VOLKSWAGEN: A cincea generație de Caddy

Volkswagen Vehicule Comerciale a „adus pe lume” un nou membru al familiei, anume Caddy. Ajunsă la generația cu numărul cinci, utilitara ușoară a producătorului german a fost prezentată la jumătatea lunii octombrie, bucurându-se de o serie de caracteristici noi.

Baza tehnică folosită este inovatoare, această generație de Caddy folosind platforma modulară MQB, iar designul a fost creat ținând cont de funcționalitate, în primul rând. Germanii oferă noul Caddy ca o utilitară ușoară, dedicată livrărilor urbane, dar poate fi livrat la fel de bine și în versiuni Kombi, MPV compact sau camper. Spațiul disponibil este unul dintre avantajele sale majore, varianta Caddy Cargo Maxi putând să transporte 2 paleți euro.

După cum aminteam mai devreme, platforma folosită este MQB, prezentă și pe modelul Golf 8. Odată cu această platformă, numeroase noi tehnologii își fac intrarea în gama Caddy: sisteme de asistență, sisteme de infotainment conectate și comenzile digitalizate fac din Caddy un smartphone pe roți, în timp ce tehologia Twin Dosing transformă emisiile de NOx în apă și azot inofensiv. Exteriorul are un design nou și carismatic, dar și interiorul a fost planificat inteligent până la ultimul detaliu.

Versiuni multiple

În „hainele” de Kombi sau de MPV, vor exista mai multe niveluri de echipare (Kombi, Caddy, Life, Style și Move), iar, în ceea ce privește segmentul utilitar, noul Caddy va putea fi livrat în variantele Cargo și Caddy Maxi (cu ampatament mărit). Din 2021, se va putea comanda și camperul Caddy California (pentru prima dată cu mini bucătărie, trapă panoramică și cort, ca opțiuni).

Tot de anul viitor o să fie disponibilă și o tracțiune integrală de tip 4MOTION. Din punct de vedere vizual, trecerea la platforma MQB este evidentă, deja, de la ampatamentul mai lung (de la 2.682 la 2.755 mm), care oferă noilor proporții Caddy un aspect mai dinamic. Tot legat de aspect, trebuie să remarcăm prezența (opțională) a trapei panoramice, ce oferă o suprafață transparentă de 1,4 mp, asemenea și posibilitatea acționării electrice a ușilor glisante. Pentru prima dată este disponibil sistemul de „Keyless Access”.

Transport marfă

Aici regăsim noi soluții de înaltă tehnologie și mai mult spațiu utilizabil. Caddy Cargo oferă 3,1 mc de volum util, iar fratele său mai mare, Cargo Maxi, ajunge la 3,7 mc. Folosirea unei punți spate complet reproiectate îmbunătățește spațiul oferit și face ca un palet euro să poată fi acum încărcat lateral, în spatele vehiculului.

Datorită creșterii lățimii ușilor glisante la peste 840 mm (anterior 701 mm), noul Caddy Cargo Maxi poate transporta acum un al doilea palet euro. Lungimea maximă a spațiului de încărcare până la pereții etanși este de 1.797 mm (Cargo) și 2.150 mm (Cargo Maxi).

Transport persoane

În standard, vehiculele oferă 5 locuri dar, opțional, se poate comanda un al treilea rând de scaune, ce poate extinde capacitatea la 7 locuri în total. Scaunele de pe al treilea rând pot fi îndepărtate individual, oferind, astfel, flexibilitate maximă. Și scaunele din rândul al doilea pot fi scoase, volumul pentru bagaje putând ajunge la 2.556 litri.

Digitalizare și siguranță

Planșa de bord a fost reconcepută, făcându-și loc fie instrumente analogice, cu afișaj digital multifuncțional, fie (ca opțiune, dar standard în versiunea Style) noul Cockpit digital (instrumentar de bord complet digital). Standard sau opțional, în funcție de versiune, Caddy se bucură de sisteme de radio și de navigație cu ecrane tactile de 6,5, 8,25 sau 10 inch.

În materie de siguranță și asistență, 5 din cele 19 sisteme de asistență sunt complet noi în Caddy, iar celelalte au fost actualizate și extinse prin diferite funcții. Noua funcție Travel Assist și noua funcție de frânare a vehiculului care se apropie de viraj fac ca viața la bordul noului Caddy să fie mai ușoară și mai sigură.

Motorizări

Propulsoarele TDI în 4 cilindri se bucură de tehnologia Twin Dosing (disponibilă atât pentru versiunea manuală în șase trepte, cât și pentru transmisia automată) și oferă puteri cuprinse între 75 și 122 CP. Nu lipsește din portofoliu nici benzina, propulsorul TSI de 114 CP fiind disponibil de asemenea.

Prețul de bază pentru varianta Cargo (75 CP) este de aproximativ 20.200 de euro, cu TVA. Mai multe tipuri de motoare vor fi dezvăluite anul viitor, asemenea mai multor variante de caroserie.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo,ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.