Volvo Trucks a lansat, la începutul lunii martie, patru camioane noi, cu accent puternic pus pe mediul de lucru al șoferului, pe siguranță și productivitate. Cele patru autocamioane pentru transportul de mare tonaj, Volvo FH, FH16, FM și FMX, reprezintă aproximativ două treimi din livrările Volvo Trucks.
Anticiparea unei cererii de transport în creștere pune presiune asupra disponibilității șoferilor profesioniști din întreaga lume. În Europa, de exemplu, estimările arată că sunt vacante aproximativ 20% din totalul locurilor de muncă pentru șoferi.
Pentru a ajuta clienții să recruteze și să păstreze cei mai buni șoferi, Volvo Trucks s-a concentrat puternic pe dezvoltarea noilor autocamioane, pentru a le face mai sigure, mai eficiente și mai atractive pentru șoferii bine pregătiți.
„Șoferii care își manevrează camionul în siguranță și eficient reprezintă un atu de neprețuit pentru orice companie de transport. Comportamentul responsabil la volan poate contribui la reducerea emisiilor de CO2 și a costurilor privind combustibilul, precum și a riscului de accidente, vătămare corporală și imobilizare neplanificată. Noile noastre autocamioane îi vor ajuta pe șoferi să lucreze mai în siguranță și mai productiv și le vor oferi clienților noștri argumente mai puternice atunci când încearcă să atragă cei mai buni șoferi”, continuă Roger Alm.
Posibilități nelimitate
Diferitele modele de autocamioane din gama Volvo Trucks sunt disponibile cu multe tipuri de cabină și pot fi optimizate pentru o gamă largă de aplicații. În cazul camioanelor pentru transportul de cursă lungă, cabina este, adesea, a doua casă a șoferului.
Camioanele de transport regional funcționează, de multe ori, ca birou mobil, în timp ce, în construcții, vehiculele sunt instrumente de lucru robuste și practice. Prin urmare, vizibilitatea, confortul, ergonomia, nivelul de zgomot, manevrabilitatea și siguranța au fost elementele centrale ale dezvoltării tuturor noilor modele. De asemenea, exteriorul camioanelor a fost modernizat, pentru a le reflecta proprietățile și a crea un design general atractiv.
Cabinele Volvo FM și Volvo FMX
Noile Volvo FM și Volvo FMX sunt echipate cu o nouă cabină, dar și cu multe dintre funcțiile panoului de instrumente care se regăsesc la modele mai mari din gamă.
Volumul interior a crescut cu până la un metru cub, oferind confort sporit și mai mult spațiu de lucru. Vizibilitatea este, acum, și mai bună, datorită geamurilor mai mari, liniei coborâte a ușilor și oglinzilor noi.
Volanul este echipat cu funcția de înclinare a coloanei, care permite reglarea, într-o mai mare măsură, a poziției de condus. Patul inferior din cabina de dormit este poziționat mai sus decât în cazul versiunilor anterioare, oferind un confort mai mare și generând spațiu suplimentar de depozitare dedesubt.
Cabina de zi are un nou compartiment de depozitare, de 40 de litri, cu iluminare interioară pe peretele din spate. Confortul cabinei este îmbunătățit și mai mult, printr-o izolație sporită, care oferă protecție la frig, la căldură și la zgomot, în timp ce o unitate de climatizare controlată cu senzori, cu filtru de carbon, garantează calitatea optimă a aerului în toate condițiile.
Nouă interfață pentru șofer
Pentru toate modelele, zona șoferului are acum o interfață complet nouă pentru informații și comunicare, menită să faciliteze vizualizarea și gestionarea diferitelor funcții, ceea ce reduce stresul și factorii perturbatori.
Panoul de instrumente este complet digital, cu un ecran de 12 inch, care ajută șoferul să selecteze informațiile necesare, în orice moment. Ecranul lateral suplimentar, de 9 inch, ușor de accesat, este disponibil pentru Infotainment, navigație, informații de transport și monitorizare camere video. Funcțiile pot fi controlate prin butoanele de pe volan, prin comandă vocală sau prin ecranul tactil și panoul de bord de control.
Sisteme îmbunătățite de siguranță
Siguranța a fost îmbunătățită și mai mult, cu funcții precum farurile cu fază lungă adaptivă, pentru Volvo FH și Volvo FH16. Sistemul îmbunătățește siguranța pentru toți participanții la trafic, dezactivând automat segmente selectate ale fazei lungi LED, atunci când autocamionul se apropie de traficul din față sau de un alt vehicul din spate.
Deplasarea este, de asemenea, facilitată de un control adaptiv al vitezei de croazieră (ACC) și prin pilotul automat cu asistență la coborâre, care activează automat frânele de serviciu, atunci când este necesară o forță de frânare suplimentară, pentru a menține o viteză constantă, în pantă. Sistemul de frânare controlat electronic (EBS), care este o condiție necesară pentru caracteristicile de siguranță, cum ar fi Avertizarea de coliziune cu frână de urgență și Controlul electronic al stabilității, vine, acum, ca echipare standard, pentru noile camioane. Direcția dinamică Volvo, cu Asistență pentru păstrarea benzii de rulare și Asistență de stabilitate, este disponibil, de asemenea, ca opțiune. Sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere este capabil să detecteze semne precum restricțiile de depășire, tipul de drum și limitele de viteză și le afișează pe panoul de bord.
Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult, prin adăugarea unei camere video, pe partea pasagerului, montată pe oglinda din dreapta, care oferă pe ecranul lateral o perspectivă complementară asupra fiecărei părți a autocamionului.
Motoare eficiente și lanțuri cinematice alternative
Atât mediul, cât și economia, sunt factori importanți pentru companiile de transport. Întrucât nu va exista o singură sursă de energie care să abordeze toate problemele legate de schimbările climatice și, din moment ce diferitele segmente de transport și diferitele activități vor necesita o varietate de soluții, în viitorul apropiat, va continua să fie folosite în paralel mai multe tipuri de lanțuri cinematice.
Pe multe piețe, Volvo FH și Volvo FM sunt disponibile cu motorul Euro 6 alimentat cu LNG, care oferă performanță și eficiență privind consumul de combustibil la fel ca autocamioanele diesel echivalente Volvo, dar cu un impact climatic mult mai mic. Motorul cu gaz poate funcționa fie pe biogaz, care reduce emisiile de CO2 cu până la 100%, fie pe gaz natural, care reduce emisiile de CO2 cu până la 20%, în comparație cu autocamioanele diesel echivalente Volvo. Acest lucru este asociat cu emisiile vehiculului din timpul utilizării, proces cunoscut ca „de la rezervor la roată”.
Noul Volvo FH poate fi, de asemenea, echipat cu un nou și eficient motor diesel Euro 6, inclus în pachetul I-Save, care permite economii semnificative de combustibil și reduce emisiile de CO2. În cazul operațiunilor de cursă lungă, de exemplu, noul Volvo FH cu I-Save combină noul motor D13TC cu un pachet de funcții și poate oferi economii de combustibil de până la 7%.
Valoarea reducerii consumului de combustibil este calculată comparând costurile de motorină și AdBlue pentru D13TC Euro 6 Step D echipat cu pachetul de combustibil pentru transportul de cursă lungă (I-Save), cu D13 eSCR Euro 6 Step D fără acest pachet. Economia reală de combustibil poate varia în funcție de mulți factori, cum ar fi experiența șoferului, utilizarea controlului vitezei de croazieră, specificația vehiculului, sarcina vehiculului, topografia reală, întreținerea vehiculului și condițiile meteorologice. Uneori, au fost raportate economii chiar mai mari.
De asemenea, au fost aduse îmbunătățiri versiunilor Euro 3 și 5 cu caracteristici precum Asistența de cuplu motor Volvo.
Turnul de camioane
Pentru a marca în mod inedit cea mai mare lansare pe care a realizat-o vreodată, Volvo Trucks a realizat un film care bate noi recorduri. Pentru a demonstra puterea și fiabilitatea celor patru vehicule noi, Volvo a construit din autocamioane un turn impresionant, de 15 metri înălțime și 58 de tone greutate.
Filmul neobișnuit este realizat în plină noapte și începe prin a prezenta turnul format din autocamioane ca un monolit imens, care strălucește în depărtare. Pe măsură ce perspectiva se restrânge, vedem lupi în prim plan și distingem profilul unei femei la volan. Când filmul ajunge în punctul culminant, susținut de fum și efecte de iluminare, vedem că bărbatul care stă în vârful turnului de camioane este, de fapt, președintele Volvo Trucks, Roger Alm.
„Aceasta este cea mai mare lansare Volvo Trucks de pănă acum. Noile modele vor avea un impact uriaș asupra profitabilității și capacității clienților noștri de a concura atât în mediul de afaceri, cât și pentru cei mai buni șoferi. Sunt obișnuit să fiu deasupra lucrurilor și să am controlul, dar în acest caz, să fiu filmat în vârful turnului format din autocamioane a fost, cu siguranță, o zi neobișnuită la serviciu. Aș putea spune că am un anumit respect pentru înălțimi. Sunt un tip cu picioarele pe pământ”, a spus Roger Alm, președintele Volvo Trucks.
Filmul a fost realizat la sfârșitul anului 2019, pe un teren de testare în afara orașului unde se află sediul companiei Volvo, Göteborg, Suedia. Atât turnul format din autocamioane, cât și majoritatea efectelor vizuale sunt reale, inclusiv fumul și luminile, pe care le dezvăluie filmarea realizată din culise.
„A fost nevoie de aproximativ o lună pentru a proiecta și a construi turnul și pentru a ne asigura că prezintă siguranță la deplasare. În esență, acest lucru a fost posibil grație robustului camion pentru construcții, Volvo FMX, și noii sale punți tandem de 38 de tone, capabilă să suporte greutatea celorlalte autocamioane. Dar a necesitat, de asemenea, o viteză și o deplasare constantă, oferite de tehnologia Direcției dinamice Volvo și de către un șofer de autocamion bine pregătit”, a declarat Markus Wikström, inginer la Volvo Trucks și parte a echipei din spatele realizării turnului de autocamioane.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro