Atunci când vine vorba despre electromobilitate, Volvo Trucks este un partener cu experiență în domeniu. Pe lângă istoricul de inovație în dezvoltarea vehiculelor electrice, producătorul se angajează să ofere soluții complete, care se extind cu mult dincolo de capacitățile autocamionului.
Fie că livrați în sau între orașe, Volvo Trucks poate oferi soluții electrice complete de transport, cu zero emisii, cu un singur punct de contact. Un partener solid, decis să facă tranziția dvs. un succes – și reducerea emisiilor de CO2 o realitate.
Adăugarea unui camion electric Volvo în flota dumneavoastră este un proces simplu. Contractul de Service Volvo Gold va include monitorizarea bateriilor și va asigura disponibilitatea camionului și livrările zilnice prin intermediul planificării predictive a operațiunilor de service. Producătorul a adăugat, de asemenea, servicii pentru optimizarea utilizării camionului, de exemplu planificarea traseelor și autonomiei, poziționare cu statutul energiei disponibile și rapoarte de urmărire. Toate acestea pot fi accesate foarte ușor în portalul Volvo Connect, alături de celelalte servicii suport. Traseele pot fi distribuite între birou și camion, iar șoferul poate vizualiza cu ușurință diverse situații, precum statutul de încărcare sau poate controla aeroterma de parcare, prin intermediul aplicației MyTruck.
Volvo FL și FE Electric
Volvo FL și FE sunt ideale pentru majoritatea aplicațiilor în orașele aglomerate, cum ar fi distribuția, manipularea deșeurilor și operațiunile de construcții urbane. Versiunile electrice sunt deja pe piață din 2019 și sunt comercializate pe mai multe piețe din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, Asia și Australia.
În a doua jumătate a anului trecut, cele două modele de camioane electrice pe baterii au fost actualizate. Capacitatea de încărcare AC aproape că s-a dublat, la 43 kW, reducând timpul necesar încărcării bateriei cu aproape 50 de procente.
Camioanele oferă, de asemenea, pachete de baterii actualizate recent, care pot furniza o autonomie totală până la 450 km, cu o singură încărcare.
Câteva dintre actualizările Volvo FL și FE:
- Oglinzile exterioare au fost subțiate, pentru ca șoferul să aibă o vizibilitate directă mai bună asupra împrejurimilor.
- Interiorul are noi lumini LED și un spațiu interior de depozitare care se poate încuia, care vor îmbunătăți mediul de lucru.
- Volvo FL și FE pot fi echipate cu o soluție de camere 360˚ de tip „bird eye view”, sau cu o cameră cu vedere laterală.
- Noua cheie cu telecomandă este prevăzută cu noi funcțiuni ușor de utilizat.
- Versiunea electrică are o nouă interfață pentru priza electrică de putere, care permite carosarea fără să fie nevoie de un motor electromecanic, simplificând carosarea și economisind masă.
- Sistemele de siguranță adiționale includ Detectarea Utilizatorilor Vulnerabili ai infrastructurii rutiere, Suport pentru Evitarea Coliziunilor Laterale și Driver Alert Support.
Volvo FM și FMX Electric, pentru construcții
Volvo Trucks a dezvoltat camioane electrice de gamă grea care le permit clienților din segmentul construcțiilor să facă trecerea către un transport mai sustenabil. Camioanele convenționale cu șasiu unic și cu aplicații încorporate pentru o gamă largă de suprastructuri, cum ar fi basculante, mixere și macarale, sunt, acum, oferite și ca versiuni electrice.
Noile camioane electrice sunt extrem de flexibile, datorită unei mari varietăți de cabine și de opțiuni de baterii și unei oferte cuprinzătoare de configurații de axe. Aceasta permite obținerea unei game mai largi de șasiuri și posibilitatea unui ampatament mai scurt, de 3.900 mm, care creează flexibilitatea de a personaliza camionul pentru o gamă largă de operațiuni de construcții.
