Anul trecut, Volvo Trucks a lansat patru autocamioane noi, cu accent puternic pus pe mediul de lucru al șoferului, pe siguranță și productivitate. Cele patru autocamioane pentru transportul de mare tonaj; Volvo FH, FH16, FM și FMX, reprezintă aproximativ două treimi din livrările Volvo Trucks. De asemenea, constructorul suedez pregătește o gamă completă de camioane electrice, utilizarea acestora câștigând din ce în ce mai mult teren, la nivel mondial.
Anticiparea unei cererii de transport în creștere pune presiune asupra disponibilității șoferilor profesioniști din întreaga lume. În Europa, de exemplu, estimările arată că sunt vacante aproximativ 20% din totalul locurilor de muncă pentru șoferi.
Pentru a ajuta clienții să recruteze și să păstreze cei mai buni șoferi, Volvo Trucks s-a concentrat puternic pe dezvoltarea noilor autocamioane pentru a le face mai sigure, mai eficiente și mai atractive pentru șoferii bine pregătiți.
Nouă cabină pentru Volvo FM și Volvo FMX
- Volumul interior crescut cu până la un metru cub.
- Vizibilitate mai bună, datorită geamurilor mai mari, liniei coborâte a ușilor și oglinzilor noi.
- Volan echipat cu funcție de înclinare a coloanei, care permite reglarea, într-o mai mare măsură, a poziției de condus.
- Pat inferior poziționat mai sus decât în cazul versiunilor anterioare, oferind un confort mai mare și generând spațiu suplimentar de depozitare dedesubt.
- Cabină de zi cu un nou compartiment de depozitare de 40 de litri, cu iluminare interioară pe peretele din spate.
- Confortul cabinei îmbunătățit printr-o izolație sporită.
- Unitate de climatizare controlată cu senzori, cu filtru de carbon.
- Disponibile, acum, și ca vehicule pentru servicii de urgență cu cabină pentru echipaj, cu capacitate de până la nouă persoane.
Nouă interfață pentru șofer, pe toate modelele
- Facilitează vizualizarea și gestionarea diferitelor funcții, ceea ce reduce stresul și factorii perturbatori.
- Panoul de instrumente este complet digital, cu un ecran de 12 inch care ajută șoferul să selecteze informațiile necesare în orice moment.
- Ecranul lateral suplimentar de 9 inch, ușor de accesat, este disponibil pentru Infotainment, navigație, informații de transport și monitorizare camerei video.
- Funcțiile pot fi controlate prin butoanele de pe volan, prin comandă vocală sau prin ecranul tactil și panoul de bord de control.
Sisteme îmbunătățite de siguranță
- Faruri cu fază lungă adaptivă pentru Volvo FH și Volvo FH16. Sistemul dezactivează automat segmente selectate ale fazei lungi LED atunci când autocamionul se apropie de traficul din față sau de un alt vehicul din spate.
- Control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) pentru viteze ce ajung la 0 km/h.
- Pilot automat cu asistență la coborâre, care activează automat frânele de serviciu atunci când este necesară o forță de frână suplimentară pentru a menține o viteză constantă în pantă.
- EBS în standard, o condiție necesară pentru caracteristicile de siguranță, cum ar fi Avertizarea de coliziune cu frână de urgență și Controlul electronic al stabilității.
- Direcția dinamică Volvo, cu Asistență pentru păstrarea benzii de rulare și Asistență de stabilitate, disponibile opțional.
- Sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere.
- Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult prin adăugarea unei camere video, pe partea pasagerului, montată pe oglinda din dreapta, care oferă pe ecranul lateral o perspectivă complementară asupra fiecărei părți a autocamionului. Sunt disponibile, opțional, până la 9 camere de luat vederi, pentru o vizibilitate îmbunătățită, de jur împrejurul vehiculului.
Motoare eficiente și lanțuri cinematice alternative
- Pe multe piețe, Volvo FH și Volvo FM sunt disponibile cu motorul Euro 6 alimentat cu LNG.
- Noul Volvo FH poate fi echipat cu un nou și eficient motor diesel Euro 6, inclus în pachetul I-Save, care poate oferi economii de combustibil de până la 10%.
- Pachetul I-Save include:
- motorul Volvo de 13 litri cu tehnologie Turbo Compound (Volvo D13TC) cu 460 CP (2.600 Nm) sau 500 CP (2.800 Nm)
- I-See bazat pe hărți – folosește informații despre ruta planificată pentru a utiliza energia cinetică a autocamionului
- sistem de schimbare a treptelor de viteză I-Shift cu software optimizat pentru operațiuni de transport pe distanță lungă (modul Eco)
- I-Cruise cu I-Roll, care reglează viteza pentru a reduce semnificativ consumul de combustibil
- punte spate cu un consum eficient de combustibil
- oprire la ralanti
- pompă de servodirecție pentru situații de urgență cu debit variabil
- pachet complet pentru deflectorul de aer.
Noul Volvo FH
- Cabină de dormit mai joasă, cabină de dormit, Globetrotter, Globetrotter XL și Globetrotter XXL.
- Motoare: D13 Step D, cu 420, 460, 500 sau 540 CP. Versiuni de 460 și de 500 CP, cu tehnologia Turbo Compound, și pe gaz, cu 420 sau 460 CP.
- Volvo FH cu I-Save pentru Euro 6 este disponibil pe piețele selectate.
- Sistem de schimbare a treptelor de viteză: I-Shift/I-Shift Dual Clutch cu pachete software pentru diferite domenii de aplicare.
Noul Volvo FH16
- Cabină de dormit mai joasă, cabină de dormit, Globetrotter, Globetrotter XL și Globetrotter XXL.
- Motoare: versiuni diesel cu standarde de emisii diferite. D16K cu Euro 6 Step D este disponibil cu 550 CP/2.800 Nm, cu 650 CP/3.150 Nm și cu 750 CP/3.550 Nm.
- Sistem de schimbare a treptelor de viteză: I-Shift cu pachete software pentru diferite domenii de aplicare.
Noul Volvo FM
- Cabină de zi, cabină de zi joasă, cabină de dormit joasă, cabină de dormit, Globetrotter, cabină pentru echipaj.
- Motoare: D11 Step D (330, 380, 430 sau 460 CP), sau D13 Step D (420, 460 sau 500 CP). Motoare pe gaz cu 420 sau 460 CP.
- Sistem de schimbare a treptelor de viteză: I-Shift cu pachet de software pentru diferite aplicații de transport.
- Faruri: cu halogen sau LED.
Noul Volvo FMX
- Cabină de zi, cabină de zi joasă, cabină de dormit joasă, cabină de dormit, Globetrotter, cabină pentru echipaj.
- Un nou volan cu opțiunea de înclinare a coloanei volanului pentru o poziție mai ergonomică de deplasare.
- Motoare: D11 Step D (330, 380, 430 sau 460 CP), sau D13 Step D (420, 460, 500 sau 540 CP). Pot rula pe motorină sau pe HVO.
- Sistem de schimbare a treptelor de viteză: I-Shift și I-Shift cu trepte de forță, cu pachete software pentru diferite aplicații de transport.
- Faruri: cu halogen sau LED.
Oferta electrică
- În 2019, a început vânzarea modelelor Volvo FL Electric, cu sarcina totală de 16 tone, și Volvo FE Electric de 27 tone. Proiectate pentru distribuție, colectarea deșeurilor și alte aplicații de transport urban.
- În prezent, se realizează teste cu camioanele grele electrice Volvo FH, Volvo FM și Volvo FMX, care vor fi utilizate pentru transport regional și pentru operațiuni de construcții urbane, în Europa. Aceste camioane vor avea o masă totală în combinație de până la 44 t. În funcție de configurația bateriilor, autonomia poate ajunge la 300 km. Vânzările încep anul acesta, iar producția de masă va începe în 2022.
- Obiectivul Volvo Trucks este de a avea o gamă completă independentă de combustibili fosili până în 2040.
Raluca MIHAILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro