Foarte implicată în educația rutieră, Volvo Trucks a lansat, recent, o nouă inițiativă, pentru îmbunătățirea conștientizării siguranței în rândul utilizatorilor neprotejați ai infrastructurii rutiere. Cu un nou pachet de training global, denumit „See and Be Seen” („Vezi și fi văzut”), acest program se adresează direct cicliștilor cu vârsta de peste 12 ani. „See and Be Seen” este o continuare a programului de educație rutieră dedicat copiilor, „Stop Look Wave” („Oprește-te, Uită-te, Fă cu mâna), deja în funcțiune în întreaga lume.
„La fel ca în cazul «Stop Look Wave», programul «See and Be Seen» are ca scop îmbunătățirea înțelegerii modului în care utilizatorii neprotejați ai infrastructurii rutiere și camioanele interacționează în trafic. Dar, de data aceasta, ne concentrăm în special pe bicicliști, atât copii, cât și adulți. În contextul ritmului rapid al traficului din ziua de astăzi, este vital ca din ce în ce mai mulți oameni să fie conștienți de riscuri, pentru a evita accidentele și incidentele,” spune Carl Johan Almqvist, director de siguranța traficului și a produselor la Volvo Trucks.
Așa cum sugerează și titlul programului, „See and Be Seen” se concentrează pe cât de important este să observi traficul din jurul tău și să te faci vizibil pentru șoferii de camion, de exemplu prin menținerea contactului vizual și a unei distanțe sigure față de camioane.
„Pentru a reduce riscul accidentelor din trafic, ne echipăm camioanele cu sisteme de siguranță din ce în ce mai inteligente și pregătim șoferii în arta conducerii sigure. Dar, pentru că factorul uman are o semnificație crucială în majoritatea accidentelor rutiere, este importantă creșterea conștientizării în rândul tuturor utilizatorilor infrastructurii rutiere,” explică Almqvist.
„See and Be Seen” este conceput pentru a putea fi utilizat pentru școlari de la 12 ani în sus, dar se potrivește, de asemenea, necesităților organizațiilor de siguranță a traficului care lucrează cu adulți. Pachetul de training conține instrumente pedagogice care includ materiale de prezentare, filme și exerciții practice. Materialul, care este publicat, deocamdată, în limba engleză, poate fi descărcat gratuit de pe web-site-ul Volvo Trucks.
Stop Look Wave
Peste 260.000 persoane cu vârsta sub 19 ani decedează în accidente de circulație anual, la nivel mondial, conform statisticilor Organizației Mondiale a Sănătății. Multe dintre aceste accidente implică autobuze și camioane.
Luând în considerare aceste cifre, în 2015, Volvo Trucks a făcut un pas pentru a încerca îmbunătățirea acestor statistici deprimante, prin lansarea campaniei „Stop Look Wave”.
Prin acest program, a fost lansată o provocare către toți angajații Volvo Trucks de la nivel mondial, care au fost încurajați să se implice în promovarea siguranței în rândul propriilor copii și al celor din comunitățile în care trăiesc.
Așa cum am precizat, este clar că majoritatea accidentelor rutiere implică factorul uman, iar copiii se numără printre cei mai vulnerabili participanți la trafic. Astfel, „Stop Look Wave” este conceput pentru a-i învăța pe copiii din întreaga lume mai multe despre pericolele cu care se confruntă în trafic în fiecare zi. Și în acest caz, materialele campaniei sunt disponibile, gratuit, pentru descărcare pe site-ul Volvo Truck, în limbile engleză, estoniană, franceză, germană, coreeană, olandeză, spaniolă, portugheză, poloneză, rusă, spaniolă și suedeză.
Până în prezent, peste 50.000 copii din lumea întreagă au învățat să se oprească, să se uite și să le facă cu mâna șoferilor de camion.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro