Volvo FMX: Uite cine conduce!

Un copil imprevizibil şi un autocamion de 18 tone, controlat prin telecomandă, par să constituie un cuplu greu de imaginat. Dar în cel mai recent film de la Volvo Trucks, „Look who’s driving” („Uite cine conduce”), o fetiţă de patru ani, Sophie, pune un autocamion Volvo FMX în faţa celei mai dificile provocări de până acum, din seria Live Test. Filmul este o continuare a succeselor apărute anterior în această serie, precum „The Epic Split” şi „The Hamster Stunt”.

Cel mai nou film din seria Live Test de la Volvo Trucks, „Look who’s driving”, prezintă o fetiţă de patru ani, Sophie, care conduce un autocamion Volvo FMX de 18 tone pe un şantier de construcţii, cu ajutorul telecomenzii. În ultimul an, autocamionul a fost dotat cu câteva funcţii noi, iar obiectivul testului este de a arăta cât poate rezista şi cum se poate adapta la cele mai solicitante medii de lucru.

„Pentru a demonstra ce poate face autocamionul, îl vom pune în faţa unei provocări reale. Ce şofer de testare poate fi mai indiferent şi neatent decât un copil imprevizibil, de patru ani?”, întreabă Ricard Fritz, vicepreşedinte Volvo Trucks.

Rostogolire de 360 de grade

În film, Sophie dirijează autocamionul pe şantier, iar acesta ajunge pe traiectorii complet imprevizibile: printre altele, autocamionul ajunge să urce o pantă abruptă, pe teren moale, înainte de a se răsturna, într-o rostogolire completă, de 360 de grade.

„Testul demonstrează dincolo de orice dubiu capacitatea autocamionului de a face faţă celor mai dificile medii. Pentru a reuşi acest lucru, dispune de anumite funcţii, precum noul Sistem de control automat al tracţiunii, care îl menţine în mişcare chiar pe pante înclinate şi pe terenuri cu suprafeţe moi. De asemenea, autocamionul îşi demonstrează rezistenţa prin designul inegalabil al cabinei, cu o bară de protecţie frontală având colţuri rezistente şi un şasiu ranforsat”, explică Gunnar Eliasson, manager pentru lansare la Volvo Trucks.

Ce a testat Sophie

Pe parcursul acestei incredibile încercări, Sophie a oferit, în primul rând, posibilitatea testării sistemului de control automat al tracţiunii. Este vorba despre o tracţiune integrală automată, care se activează atunci când este necesar, obţinându-se o performanţă superioară, reducându-se totodată uzura şi consumul de combustibil.

De asemenea, a fost pusă în valoare importanţa bării frontale de protecţie cu colţuri rezistente, fabricată din oţel de înaltă calitate cu o grosime de 3 milimetri, ca extensie a şasiului. Scutul protejează autocamionul împotriva obiectelor care se pot desprinde uşor, ca în cazul condusului pe pietriş sau pe suprafeţe pietruite. Scutul de protecţie din oţel, cu grosime de 3 milimetri, este construit pentru a rezista la o presiune de cel puţin 5 tone.

Volvo FMX are o gardă la sol de 30 cm, ceea ce înseamnă că toate componentele esenţiale, precum suspensia şi discurile de frână, nu riscă să se deterioreze atunci când autocamionul este condus pe teren accidentat.

Cabina unică, de tip „caroserie în alb”, ajută la protejarea şoferului împotriva rănirii, inclusiv în situaţia în care autocamionul se răstoarnă pe o parte. Nu în ultimul rând, Volvo FMX este construit pentru a lucra în cele mai dificile condiţii, inclusiv în apă. Toate piesele sensibile sunt etanşate şi amplasate astfel încât noroiul şi apa să nu ajungă la ele.

Noi caracteristici pentru performanţă

După cum am amintit, Volvo Trucks a adăugat recent noi caracteristici modelului FMX. Printre acestea se numără Direcţia Dinamică Volvo pentru punţi faţă duble. S-a redus şi mai mult rezistenţa pentru virajele la viteze mici şi, în plus, volanul revine automat în poziţia de mers drept înainte, eliminându-se efortul suplimentar pentru manevrele în spaţii înguste şi economisindu-se timpul şi energia şoferului. De asemenea, este posibil transportul unor sarcini mai mari pe puntea faţă şi montarea unor punţi faţă duble, crescând sarcina utilă a vehiculului de la 18 la 20 de tone.

În gama FMX, sunt disponibile şi autocamioane cu cinci punţi, 10×4 şi 10×6. Cele două punţi faţă permit o încărcare maximă de până la 20 de tone, iar cele trei punţi spate pot accepta până la 36 de tone, ceea ce înseamnă o sarcină utilă crescută şi o mai mare flexibilitate pentru clienţi.

De asemenea, acum este posibilă combinarea unei suspensii pneumatice spate cu o punte motoare faţă, ceea ce oferă cel mai înalt nivel de confort chiar şi pentru autocamioanele cu tracţiune integrală. Deoarece arcurile cu foi sunt dimensionate, în general, pentru cele mai grele sarcini, suspensia pneumatică oferă posibilitatea ajustării, pentru a corespunde cu greutatea încărcăturii.

Nu în ultimul rând, pe FMX, sistemul electronic de frânare (EBS) este disponibil şi pentru frâne cu tambur. Sistemul electronic oferă accesul la o gamă de funcţii inteligente, precum Sistemul de asistenţă la pornirea din rampă (Hill Start Aid), pentru un control superior pe pantele abrupte. Există îmbunătăţiri şi la nivelul siguranţei, datorită integrării funcţiilor frânei de motor şi a retarderului, cunoscute sub numele Coordonare sisteme de frânare (Brake Blending). De asemenea, EBS în combinaţie cu frânele cu tambur oferă acces la Direcţia Dinamică Volvo (fără tracţiune pe punţile faţă) şi schimbări mai eficiente ale treptelor de viteză, deoarece sistemul I-Shift obţine anumite informaţii din sistemul electronic de frânare.

Acestea fiind spuse, cred că ştim ce anume i-a scris Sophie Moşului că şi-ar dori să primească de Crăciun!

Seria Live Test

– Filmul „Look who’s driving” este cel de-al şaptelea test din seria Live Test de la Volvo Trucks, care a debutat în 2012 cu videoclipul „The Ballerina Stunt”. Seria include şi alte succese virale, precum „The Hook”, „The Hamster Stunt” şi „The Epic Split”.

– Ideea care stă la baza seriei Live Test este de a prezenta performanţele autocamioanelor Volvo Trucks supunându-le unor teste spectaculoase.

– Videoclipurile din seria Live Test au peste 100 milioane de vizionări pe YouTube şi au fost distribuite online de 8 milioane de ori.

Volvo FMX 8×6

– Tracţiune integrală

– Putere maximă: 540 CP

– Cabină de zi

– Benă basculantă

– I-Shift

– Şasiu foarte înalt

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.