Volvo Trucks continuă să îmbunătăţească productivitatea pentru domeniul construcţiilor, lansând încă cinci noi elemente și caracteristici importante, printre care Direcţia Dinamică Volvo pentru punţi faţă duble şi creşterea sarcinii pe punţile faţă. Acest lucru demonstrează, încă o dată, atenţia specială acordată de Volvo Trucks segmentului de construcţii.
Primul Volvo FMX din 2010 a fost urmat de o versiune complet actualizată, în 2013, care a inclus inovaţii remarcabile, precum Direcţia Dinamică Volvo. În 2015, Volvo Trucks a introdus o nouă serie de soluţii, care oferă autocamioanelor şi şoferilor ce lucrează în condiţii dificile posibilitatea de a-şi desfăşura activitatea mai inteligent şi mai eficient.
„Autocamioanele Volvo au o reputaţie solidă în ceea ce priveşte calitatea şi performanţa lanţurilor cinematice. Adăugând caracteristici noi, inovatoare, oferim clienţilor accesul la o gamă mai variată de opţiuni şi la modalităţi unice de îmbunătăţire a productivităţii”, afirmă Ricard Fritz, vicepreşedinte al Volvo Trucks.
În plus faţă de introducerea unei bare de protecţie pentru transporturi grele, pentru seria Volvo FH, şi a sistemului de control automat al tracţiunii pentru modelul Volvo FMX – premieră în industrie -, acum sunt disponibile cinci noi caracteristici menite să eficientizeze activitatea vehiculelor destinate construcțiilor.
Manevrabilitate superioară
În primul rând, este vorba despre Direcţia Dinamică Volvo pentru punţi faţă duble. Direcţia Dinamică Volvo este disponibilă pentru autocamioane cu punţi faţă duble, o configuraţie întâlnită frecvent în operaţiile de construcţii.
Deoarece autocamioanele transportă adesea încărcături sau suprastructuri foarte grele, beneficiile pot fi observate cu uşurinţă de către şofer. S-a redus şi mai mult rezistenţa pentru virajele la viteze mici şi, în plus, volanul revine automat în poziţia de mers drept înainte, eliminându-se efortul suplimentar pentru manevrele în spaţii înguste şi economisindu-se timpul şi energia şoferului.
Direcţia Dinamică Volvo, lansată în 2013, constă într-un motor electric ce compensează vibraţiile şi mişcarea volanului, reducând la minimum forţa necesară pentru schimbarea direcţiei autocamionului.
Sarcini mai mari
Autocamioanele de mare tonaj de la Volvo cu punţi faţă duble au o capacitate tehnică maximă crescută de la 18 la 20 de tone. Clienţii beneficiază de o productivitate îmbunătăţită şi de mai multă flexibilitate. Capacitatea suplimentară se reflectă direct în sporirea veniturilor, un aspect extrem de important atunci când transportaţi materiale grele de construcţii.
Pe un autocamion cu 4 punţi, cu o sarcină maximă de 32 de tone, platforma de încărcare este, de asemenea, mai lungă şi există o flexibilitate mai mare în ceea ce priveşte locul de amplasare a unei încărcături, precum pietrişul, pe o suprastructură de tip basculant. Astfel, sarcina maximă este atinsă mai rapid la încărcare, iar şoferul poate fi sigur că respectă limitările de greutate.
O capacitate mai mare de încărcare pe punţile faţă permite, totodată, o mai mare libertate de alegere a configuraţiilor macaralelor şi oferă posibilitatea instalării pe punţile faţă a altor aplicaţii, cu o greutate substanţială.
De asemenea, în vederea respectării solicitărilor de aplicaţii mai grele atât pe autostrăzi, cât şi pe şantierele de construcţii, Volvo Trucks poate livra acum vehicule cu 5 punţi, în configurație 10×4 şi 10×6, direct din fabrică. Cele două punţi faţă permit o încărcare maximă de până la 20 de tone, iar cele trei punţi spate pot accepta până la 36 de tone, ceea ce înseamnă o sarcină utilă crescută şi o mai mare flexibilitate pentru clienţi. Această soluţie este adecvată şi pentru pompele de ciment şi pentru autocamioanele echipate cu macarale mari, care necesită o distribuţie uniformă a sarcinii pe punţi. Prin reducerea presiunii pe punţi, multe dintre aceste vehicule pot parcurge distanţe mai mari spre exemplu, pe autostrăzi normale, pentru un transport mai rapid şi venituri potenţiale crescute.
Confort și siguranță
Pentru Volvo FMX, acum este posibilă combinarea unei suspensii pneumatice spate cu o punte motoare faţă, ceea ce oferă cel mai înalt nivel de confort chiar şi pentru autocamioanele cu tracţiune integrală. Deoarece arcurile cu foi sunt dimensionate, în general, pentru cele mai grele sarcini, suspensia pneumatică oferă posibilitatea ajustării, pentru a corespunde cu greutatea încărcăturii.
Rezultă o experienţă de condus mai lină, scăderea uzurii camionului şi a suprafeţei drumului, precum şi reducerea nivelului de stres fizic la care este supus şoferul. Datorită vibraţiilor reduse, în special atunci când autocamionul este condus fără încărcătură, şoferul poate menţine o viteză medie crescută pe drumurile denivelate din şantierele de construcţii şi reuşeşte, astfel, să realizeze mai multe livrări în timpul fiecărui schimb. În afara confortului sporit, suspensia pneumatică de la Volvo Trucks oferă o gardă la sol de cel puţin 300 mm şi o protecţie eficientă a tuturor componentelor vulnerabile.
În plus, de acum, şi clienţii care solicită frâne cu tambur, pentru operaţii în condiţii cu nivel deosebit de ridicat de praf sau umiditate, pot beneficia de avantajele sistemului electronic de frânare de la Volvo (EBS).
Sistemul electronic de frânare Volvo oferă accesul la o gamă de funcţii inteligente, precum Sistemul de asistenţă la pornirea din rampă (Hill Start Aid), pentru un control superior pe pantele abrupte. Există îmbunătăţiri şi la nivelul siguranţei, datorită integrării funcţiilor frânei de motor şi a retarderului, cunoscute sub numele Coordonare sisteme de frânare (Brake Blending). În afara îmbunătăţirii funcţiei de frânare, EBS în combinaţie cu frânele cu tambur oferă acces la Direcţia Dinamică Volvo (fără tracţiune pe punţile faţă) şi schimbări mai eficiente ale treptelor de viteză, deoarece sistemul I-Shift obţine anumite informaţii din sistemul electronic de frânare.
Oferta pentru construcţii de la Volvo Trucks
În plus faţă de seriile Volvo FMX, Volvo FH şi Volvo FH 16, gama de vehicule pentru construcţii de la Volvo Trucks mai cuprinde modelul Volvo FL, cu tracţiune pe două punţi şi sarcină maximă de până la 18 tone şi modelul Volvo FE, cu o sarcină maximă de 26 de tone. La acestea se adaugă reţeaua extinsă de centre de service şi serviciile avansate, pentru o disponibilitate excelentă, astfel încât clienţii să beneficieze de o flexibilitate considerabilă pentru a crea soluţii personalizate şi sigure.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro