (dacă există unul).

În cazul în care operatorul de transport folosește soluția SyncSys, totul se întâmplă automat și informațiile ajung în timp real la toate părțile interesate, inclusiv la șofer. Scad riscurile eventualelor erori, sunt mai puțini oameni necesari în dispecerat și călătorul își poate selecta cursa dorită, oricând, direct de pe propriul telefon.

 

„Soluția SyncSys este o platformă dezvoltată pentru transportul județean și interjudețean, foarte flexibilă, care permite configurarea unei politici de preț atât pe bilete, rezervări, cât și abonamente. Practic, fiecare transportator își configurează soluția așa cum dorește. Baza de date se sincronizează, în timp real, pe toate dispozitivele. Astfel, informațiile ajung automat pe dispozitivele pe care lucrează șoferii, tablete sau telefon. Șoferii pot să opereze emiteri de bilete cu încasare cash, cu printarea bonului fiscal pe casa de marcat fiscală conectată prin bluetooth la dispozitivul șoferului, sau încasare cu cardul, cu ajutorul unui dispozitiv sau aplicație POS integrată. Soluția urmărește îmbarcările în urma rezervărilor, cu plata la șofer, și călătorii care au achitat online. În plus, poate să valideze abonamentele înregistrate pe carduri de proximitate sau sub formă de QR code”, a explicat Florin Prunean, product manager SyncSys.

Totodată, și integrarea operatorului de transport pe platforma Obilet devine mult mai facilă.

„Practic, noi ne legăm cu aplicația SyncSys și, odată semnată colaborarea cu un transportator care utilizează aplicația, informațiile sunt preluate automat în platforma noastră”, a arătat Cosmin Ciuciur.

Planuri internaționale

Colaborarea dintre Obilet și SyncSys poate căpăta și dimensiuni internaționale, în condițiile în care compania turcească are mai multe filiale in Balcani, Asia și America de Sud.

„De exemplu, ar putea fi util pentru transportatorii din aceste țări sistemul SyncSys de monitorizare și numărare a pasagerilor, care previne furtul”, a completat Cosmin Ciuciur.

Este vorba despre o facilitate deja utilizată de către transportatori din România.

„Pe zona de e-ticketing, oferim o soluție maturizată, în care am integrat mai multe tipuri de case de marcat, de echipamente, de cititoare de carduri, camere de filmat… Pentru a evita fraudele, soluția asigură inclusiv o corelarea între numărul de călători care reiese din sistem și numărul călătorilor prezenți fizic în autovehicul”, a explicat Florin Prunean, product manager SyncSys.

Planurile de dezvoltare a cooperării dintre Obilet și SyncSys nu se opresc aici.

„În Turcia călătorii cumpără biletele de autocar ca la avion, alegând inclusiv locul unde vor sta. În România, momentan, nu oferim această facilitate datorită nivelului redus de digitalizare. Colaborarea pe care o avem, astăzi, cu SyncSys reprezintă un pas important către acest deziderat, fiind un sistem care poate fi îmbunătățit. Suntem mai mult decât deschiși la acest gen de colaborări și cu alți jucători relevanți de pe piață”, a precizat Cosmin Ciuciur, sales manager Obilet.

Amintim faptul că, în Turcia, anul acesta, Obilet va depăși 40 de milioane de bilete vândute, în condițiile în care, în 2022, s-au vândut aproximativ 31 de milioane. Și totul se desfășoară automatizat…

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.