Reacții rapide pe o piață cu evoluții surprinzătoare, produse bine calibrate și adaptabilitate – sunt câteva dintre aspectele pe care pune accent echipa Wiass.
Când discutăm despre asigurări, alegerea produsului având ca reper exclusiv „cel mai mic preț” poate ridica anumite riscuri.
„Ar fi bine să evaluezi calitatea și serviciile pe care ți le oferă o societate de asigurare. Noi nu suntem nici cei mai ieftini, și nici cei mai scumpi, însă, cu siguranță, produsele noastre ar trebui privite ca fiind unele de calitate, mai ales pe partea de servicii pe care le oferim clienților”, a spus Remus Nistor, director Wiass.
Practic, în loc să decidem exclusiv pe baza tarifului de achiziție, am putea analiza dacă polița acoperă corect și complet riscurile avute în vedere și modul în care sunt soluționate dosarele.
„Wiass oferă produse clare, funcționale, și ne concentrăm pe a rezolva cât mai repede situațiile apărute. Țintim parteneriatele de lungă durată și tocmai de aceea venim întotdeauna în sprijinul clienților noștri. Iar calitatea unei polițe de asigurări se vede la rezolvarea daunei. Sunt momentele pe care clientul dorește să le poată depăși cât mai ușor, pentru a se concentra pe activitatea de bază, iar noi facem tot posibilul pentru a asigura protecția necesară. Dincolo de ceea ce asigură polița pe care ai încheiat-o, contează foarte mult și echipa cu care lucrezi, modul în care reacționează… Efortul asigurătorului pentru a se rezolva dosarul face diferența și asigură trecerea ușoară peste o experiență neplăcută. În cazul Wiass, sunt situații în care dauna este anunțată dimineața și, până seara, clientul primește formularul de despăgubire. Evident, prețul reprezintă, de asemenea, un criteriu important. Iar, de 5 ani, în ciuda inflației și a majorărilor de prețuri pentru majoritatea bunurilor și serviciilor din piață, tarifele Wiass au rămas neschimbate”, a arătat Remus Nistor.
Casele de expediție au produse dedicate
La ora actuală, sunt căutate asigurări cuprinzătoare, iar casele de expediție sunt tot mai bine informate și mai atente atât la pretențiile pe care le au contractanții lor (să dețină asigurări cargo), cât și de la subcontractori, care trebuie să aibă asigurări bune și care, în caz de daună, chiar să funcționeze.
„Casele de expediție au început să încheie polițe cargo, ce asigură partea de despăgubire a pagubelor care nu pot fi acoperite de CMR-ul transportatorului. Aceste gen de polițe sunt solicitate în număr tot mai mare, aspect care dovedește faptul că tot mai multe case de expediție sunt conștiente că pot apărea situații în care nu se pot baza doar pe asigurările CMR. Astăzi, este greu să îți imaginezi cum ar putea funcționa o casă de expediție care are pretenții de calitate și de stabilitate pe piață, fără un asemenea produs”, a precizat directorul Wiass.
Astfel, casele de expediție încheie asigurarea cargo, informând clienții asupra limitelor pe care le are asigurarea CMR. Practic, pentru a fi acoperiți 100%, clienții vor accepta și aprecia asigurarea cargo.
„De la momentul solicitării, Wiass poate oferi această asigurare în aproximativ 30 de minute, după specificarea mai multor aspecte legate de tipul mărfii, valoare, rute, mașină etc.”, a arătat Remus Nistor.
Cu toate că acest tip de asigurare este foarte important, acoperirea în piață este, încă, una slabă. Totuși, este un segment în creștere, ceea ce înseamnă că acei care au nevoie ca marfa să le fie transportată și casele de expediție nu mai sunt dispuși să își asume riscuri.
Experiență inedită în 2022
O situație neașteptată a avut loc anul trecut, pe zona asigurărilor CASCO, pentru mașini second-hand. Practic, au apărut numeroase cazuri în care valoarea asigurată pentru daună totală era semnificativ mai mică decât valoarea reală de piață a respectivului vehicul. Evident, acest fenomen a apărut în contextul unor majorări abrupte ale prețurilor la vehiculele rulate.
„Este firesc ca asiguratul să fie despăgubit la o valoare similară cu mașina pierdută în daună. Inițial, am fost nedumeriți de această situație inedită, însă am înțeles nemulțumirea clienților și am adresat-o societăților de asigurare cu care colaborăm. Nu este o situație întâlnită doar în România și a fost un proces de adaptare la noua realitate. S-a găsit o soluție și, acum, răspundem rapid la asemenea situații”, a declarat Remus Nistor.
Practic, firma își asigură mașina la o anumită sumă și, astfel, asigurătorul ar putea să trateze totul foarte tehnic și, în caz de daună totală, să despăgubească dauna la respectiva sumă, fără a lua în calcul faptul că valoarea pe piață a mașinii s-a majorat.
„Am lucrat cu asigurătorii noștri, cu inspectorii de daună și am reconfigurat produsul, prin reajustarea sumei de despăgubire. Practic, ne-am readaptat la realitatea pieței și, astăzi, oferim valori de despăgubire încadrate în niște intervale destul de generoase, pentru a putea face față eventualelor evoluții ale prețurilor”, a explicat directorul Wiass.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
Bună, doresc sa știu cât costa o asigurare marfa in valoare de 30000 euro , multumesc