Volvo Trucks a lansat noul Volvo FMX cu o cabină complet nouă, cu sarcină utilă sporită și cu caracteristici inovatoare de siguranță. Cu sarcini utile crescute pe puntea față de până la 20 de tone și cu o punte tandem de 38 de tone, noul Volvo FMX este conceput pentru cele mai dificile condiții și pentru cele mai solicitante activități.
„Clienții noștri din industria construcțiilor se confruntă cu o presiune din ce în ce mai mare privind îmbunătățirea durabilității, eficienței costurilor, siguranței și productivității”, spune Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „O dată cu lansarea noului Volvo FMX, ne dovedim angajamentul de a ne sprijini clienții prin crearea de autocamioane robuste și prin furnizarea de servicii inovatoare care să susțină operațiunile de transport într-un mai facil, mai sigur și mai profitabil.”
Cabină complet nouă, cu exterior robust
Noul Volvo FMX este construit pe o platformă complet nouă de cabină, bazată pe experiența Volvo în furnizarea de autocamioane robuste și funcționale pentru segmentul de construcții.
„Noul Volvo FMX este conceput pentru a oferi o combinație superioară de agilitate și durabilitate”, explică Ismail Ovacik, designer-șef pentru exterior la Volvo Trucks. „Cabina, complet nouă, include o secțiune frontală cu componente rezistente, ușor de înlocuit, cu faruri LED noi, în formă de V, cu protecție. Pentru a facilita intrarea sau ieșirea șoferilor în cabină, am conceput noile trepte de acces antiderapante.”
Atenție suplimentară acordată șoferului
Noul Volvo FMX oferă mai mult spațiu în cabina de zi și posibilitate de depozitare de până la 800 de litri. Șoferii beneficiază și de vizibilitate îmbunătățită, datorită liniei coborâte a ușii și noilor oglinzi retrovizoare. Vizibilitatea poate fi îmbunătățită și mai mult, prin adăugarea unei camere video, pe partea pasagerului, montate pe oglinda din dreapta, care oferă o vizibilitate mai amplă pe partea laterală a autocamionului.
Interiorul este caracterizat de un nou panou de bord, cu mai mult spațiu de stocare, culori noi și un ecran modern. Acesta include un panou de instrumente complet digital, de 12 inch și de rezoluție superioară, cu o interfață prietenoasă, care îi permite șoferului să vadă imediat informațiile relevante și să selecteze între patru tipuri de vizualizări pe ecran, în funcție de situația de deplasare. Panoul de instrumente este pregătit pentru actualizări viitoare și servicii de conectivitate.
Un ecran lateral opțional, de 9 inch, furnizează funcția de Infotainment, asistență de navigare, informații de transport și monitorizarea cu ajutorul camerei video. Ecranul, ușor de accesat, îi permite șoferului să interacționeze în mai multe moduri: prin butoanele poziționate intuitiv pe volan, prin comandă vocală sau direct, prin intermediul ecranului tactil și al panoului de control al modului de vizualizarea a informației. Atât panoul de bord, cât și ecranul lateral funcționează în mai multe limbi.
Noul FMX este dotat, de asemenea, cu un nou panou de control tracțiune, care ajută șoferul să gestioneze cu ușurință și rapid situații potențial periculoase, atât pe șosele, cât și pe terenuri accidentate. Șoferul poate beneficia de mai multă tracțiune prin acționarea cu ușurință a diferitelor sisteme de acționare a diferențialului prin simpla rotire a unui buton, vizualizând, totodată, starea tracțiunii pe panoul de bord.
Un nou volan, cu opțiune de înclinare a coloanei, îi oferă șoferului o poziție mai ergonomică de deplasare.
Mai mult spațiu de depozitare și confort sporit
Noua cabină de dormit de pe noul Volvo FMX oferă posibilități de depozitare îmbunătățite, inclusiv un compartiment mare de depozitare sub pat, în poziție ridicată, și un spațiu de depozitare în partea de sus, cu panouri LED în separatoarele pentru compartimente. Confortul cabinei este îmbunătățit și mai mult printr-o izolare eficientă, care oferă protecție la frig, căldură și zgomot. Deplasarea între scaunul șoferului și pat este mai ușoară ca niciodată, datorită noului design al manetei schimbătorului I-Shift, care este, acum, mai subțire, proiectat ergonomic.
Sarcină maximă în combinație de până la 150 t
Noul Volvo FMX este echipat cu cel mai puternic șasiu Volvo – cu o punte tandem de 38 de tone, care permite o sarcină maximă în combinație (GCW) de până la 150 de tone. În plus, a fost actualizată suspensia față pneumatică, permițând sarcini pe puntea față de până la 10 sau 20 de tone, pentru punți față duble. Unghiurile de bracaj sunt mai mari, la autocamioanele cu punte portantă directoare sau cu punte portantă amplasată în spatele punții directoare, ceea ce determină o manevrabilitate mai bună și uzura redusă a anvelopelor. Toate aceste îmbunătățiri conferă productivitate mai mare și eficiență de costuri pentru activitățile de transport de construcții.
Caracteristici de siguranță
Noul Volvo FMX este echipat cu Controlul adaptiv al vitezei de croazieră (ACC), care funcționează, acum, la toate vitezele, până la 0 km/h. Funcțiile suplimentare de îmbunătățire a siguranței de pe Volvo FMX includ pilotul automat cu asistență la coborâre, care stabilește o viteză maximă pentru a preveni accelerarea nedorită atunci când vă deplasați în pantă.
Sistemul de frânare controlat electronic (EBS), care este o condiție necesară pentru caracteristicile de siguranță, cum ar fi Avertizarea de coliziune cu frână de urgență și Controlul electronic al stabilității, devine, acum, echipare standard pentru noul autocamion. Direcția dinamică Volvo cu sistemele de siguranță Asistență pentru păstrarea benzii de rulare și Asistență de stabilitate sunt, de asemenea, disponibile ca opțiune.
Un nou sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere crește siguranța pe Volvo FMX, prin afișarea pe panoul de bord a unor indicatoare rutiere, cum ar fi limitele de viteză, restricțiile de depășire și tipul de drum.
Pentru activități deosebit de dificile, cum ar fi cele de minerit, Volvo FMX este echipat cu o trapă opțională de plafon, din oțel, cu mâner de ieșire în caz de urgență, care permite înlăturarea întregii trape.
Un pachet robust și complet
Prin proiectarea unui nou autocamion FMX robust pentru transportul în construcții, care poate transporta mai multe tone și care se poate manevra mai ușor, asigurând, totodată, siguranța și confortul șoferului, Volvo Trucks poate contribui la creșterea productivității și a profitabilității în industria construcțiilor.
Dezvoltarea rapidă a serviciilor de conectivitate le oferă transportatorilor modalități complet noi de a crește disponibilitatea și de a optimiza modul de utilizare a vehiculului.
Volvo Trucks introduce Contractul Volvo Flexi-Gold care oferă aceeași acoperire ca în cazul Contractului Volvo Gold, la același cost previzibil, însă cu mai multă flexibilitate, pentru a se adapta nevoilor dinamice ale afacerilor. Tarifele lunare variază în funcție de un interval de flexibilitate de 40% pentru kilometrajul anual estimat. Acest lucru le oferă transportatorilor o mai mare flexibilitate în a-și adapta operațiunile la schimbările de sezon și la o cerere de transport fluctuantă.
Date despre noul Volvo FMX
- Cabine: cabină de zi, cabină de zi joasă, cabină de dormit joasă, cabină de dormit, cabină Globetrotter, cabină pentru echipaj. Pachete exterioare și interioare de accesorii pentru design individual.
- Un nou volan, cu opțiunea de înclinare a coloanei, pentru o poziție mai ergonomică de deplasare.
- Motoare: diesel, disponibile cu standarde de emisii diferite.
- Sistem de schimbare a treptelor de viteză: I-Shift și I-Shift cu trepte de forță, cu pachete software pentru diferite aplicații de transport.
- Farurile: halogen sau LED.
adaptarea: Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro