VOLVO TRUCKS: Tracțiune integrală automată, în premieră

Volvo Trucks este primul producător de vehicule comerciale din lume care oferă, ca dotare standard, un sistem de tracţiune integrală automată pe camioanele sale destinate activității de construcții, pentru un grad superior de manevrabilitate şi economie.

Volvo Trucks este primul producător de vehicule comerciale din lume care oferă, ca dotare standard, un sistem de tracţiune integrală automată pe camioanele sale destinate activității de construcții, pentru un grad superior de manevrabilitate şi economie.

Noul Sistem de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo Trucks acţionează în timpul mişcării camionului, activând automat puntea motoare faţă, dacă roţile din spate pierd aderenţa pe teren alunecos sau afânat și dacă apare riscul împotmolirii. Şoferul se bucură de manevrabilitatea îmbunătăţită, iar proprietarul de economie de combustibil şi de o uzură mai redusă a camionului.

„Mulţi şoferi cuplează tracţiunea faţă sau blochează diferenţialul cu mult timp înainte de a ajunge pe teren dificil, pentru a evita riscul de a se împotmoli. Sistemul de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo cuplează tracţiunea pe roţile din faţă când autocamionul este în mişcare, doar pentru intervalul scurt de timp în care este necesar”, spune Jonas Odermalm, managerul Volvo Trucks pentru segmentul de construcţii.

Dezvoltat pentru condiţii industriale dure

Sistemul de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo, echipament standard de acum pentru modelul Volvo FMX cu tracţiune faţă, este deja folosit de Volvo Construction Equipment la transportatoarele articulate.

Soluţia constă într-un software conectat la senzorii de viteză din roată, care detectează şi controlează tracţiunea. Când o roată din spate începe să alunece, puterea este transferată automat către roţile din faţă, fără să se piardă din puterea sau viteza camionului.

Sistemul de Control Automat al Tracţiunii activează tracţiunea roţilor din faţă când se află în mişcare, doar pentru intervalul scurt de timp pentru care este necesar. Aceasta înseamnă un consum mai bun şi o manevrabilitate superioară

Un ambreiaj cu interferenţă activează tracţiunea pe roţile din faţă în numai o jumătate de secundă. Ambreiajul este mai uşor şi are mai puţine piese în mişcare decât soluţia folosită la tracţiunea integrală permanentă. Dacă şoferul întâlneşte un teren deosebit de dur, atunci pot fi blocate manual diferenţialele punţilor faţă şi spate.

Manevrabilitate și economie

Tracţiunea pe puntea din faţă previne opririle pe terenuri dificile, însă funcţia este de multe ori necesară doar pe o mică parte a traseului. Prin Sistemul de Control Automat al Tracţiunii, aderenţa pneurilor din faţă este concentrată pe menţinerea direcţiei până la apariţia oricărei situaţii critice. Aşadar, şoferul se bucură de o manevrabilitate superioară mai mult timp.

Prin Sistemul de Control Automat al Tracţiunii, aderenţa pneurilor din faţă este concentrată pe menţinerea direcţiei până la depăşirea oricărei situaţii critice, permiţând şoferului să profite de o manevrabilitate superioară cât mai mult posibil.

Şoferul evită, astfel, un consum excesiv de combustibil şi uzura lanţului cinematic şi a anvelopelor, consecinţele fireşti ale utilizării tracţiunii roţilor din faţă. Datorită sistemului de Control Automat al Tracţiunii, putem fi siguri că întotdeauna este activat modul optim de tracţiune, preluând această decizie din sarcina şoferului.

Cu noul Sistem de Control Automat al Tracţiunii de la Volvo Trucks, senzorii din roţi detectează imediat dacă una dintre roţile din spate începe să derapeze. Tracţiunea de pe puntea din faţă se conectează în mai puţin de o secundă, iar camionul nu pierde nici viteza, nici cuplul.

„Sistemul de Control Automat al Tracţiunii este un alt exemplu de tehnologie inovatoare care face ca lucrurile să fie mai simple şi mai inteligente decât înainte. Aşa cum Volvo I-Shift a revoluţionat cutia de viteze, suntem încrezători că această nouă realizare va face acelaşi lucru pentru tracţiunea pe puntea faţă”, spune Ricard Fritz, vicepreşedinte la Volvo Trucks.

Sistemul de Control Automat al Tracţiunii este echipament standard pe modelul Volvo FMX în versiunile 4×4, 6×6, precum şi 8×6, şi este oferit împreună cu gama completă de motorizări pentru standardele EURO 3, 4, 5 şi 6.

Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.