WEBEYE: Să învârţi roata cu profit!

Cum arată acel instrument care poate ajuta managementul să ţină costurile sub control? Fără surprize, fără elemente de întârziere, fără complicaţii? Sunt întrebări la care căutăm cu toţii răspunsul. Acele informaţii corecte care pot să stea la baza deciziei potrivite fac astăzi diferenţa între succes şi eşec. Între profit şi pierdere.

Levente Gall

WebEye oferă acea soluţie telematică prin intermediul căreia transportul poate intra într-o zonă în care relaţia cu şoferul devine una previzibilă, orientată în direcţia eficienţei. „Punem la dispoziţia companiilor de transport pachete predefinite, destinate atât flotelor mici sau medii, cât şi celor mari. Soluţiile sunt compatibile cu orice marcă de camion, beneficiază de suportul unei echipe mari şi experimentate, iar flexibilitatea în ceea ce priveşte interfaţările este considerabilă“, ne-a explicat Levente Gall, director de vânzări al WebEye România.

El a precizat că sistemul poate fi interconectat cu alte produse TMS cu care maşinile au fost deja echipate, existând unele parteneriate în acest sens. „Pentru noi, clientul tradiţional este o companie care are minim 10 camioane. În acest moment, în România, de soluţia WebEye beneficiază aproximativ 500 de clienţi cu peste 6.000 de vehicule. Am crescut bazându-ne pe recomandările clienţilor mulţumiţi, care ne-au majorat portofoliul“, a adăugat Levente Gall.

Cum arată, însă, sistemul care a generat economii substanţiale clienţilor?

Rapoarte complexe privind şoferii

În primul rând, nu este un GPS. Produsul WebEye este o soluţie de telematică capabilă să ofere rapoarte complexe companiilor de transport marfă, dar şi pasageri, iar de curând şi celor din agricultură.

Soluţia a fost lansată pe piaţă, în 2003, de compania ungară Lambda-Com. De atunci, echipa ce a dezvoltat produsul a căpătat multă experienţă. În România a pătruns în 2007 prin compania WebEye România. „Ne-am lovit de multe situaţii în care lumea nu înţelegea, concret, ce facem noi. Am explicat de fiecare dată că o monitorizare de GPS nu este acelaşi lucru cu telematica. Ceea ce oferim reprezintă un sistem complex, existând, în mod evident, o diferenţă de preţ între cele două categorii de produse“, a apreciat directorul de vânzări al WebEye Romania.

După declanşarea problemelor economice în România, companiile de transport s-au axat pe monitorizarea consumului de combustibil şi astăzi orice manager bun ştie că un consum mare nu este determinat numai de furturi sau de alte ilegalităţi de acest gen, ci şi de comportamentul şoferilor la volan. Iar soluţia WebEye monitorizează stilul lor de mers. Concret, în dispeceratul companiei de transport ajung în timp real toate informaţiile necesare privind modul în care conduce şoferul, indiferent de marca maşinii.

„Flotele transportatorilor români sunt în general formate din mai multe mărci, iar WebEye reuşeşte să ofere acea soluţie complexă, unică, compatibilă cu întreaga flotă, care pune la dispoziţia managementului exact informaţiile de care are nevoie, foarte bine structurate“, a arătat Levente Gall.

Concret, managerii de transport primesc rapoarte care evaluează şoferii, sub forma unor note acordate pe baza mai multor elemente, precum poziţia acceleraţiei, apăsările pedalei de frână etc. Acestea se accesează prin intermediul unui software instalat pe calculatoarele companiei, existând raportări diferite pentru cei ce monitorizează flota (poziţie, timp până la următoarea încărcare etc) şi pentru top management (KPI-uri).

Implementare şi servisare

Partea hardware a soluţiei WebEye, un echipament produs propriu, se conectează pe mai multe porturi: cel de FMS, la tahograful digital, chiar şi la CAN, în funcţie de versiunea de produs contractată de cărăuş. Este, în plus, disponibil şi un modul de comunicare cu şoferul, un echipament touch-screen bazat pe GPRS, conexiunea fiind folosită şi la gestionarea comenzilor de transport.

„Implementarea totală a soluţiei se poate întinde pe parcursul a câteva săptămâni sau a câteva luni, în funcţie de mărimea flotei. Montajul elementelor hardware durează între 1,5 şi 5 ore per camion şi este efectuat de o echipă WebEye, formată din electricieni şi service mobil, care se deplasează în curtea clientului. WebEye Romania dispune de 2 service-uri mobile în Bucureşti precum şi de alte 5 care deservesc partea de Vest a ţării, la care se adaugă două pentru Sebeş şi Braşov. În situaţia în care clientul are camioane ce lucrează în comunitate ajungând în ţară doar o dată pe an, echipamentele pot fi servisate şi în afară, în foarte multe ţări din Europa.

Pregătirea personalului implicat

Fiecăruia dintre clienţi îi este alocat un responsabil sau un manager de proiect, în funcţie de mărimea flotei, care, împreună cu cei din conducerea companiei, stabileşte câte şedinţe de training sunt necesare.

„Dacă managerul doreşte, după training, se poate face şi o testare a cunoştinţelor dispecerilor instruiţi. În afară de gestionarea comenzilor şi a şoferilor, training-ul acoperă inclusiv partea de controlling. Pentru că vorbim de o aplicaţie user-friendly, după instruirea iniţială de câteva ore, revenim o dată sau de două ori pentru a pune la punct neclarităţile. De asemenea, după implementare, o dată la 6 luni sau la un an, facem o reîmprospătare a informaţiilor şi prezentăm celor implicaţi noutăţile apărute între timp“, a spus Levente Gall.

Un parteneriat cu rezultate

Pentru ca rezultatele obţinute să fie cele mai bune, reprezentanţii WebEye recomandă încheierea de contracte pentru perioade cuprinse între 24 şi 48 de luni, care includ traning-ul personalului, precum şi update-uri software, iar în situaţia în care se doreşte, chiar şi hardware.

„Un contract începe printr-un program pilot, prin montarea unor echipamente demo. Apoi, graţie rezultatelor, se merge mai departe, ajungându-se la semnarea contractului. Acesta include aplicaţii, servisarea echipamentelor, garanţii, training-uri. Trebuie amintit că inclusiv costurile necesare comunicarii GPRS cu vehiculul sunt cuprinse în contract. Tarifele variază în funcţie de configuraţia hardware stabilită, de modulele selectate pentru a fi instalate. Pentru cei interesaţi, există posibilitatea de upgrade pe durata contractului, în ceea ce priveşte partea de software lucrurile fiind prinse în contract, dar se poate face upgrade şi pe echipament. Tehnologia evoluează iar volumul de date care se preia creşte în permanenţă. Soft-ul este pe bază de licenţă iar datele sunt stocate pe serverul WebEye, dar, în cazul unor situaţii speciale, se pot stoca şi pe serverul clientului“, a precizat Levente Gall.

Ca garanţie, WebEye a devenit membru TAPA începând cu 2013, ceea ce înseamnă că au fost implementate o serie de norme, iar sistemele de siguranţă au devenit foarte stricte.

Accent pe dispecer

WebEye oferă mult mai mult decât date tehnice, punând la dispoziţia transportatorului rapoarte prin care este sprijinit dispecerul, care se află dintr-o dată într-o situaţie în care poate concretiza elementele de avantaj ce apar în activitatea sa.

„Din acest punct de vedere, există o diferenţă între noi şi telematica producătorului de camioane. Dacă aceasta din urmă îl pune în centru pe gestionarul de flotă, WebEye vine inclusiv în sprijinul dispecerilor. Unul dintre avantajele sistemului WebEye este faptul că poate acoperi ambele cerinţe. Graţie soluţiei noastre, dispecerul poate să controleze mai multe camioane decât o făcea anterior, beneficiind în timp real de date precum cele privind locaţia camionului, gradul său de ocupare sau programul de lucru al şoferului. De exemplu, un dispecer care avea în subordine 25 de camioane a reuşit să depăşească 30. Inclusiv dispecerii pot fi monitorizaţi de către top management prin intermediul statisticilor oferite de noi“, a menţionat directorul de vânzări WebEye Romania.

Mai mulţi kilometri, costuri reduse

Cu toate că soluţia WebEye nu este cea mai ieftină de pe piaţă, în majoritatea cazurilor investiţia companiilor s-a amortizat în mai puţin de un an.

„O dată cu introducerea soluţiei WebEye, se reduc semnificativ costurile cu servisarea sau cu combustibilul. Vorbim de economii de sute de euro lunar pe fiecare maşină pentru că este condusă economic iar impactul asupra elementelor componente este mai mic, rezultând cheltuieli reduse cu reparaţiile. În plus, se ţine cont de toate datele privind utilizarea flotei, inclusiv de normele AETR, care presupun foarte multe excepţii la care este foarte bine să aibă acces dispecerul. Produsul nostru ţine cont de toate aceste excepţii pe care o mare parte dintre şoferi nu le ştiu, ceea ce generează creşteri de eficienţă. Clienţii ne-au pus la dispoziţie date care scoteau în evidenţă o creştere a numărului de kilometri parcurşi şi o scădere a dislocării flotei, ca urmare a implementării soluţiei WebEye. Cu un singur click, dispecerul are acces la camioanele disponibile şi aflate în apropiere, la care se adaugă şi disponibilitatea timpilor de conducere, reuşind astfel să dea cursa următoare camionului cel mai indicat să facă asta“, a punctat Levente Gall.

Pentru 2015, WebEye Romania estimează o creştere de 20%. „Intenționăm să deschidem şi două birouri noi, la Constanţa şi la Suceava, pe lângă cele de la Timişoara, Sibiu, Bucureşti şi Oradea, unde avem şi head-office-ul. Aceste două noi locaţii au, pe lângă acoperirea zonei din punct de vedere geografic, şi o importanţă strategică pentru dezvoltarea sistemelor oferite pentru segmentul agricol“, a conchis directorul de vânzări WebEye România.

Tehnologia sistemelor de monitorizare a flotei prin GPS avansează într-un ritm ameţitor. În decurs de zece ani, metoda de prelucrare offline a informaţiilor a fost înlocuită de monitorizarea online a vehiculelor.

Dincolo de monitorizarea poziţiei şi status-ului vehicului, cele mai avansate aplicaţii telematice sunt deja capabile să analizeze relaţia om – maşină, ceea ce oferă posibilitatea unui focus special pe securitate.

Grupul Lambda-Com s-a numărat în ultimii zece ani printre pionierii acestui sector.

Soluţiile WebEye sunt un instrument în maximizarea capacităţii de transport a mărfurilor, prevenirea accidentelor şi amortizarea vehiculelor.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.