Clienții pot opta pentru pachete de acumulatori de la 2 la 6 baterii, pentru a se potrivi cerințelor lor specifice de autonomie și sarcină utilă. Noile camioane rigide au o capacitate a bateriilor cuprinsă între 180 și 540 kWh.
Volvo Trucks poate furniza și stații de încărcare – Volvo 43 kWh AC. Acestea sunt compatibile, acum, cu toata gama de camioane electrice Volvo și permit încărcare pentru aplicații de transport pe rute scurte sau medii, până la circa 350 km rulați pe zi. Costul de achiziție este foarte competitiv, asigurând instalare și implementare facile.
Trei opțiuni de priză de putere, PTO, pe camioanele electrice facilitează montarea suprastructurilor electrice sau mecanice: ePTO electric, PTO pe transmisie și PTO electromecanic.
Camioane Volvo FM și FMX electrice cu aplicații încorporate din fabricație:
- Versiuni lansate în producție de serie începând în martie 2023
- Lanț cinematic: 490 kW
- Unitate de propulsie: 3 motoare electrice
- Baterii: 450-540 kWh, 5-6 baterii
- Cabine: Day Cab, Low Day Cab, Sleeper Cab, Low Sleeper Cab, High Sleeper Cab
- Ampatament: 4.300-6.700 mm
- Configurații axe: 4×2R, 6×2R, 6×4R, 8×2R, și 8×4R
- PTO: ePTO electric, PTO pe transmisie și PTO electromecanic
- Versiuni lansate în producția de serie începând în mai 2023
- Lanț cinematic: 330 kW
- Unitate de propulsie: 2 motoare electrice
- Baterii: 360 kWh, 4 baterii
- Cabină: de zi
- Ampatament: 3.900-6.700 mm
- Versiuni lansate în producția de serie începând în septembrie 2023
- Baterii: 180-270 kWh, 2-3 baterii.
Pentru gama de camioane de construcții, Volvo Trucks poate furniza aproape orice aplicație de transport, pe propulsie electrică: cap tractor cu kit de basculare, autobetonieră, autobasculantă, autoșasiu cu hooklift sau autospecializată cu macara.
Volvo FH Electric
Atunci când traseele dvs. de transport se extind, poate de la un oraș la altul, aceasta este alegerea potrivită. Volvo FH Electric oferă un confort excelent și o imagine convenabilă asupra traficului.
Două sau trei motoare electrice, combinate cu o cutie de viteze I-Shift, adaptată pentru electromobilitate, asigură o experiență de conducere lină și puternică. Puterea robustă, de până la 490 kW/666 CP, este gestionată de un sistem unic de control al tracțiunii, dezvoltat de asemenea pentru performanțe ridicate pe suprafețe alunecoase. Diferite moduri de conducere sunt disponibile pentru a obține performanța dorită, confortul si nivelul de consum de energie dorit.
Pachetele de șase baterii produc până la 540 kWh, asigurând o autonomie suficientă pentru multe misiuni de transport regional.
Specificații tehnice:
- Configurații axe:
- tractor: 4×2, 6×2, 6×4
- rigid: 4×2, 6×2, 6×4, 8×2, 8×4
Toate axele au suspensie pneumatică.
- Cabine: cabină de dormit joasă, cabină de dormit, Globetrotter, Globetrotter XL
- Masă totală în combinație: până la 44 de tone
- Capacitate baterie:180-540 kWh, 2-6 baterii
- Autonomie: până la 300 km (4×2 tractor+trailer)
- Timp de încărcare (încărcare completă):
- 9,5 h cu AC (43 kW)
- 2,5 h cu DC (250 kW)
- Lanț cinematic: 2-3 motoare electrice, cutie de viteze I-Shift
- Performanțe: până la 330-490 kW (450-666 CP) putere continuă
- Pregătire pentru carosare: 3 prize de putere (electrică, electromecanică și pe transmisie).