In lumea performantei, este nevoie de forta, inteligenta si, nu in ultimul rand, de disponibilitatea pentru un antrenament sustinut. Noul Volvo FH16, echipat cu cel mai puternic motor de serie, anuntat recent de catre producatorul suedez, dispune de toate aceste calitati, si nu numai. 750 de cai PUTERE, un „suflu” de 3.550 Nm, cele mai recente tehnologii INTELIGENTE I-Shift, precum si un ANTRENAMENT de… 25 de ani pe piata transporturilor, fac din varful de gama al companiei Volvo Trucks un adevarat alergator… de cursa lunga.
Indiferent ca este vorba despre autostrada plana sau ascensiunea unor pante solicitante pentru orice „sportiv” de performanta, noul FH16 se afla, intotdeauna, la… inaltimea oricarei situatii la care este supus. Avand in vedere filosofia Volvo, axata intotdeauna pe crearea unui lant cinematic performant, pentru toti „alergatorii” gamei sale, noua motorizare de 750 CP reprezinta o solutie optima pentru cresterea performantelor de cursa lunga ale modelului, facand posibila o crestere a vitezei medii de deplasare, fara a compromite abilitatea sau eficienta. Motorizarea si sistemul sau de tratare a gazelor din evacuare au fost optimizate pentru a suporta acest nivel inalt de performanta. Aceasta a fost obtinuta prin intermediul Geometriei Turbo Fixe FGT, care a contribuit, de asemenea, la reducerea consumului de combustibil. Cu alte cuvinte, noul FH16 750 este un „maratonist” care alearga mai repede, rezista mai mult, poarta in spate incarcaturi mai mari, dar are nevoie de aceeasi ratie de hrana ca toti ceilalti colegi, mai putin puternici.
Dar… ce este puterea fara cuplu? Ceea ce impresioneaza cel mai mult pe sosea este remarcabilul cuplu de 3.550 Nm. Chiar si la turatii joase, motorul produce suficienta energie pentru a face chiar si cele mai grele sarcini usor de transportat. La 900 rpm, este disponibil deja un cuplu de 2.800 Nm, pentru ca maximul sa fie atins intre 1.050-1.400 rpm.
Noul model este echipat cu o cutie de viteze ATO3512D, cea mai recenta generatie a sistemului I-Shift, care ofera acelasi binecunoscut nivel ridicat de confort, fiind special modificata pentru a se potrivi cuplului impresionant al motorului. Noua axa spate cu reductor simplu ce echipeaza Volvo FH16 750 contribuie atat la reducerea greutatii, cat si a consumului – cerinte speciale ale transporturilor de cursa lunga. Un nou tip de ambreiaj imbunatatit cu o forta mai mare de inchidere si arcurile cu o mai buna amortizare au fost proiectate, la randul lor, pentru a face fata mai bine celor mai ridicate cupluri.
Noul Volvo FH16 750 este, de asemenea, disponibil si in versiunea EEV, dezvoltata mai ales pentru operatorii de transport din si din afara oraselor.
25 de ani de experienta
De 25 ani, motorul D16 a propulsat autotrenuri de 50 metri prin desertul arzator; utilaje grele de-a lungul potecilor noroioase si stive imense de lemne pe dealuri inghetate.
In anii saptezeci, lumea a cunoscut o crestere rapida – mai multi oameni, orase mai mari si, de asemenea, cerinte si mai mari in privinta productivitatii.
Volvo Trucks a realizat inca de la inceput necesitatea construirii unui camion cu adevarat puternic, capabil sa transporte sarcini mai mari si mai rapid.
Astfel, in 1987, si-a facut aparitia F16: un sasiu robust, care a devenit imediat un succes, conceput nu doar pentru transporturile speciale, dar si pentru clientii care aveau nevoie de un camion mai puternic, care sa dezvolte viteze medii mai ridicate in zone deluroase. In inima modelului F16 a stat motorul de 16 litri cu 6 cilindri in linie, patru valve per cilindru, ce dezvolta o forta de 470 CP si un cuplu de 2.015 Nm.
In 1993, este lansat motorul D16A pe noua serie FH, oferind un nou nivel de putere, de 520 CP, injectie electronica si multe alte dotari. Un alt reper important apare in 2005, o data cu introducerea I-Shift, cutia de viteze complet automatizata. „Antrenandu-se” astfel, motorul lui FH16 atinge, in 2008, remarcabilul nivel de putere de 700 CP, iar, la inceputul lui 2012, cand va deveni disponibil pentru clientii europeni, noul Volvo FH16 750 (completand in mod optim gama de puteri, care include versiuni de 540, 600 si 700 CP) reprezinta incununarea unei povesti de succes… de un sfert de secol. Dar cu siguranta ca vor mai fi si alte recorduri de depasit…
Raluca MIHAILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro