Producătorul Volkswagen Commercial Vehicles a oferit primele imagini cu mult așteptata nouă generație a modelelor VW Caravelle și VW Transporter. Pe lângă propulsia cu motoare diesel, vor fi disponibile și variante plug-in hybrid și electrice.
Cea de-a șaptea generație de Transporter, în „hainele” de transport pasageri, denumită Caravelle, oferă 9 locuri standard, fiind dedicată unor activități precum taxi de mare capacitate sau shuttle.
În versiunea entry-level, este oferită, standard, o banchetă detașabilă, cu 3 locuri, pe al treilea rând. Făcând comparația cu versiunea de transport marfă, Caravelle are o tapiserie rafinată a scaunelor, airbag-uri laterale și cortină și un sistem audio cu 10 difuzoare.
Nivelul de echipare mediu, Life, are în echiparea standard bare de protecție, carcasele oglinzilor exterioare și mânerele ușilor vopsite în culoarea vehiculului, aer condiționat, cotieră pentru scaunul șoferului, un scaun al pasagerului din față ajustabil pe înălțime (cu reglare a suportului lombar) și cotiere, ornamente decorative unice, 3 porturi USB suplimentare în habitaclu și jante din aliaj de 16 inch.
Versiunea Style, mai deosebită din punct de vedere vizual, poate fi recunoscută după partea frontală distinctă, având o bandă contrastantă întunecată, ce include o bandă cromată integrată. Decorația cromată este continuată cu farurile cu Matrix LED, standard pentru această echipare, cu lumină de viraj și funcție de lumină pentru vreme nefavorabilă. În comparație cu versiunea Life, alte caracteristici ale Caravelle Style includ stopuri spate cu tehnologia LED, geamuri fumurii în spate și jante din aliaj de 17 inch. De asemenea, standard: sistem de închidere, pornire și acces Keyless, oglinzi exterioare pliabile electric, scaune din piele bicoloră, volan multifuncțional din piele, consolă centrală mare, cu suporturi pentru pahare, aer condiționat automat cu 3 zone și panou de comandă suplimentar pentru spate (în plafon) și jaluzele pentru al doilea rând de scaune.
Caravelle poate fi echipat opțional cu un acoperiș panoramic mare și un sistem audio Harman Kardon, cu 14 difuzoare (inclusiv subwoofer).
PanAmericana
Disponibilă din 2001, PanAmericana este la a patra „schimbare la față”. La exterior, noul PanAmericana Caravelle este recunoscut prin ornamentele sale robuste, pentru toate terenurile, de pe pragurile laterale și pasajele roților, barele de protecție granulate, concepute pentru condiții dificile, și o grilă frontală vopsită. Foliile de protecție sunt prezente pe capotă, pe portbagaj și pe partea inferioară a ușilor laterale.
În interior, întâmpină șoferul și pasagerii cu elemente iluminate din oțel inoxidabil pentru trepte, inserții de culoare neagră lucioasă în panoul de bord și mânere interioare cromate ale ușilor. Alte caracteristici distinctive includ țesături exclusive pentru scaune, cu inscripții PanAmericana încorporate în spătare, precum și cusături colorate contrastante.
Caravelle PanAmericana este echipată standard cu noile jante din aliaj Indianapolis, de 19 inch (negre, cu finisaj diamantat, după cum spune producătorul), care sunt disponibile, opțional, pentru PanAmericana Transporter. Tracțiunea integrală 4MOTION opțională completează perfect caracterul și gama de aplicații ale ambelor versiuni PanAmericana.
Transporter cu iz de Bulli
A șaptea generație de Transporter nu mai este pornită cu cheia, ci prin apăsarea butonului de pornire. Panoul de bord găzduiește un display digital, de 12 inch, „acompaniat” de display-ul infotainment-ului, de 13 inch. Volanul multifuncțional standard este echipat cu butoane amplasate ergonomic. Volumul sistemului de infotainment este reglat folosind butoanele de pe volan, sau un buton rotativ clasic. Maneta frânei de mână a fost desființată și înlocuită cu un comutator pentru frâna de parcare, amplasat în centrul bordului. Totodată, levierul pentru acționarea cutiei de viteze este, acum, amplasat pe coloana de direcție (în cazul transmisiei automate). Suporturile mari pentru pahare, din consola centrală, care a fost deplasată înainte, (în funcție de echipare), precum și suporturile pentru pahare suplimentare și compartimentele practice de depozitare din partea de sus a panoului de bord, facilitează munca de zi cu zi. Remarcăm o caracteristică distinctă a van-urilor Bulli: panoul de bord înalt, poziția înaltă a scaunului și amplasarea ergonomică a tuturor comenzilor.
În ceea ce privește latura practică, noul Transporter are 5.050 mm lungime (un plus de 146 mm, în comparație cu T6.1). Ampatamentul a fost extins cu 97 mm, până la 3.100 mm; un ampatament prelungit cu 400 mm va fi disponibil opțional (lungime totală: 5.450 mm). La 2.032 mm, lățimea exterioară a Transporterului a crescut cu 128 mm față de predecesorii săi (fără oglinzi exterioare). Lățimea maximă dintre pasajele roților a fost mărită cu 148 mm, până la 1.392 mm, fapt ce facilitează depozitarea europaleților. Lungimea compartimentului de încărcare pe podeaua Transporterului cu ampatament normal este de 2.602 m; cu un ampatament extins, lungimea acestuia crește la 3.002 mm. Datorită lungimii, lățimii și ampatamentului crescut, Volkswagen Vehicule Comerciale a reușit să crească semnificativ capacitatea de încărcare a noului Transporter. Cel mai mare volum de depozitare al versiunilor cu ampatament normal este, acum, de 5,8 mc. Versiunile cu ampatament lung și acoperiș înalt pot găzdui până la 9 mc. Transporterul poate fi echipat cu până la 6 locuri în habitaclu și diferite compartimente despărțitoare.
Echipamentul electric este alimentat prin intermediul diferitelor interfețe, inclusiv prize USB-A, USB-C și 12 V. Prize pentru dispozitive de 230 V sunt disponibile ca echipament opțional. În versiunile diesel, priza de 230 V este întotdeauna amplasată pe cadrul scaunului șoferului. Transporterul electric va avea opțional și două prize suplimentare, în zona din jurul stâlpilor D. Puterea totală a sistemului de 230 V este de până la 2.300 W, existând o sursă de alimentare potrivită pentru orice dispozitiv electric – de la laptopuri la ferăstrău circular.
În ciuda dimensiunilor, noul Transporter, cu o înălțime mai mică de 2 m (acoperiș normal), are loc în toate parcările convenționale. Cu o rază de bracaj de numai 11,8 m (ampatament normal), se pot aborda strâns curbele, fără vreun efort deosebit sau vreo senzație de disconfort.
În plus, Volkswagen s-a asigurat că acest instrument auto pentru profesioniști poate suporta și greutatea volumului pe care îl poate transporta: sarcina utilă maximă este de până la 1,33 t. Mai mult, noua generație de Transporter poate trage remorci cu o greutate de până la 2,8 t, în funcție de variantă (capacitatea predecesorului: până la 2,5 t).
Pachetul de echipamente standard pentru noua generație Transporter, în comparație cu generația anterioară, oferă faruri cu LED, blocuri de lumini din spate LED, frână de parcare electronică cu funcție Auto Hold, instrumente digitale de 12 inch (Digital Cockpit), sistem de infotainment (inclusiv DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, servicii online și ecran tactil de 13 inch), volan multifuncțional, sistem de pornire fără cheie, senzor de ploaie, asistență pentru benzi, frânare de urgență autonomă și afișaj dinamic pentru semne rutiere.
Furgoneta este, acum, echipată standard cu un compartiment despărțitor. Kombi-ul, echipat cu geamuri în spate, are 3 scaune individuale pe al doilea rând și un sistem audio cu 6 difuzoare în loc de 4.
Variante de carosare Transporter:
- Panel Van (pentru transportul de marfă)
- Panel Van Plus (al doilea rând de scaune pentru transport mixt, marfă și pasageri)
- Double Cab (caroserie pe platformă, cu ampatament lung)
- Kombi (pentru transport pasageri).
Carosările Kombi și Panel Van sunt disponibile, opțional, cu acoperiș înalt și ampatament extins.
Diesel, electric și plug-in hybrid
Gama de sisteme de propulsie a fost extinsă semnificativ, odată cu debutul noilor Caravelle și Transporter. Pe lângă cele mai noi motoare TDI, ambele modele vor fi disponibile atât cu propulsie hibrid plug-in, cât și complet electrică. Faza de pre-vânzare este, deja, în curs de desfășurare, cu trei opțiuni diferite de putere a motorului TDI: 110, 150 și 170 CP. Noul sistem de propulsie plug-in hybrid (eHybrid), cu o putere a sistemului de 232 CP, poate fi deja comandat. Trei unități electrice, cu puteri de 136, 218 și 286 CP și o capacitate netă a bateriei de 64 kWh, vor urma, în curând. În plus, va exista o versiune cu putere redusă și o baterie mai mică, destinată distribuției urbane.
Modelele TDI și eHybrid au tracțiune față. Sistemul de tracțiune integrală 4MOTION este disponibil, opțional, pentru versiunile TDI de 150 CP. Modelele complet electrice au tracțiune spate, o versiune cu tracțiune integrală fiind, de asemenea, planificată pentru o dată ulterioară. TDI-ul de 170 CP este echipat, standard, cu o cutie de viteze automată cu 8 trepte, cutie disponibilă opțional pentru TDI-ul de 150 CP. În cazul modelelor plug-in hybrid și electrice, cutia de viteze este numai automată.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
CAND SE POATE COMANDA TDI-UL 170CP CARAVELLE 8+1