WindSoft: Software-uri create și optimizate pentru nevoile transportatorilor

Cei 17 ani de experiență au oferit celor de la WindSoft posibilitatea de a cunoaște bine natura business-ului companiilor din industria transporturilor.

Una dintre provocările dezvoltatorului de software a fost să fie mereu axat pe evoluție, alături de partenerii săi, și să găsească soluții inovative pentru toate nevoile pieței.

Prezentăm, în continuare, câteva dintre aplicațiile dezvoltate și implementate cu succes la portofoliul de clienți al companiei.

WindNET ERP

Soluțiile de tip WindNET ERP, dedicate companiilor de transport, integrează fluxurile operaționale la nivelul fiecărui departament, susțin automatizarea proceselor de lucru repetitive, eliminând erorile și permițând accesul la informațiile stocate pe o bază de date unică.

WindNET asigură optimizarea și vizibilitatea optimă asupra activităților desfășurate, facilitând accesul rapid și în timp real la informații. Soluția oferă un management eficient, prin diminuarea pierderilor financiare, îmbunătățind procesele de lucru, prin eliminarea înregistrărilor duble.

Prin intermediul soluției WindNET ERP, managerii de transport au acces la informații vitale pentru companie, în timp real, printr-un set de rapoarte setate și parametrizate conform necesităților fiecărei companii. Cele mai accesate rapoarte manageriale sunt cele privind bugetele (estimat vs. realizat), raportul EBITDA pe camion și flotă, companie și departament, rapoarte operaționale, financiare (P&L- profit și pierderi).

WindPanel

Este un instrument avansat de management al mentenanței vehiculelor. Poate fi folosit de orice companie ce deține parc auto propriu – atât autoturisme, cât și vehicule comerciale.

Scopul implementării unui astfel de sistem este controlul, planificarea și previzionarea costurilor cu mentenanța flotei. În același timp, se obține o imagine exactă a timpilor și motivelor de indisponibilizare a vehiculelor, pentru o evaluare corectă a furnizorilor de servicii de mentenanță.

Aplicația folosește un sistem de coduri de cost. Acesta reprezintă un instrument precis, pentru a avea costurile cu mentenanța defalcate pe grupe și subgrupe tehnice. Astfel, o factură de la service se poate aloca foarte ușor, exact pe subgrupele pe care s-a lucrat. Exemplu: revizia, verificarea încălzirii auxiliare, o reparație la instalația electrică și o verificare a sistemului de AdBlue, vor avea coduri de cost alocate exact pe grupa respectivă. Altfel spus, o factură de service nu se va duce doar în bugetul global de mentenanță pe vehiculul respectiv, ci se va împărți exact pe grupele tehnice care au generat costul cu pricina.

Totodată, data și ora începerii lucrului, precum și estimarea finalizării lucrărilor, reprezintă indicatori de performanță care pot fi obținuți printr-un raport specific.

La recepția facturii, se închide fișa de lucru, prin alocarea corectă și finală a sumelor, pe diferite grupe de costuri.

Raportare

Se ține o evidență a vehiculelor care sunt în service în orice moment, împreună cu istoricul lor. Astfel, vehiculele care sunt ținute în service peste termenul stabilit, sau sunt reparate, dar service-ul nu a anunțat acest lucru, sunt imediat identificate. Prin acest raport, se câștigă timp, pentru că vehiculele devin disponibile imediat ce se termină reparația.

Soluția oferă o serie de rapoarte detaliate privind:

  1. previzionarea lucrărilor de mentenanță preventivă pentru următoarele 12 luni;
  2. codurile de cost la nivel de marcă și tip de vehicul;
  3. performanță service (lucrări repetitive și timp petrecut în service);
  4. încadrarea în bugetul de mentenanță;
  5. alertă pentru lucrări repetitive;
  6. analiză fiabilitate mărci vehicule;
  7. oportunitate de investiție în lucrări importante;
  8. analiza de cost/km pentru mentenanța corectivă.

WindOps – sistem de optimizare și planificare a rutelor

Sistemul WindOps aduce o serie de avantaje în zona de TMS, precum: proiectarea eficientă a gradului de încărcare pe camion, urmărirea costurilor aferente distribuției/transportului, întreținerii și reparațiilor, precum și transparență în activitatea de transport (pe fluxul unei comenzi, de la inițiere până la livrare).

WindOps asigură creșterea productivității, prin utilizarea eficientă a resurselor și a calității serviciilor, sistemul oferind posibilitatea de a comunica clienților statusul comenzii, în timp real, datorită interfețelor cu sistemele de urmărire instalate la bordul autovehiculelor.

Aplicația asigură urmărirea și eficientizarea întregii activități de transport din toate punctele de lucru, oferind rapoarte asupra activității, întreținere și reparații.

Funcționalități

– Planificarea optimă a comenzilor de transport.

Planificarea automată a comenzilor pe mașini duce la reducerea considerabilă a volumului de muncă din departamentul operațional, precum și la reducerea timpului de execuție a tuturor activităților.

În funcție de comenzi, grad de încărcare, loc de descărcare, sistemul generează rutele optime posibile pentru descărcarea la timp a mărfii.

– Interfațarea cu sistemele GPS existente.

Sistemul permite o vizualizare în timp real a comenzilor efectuate, prin localizarea camioanelor și prin interfațarea sistemului cu echipamentele instalate la bordul fiecărui camion în parte. Astfel, este obținută o creștere considerabilă a calității serviciilor oferite și, implicit, o îmbunătățire a relației cu clienții.

– Preluare automată a comenzilor de transport prin EDI.

Automatizarea unor procese din fluxul operațional de introducere a comenzilor elimină munca redundantă și introducerea dublă a informațiilor.

– Managementul parcului auto propriu.

– Crearea unei rute editabile în funcție de adresele de încărcare-descărcare.

– Generarea rutei în momentul includerii unei comenzi pe o cursă, în funcție de poziția actuală a camionului, ruta existentă în cursă și ruta definită în comanda respectivă.

– Transmiterea rutei generate pentru o comandă către vehiculul alocat.

– Urmărirea automată a execuției rutei alocate și generarea alertelor, în cazul în care vehiculul nu execută corect ruta respectivă.

– Propunerea camioanelor pentru o anumită încărcare, precum și a mărfurilor ce pot fi încărcate pe un anumit camion.

Sistemul permite gestionarea tuturor informațiilor referitoare la datele de identificare a autovehiculelor, ține evidența cheltuielilor reviziilor și reparațiilor pe fiecare mașină în parte, iar consumul per vehicul este calculat automat, la introducerea datelor în sistem. Toate aceste informații generează rapoarte utile, în timp real, privind rentabilitatea parcului auto.

WindTyre

O noua etapă inovativa în managementul anvelopelor, WindTyre este o soluție software ce „scoate la lumină” și optimizează toate costurile legate de utilizarea anvelopelor.

WindTyre a fost conceput pentru a oferi managerului informații precise și sigure, astfel încât să poată lua decizii clare.

Mai mult decât un software!

WindTyre se adresează tuturor posesorilor de autovehicule, indiferent de mărimea flotei. Totuși, ca aplicația să devină funcțională, este necesară existența unui departament tehnic (de mentenanță), care devine, de altfel, principalul utilizator al produsului. Software-ul va avea nevoie doar de un simplu calculator pe care să ruleze.

Acest produs conține o bază de date cu toate anvelopele deținute de firma de transport (tip anvelopă, serie etc.). Practic, fiecare anvelopă în parte are un dosar virtual, cu toate datele de identificare. Iar dosarul se actualizează permanent, pe măsură ce anvelopa suferă modificări – intervenții tehnice, uzură, verificări etc.

Soluția semnalează din timp acțiunile ce se impun pentru utilizarea corecta a anvelopei, și, de asemenea, emite alerte în cazul anvelopelor cu un grad de uzură mai mare decât cel normal.

Printre avantajele cele mai importante, se numără faptul că, spre deosebire de hârtie, sau un tabel în Excel, datele trecute în WindTyre nu mai pot fi șterse, iar rapoartele către manager sunt complete și evidențiază orice anomalie.

Produsul se completează cu zona de consultanță și audit. Astfel, WindTyre nu este doar un software, utilizatorul primind, practic, un instrument prin care monitorizează atât anvelopele și modul în care sunt utilizate, cât și consecvența echipei tehnice, având certitudinea că modificările și completările din software corespund realității. Sistemul poate să funcţioneze independent sau ca modul integrat în WindNET, ERP-ul dezvoltat de WindSoft, generând, astfel, un control superior pe zona de costuri, pentru management.

Produsul a fost conceput astfel încât să poată fi utilizat inclusiv de către companiile cu flote dislocate, o atenție specială fiind acordată celor care operează în Comunitate.

Avantaje

Faptul că există o entitate externă care auditează starea anvelopelor va crea o situație benefică în interiorul companiei, ce va duce la o diminuare semnificativă a cazurilor de presiune necorespunzătoare în anvelope. Astfel, consumul de carburant se va diminua, uzura anvelopelor va fi optimă și gradul de siguranță rutieră va crește.

Flota de anvelope va fi gestionată cu ușurință și precizie, de către un personal minim.

Managerul firmei de transport va cunoaște cu exactitate costurile generate de fiecare anvelopă, putând decide în cunoștință de cauză marca și tipul de anvelopă care oferă cel mai bun randament. De asemenea, stocurile se pot diminua, iar previzionarea necesarului de anvelope oferă șansa optimizării procesului de achiziție.

Mai mult decât atât, WindTyre oferă estimări legate de valoarea parcului de anvelope deținut în orice moment.

Conform calculelor realizate de către companiile care utilizează deja sistemul, WindTyre asigură reducerea lunară a costurilor de până la 80 euro/camion.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.