xTrack TMS (Transport Management System) este o soluție software complexă, de planificare, urmărire și optimizare a activităților, care asigură o gestionare completă și eficientă a transporturilor de mărfuri și nu numai.
Echipa Axes Software a creat-o și continuă să o perfecționeze, având în vedere atât nevoile companiilor care desfășoară activități de transport sau distribuție mărfuri, cât și necesitățile caselor de expediții. Rezultatul? Aplicația permite automatizarea oricărui flux de transport, este user-friendly și se integrează cu ușurință în sistemele informatice existente ale celor care doresc să o utilizeze. În consecință, nu există pericolul ca, după implementare, să nu fie folosită pe motiv că nu ar fi compatibilă cu alte aplicații, sau că angajații nu s-ar descurca să o folosească.
Obiecții respinse
„Nicio soluție software, inclusiv TMS, nu poate face ce face un angajat cu vechime în domeniu.”
Există percepția că aplicațiile nu pot fi adaptate la nevoile firmei, fiindcă nu pot încorpora toate variabilele (parametri) posibile din domeniu, și că „numai omul acela, care lucrează de 15 ani pe post” poate gestiona eficient unul sau mai multe dintre procesele vizate. Echipa Axes Software demonstrează de peste 15 ani că orice flux de lucru poate fi digitalizat, fără vreo limitare a numărului de parametri incluși în algoritmii special creați pentru a rezolva dificultățile de gestionare a activităților. Dar asta nu înseamnă că „omul acela” nu este și el important. Dimpotrivă, experiența lui + experiența consultanților și a programatorilor Axes Software = aplicație performantă. Colaborarea este de tip win-win pentru toți cei implicați. Iar angajatul experimentat, care se bucură de o viață post-implementare vizibil mai bună, rămâne, în continuare, important, fiindcă, orice s-ar spune, aplicațiile au nevoie de utilizatori ca să își facă treaba.
„Furnizorii de soluții software nu livrează ceea ce promit și, după implementare, uită să ofere suportul necesar.”
Consultanții Axes Software analizează cu atenție procesele pe care firmele-client doresc să le automatizeze, strâng informațiile necesare în cursul discuțiilor cu cei care cunosc în amănunt fluxurile de lucru și fac sugestii practice. De aceea, gradul de adaptare al aplicațiilor rezultate în urma colaborării cu reprezentanții firmelor este foarte mare, iar produsele finale reflectă cerințele acestora. Firește, acuza că nu sunt livrate întotdeauna soluțiile promise nu a ocolit nici firma Axes Software. Problema e probabil undeva la mijloc: inabilitatea ambelor părți de a înțelege câteodată ce se dorește realizat conduce practic la mici diferende pe care echipa se străduiește să le rezolve. Cât despre suport – Axes Software oferă post-implementare și servicii de tip helpdesk celor care le solicită prin contract și vă garantează că nu vă ia banii și dispare din peisaj.
„O aplicație e prea greu de utilizat pentru că e nevoie de personal specializat, iar implementarea va crea disfuncționalități în activitatea firmei.”
xTrack TMS este ușor de folosit de către orice angajat, pentru că opțiunile și modul de ordonare al acestora sunt intuitive. De aceea, utilizatorii învață repede și cu ușurință ce trebuie să facă, fără să necesite o instruire îndelungată sau complicată. Vi se pare prea mult o oră de instruire? Rezultatele implementării și ale trainingului se văd repede. Planificarea automată a curselor, de exemplu, cu tona de parametri de care trebuie să se țină cont, ușurează mult viața dispecerilor, care nu mai sunt obligați să aloce timp și efort pentru a realiza acest lucru manual și fără greșeală. Și dacă te gândești că datele corespunzătoare fiecărui parametru se schimbă încontinuu, îți dai seama imediat cât valorează o astfel de planificare!
„De ce aș avea nevoie de un TMS? Șoferii vor merge tot pe rutele pe care le știu ei și e mai bine să nu le schimb rutina. În plus, chiar dacă aș vrea, nu i-aș putea controla. Iar relațiile personale construite de-a lungul timpului de ei cu clienții vor avea, poate, de suferit, dacă livrările nu sunt făcute de aceeași persoană de fiecare dată.”
E adevărat că xTrack TMS optimizează rutele și, probabil, rezultatele optimizării nu vor concorda cu rutele utilizate în mod obișnuit. Dar oare e bine să perpetuezi sistemul, când carburanții costă, mașinile se uzează mai repede, emisiile de CO2 contează, ai prea multe curse în gol și, poate, ai nevoie de mai mulți șoferi decât îți permiți? Schimbarea nu pune presiune pe șoferi și nu le afectează eficiența, pentru că aplicația le oferă posibilitatea de a vedea pe telefon traseul pe care îl vor parcurge (xTrack TMS e integrat cu aplicații de tip Google Maps). Asta înseamnă că orice șofer poate efectua orice cursă, iar profitul se mărește, atunci când costurile de transport și mentenanță scad. Mai mult, poți verifica chiar și în timp real ce face fiecare șofer, mai ales dacă achiziționezi și o aplicație complementară sistemului xTrack TMS, denumită xTrack POD (Proof of Delivery). Cât despre relațiile personale… nu e mai bine să le îmbunătățești, ridicând nivelul de satisfacție al clienților, prin respectarea termenelor de livrare, de exemplu?
Soluțiile software digitalizează și comunicarea. Poți evita efortul de a chema la tine șoferii sau, chiar, de a te duce tu la ei, pentru a le comunica detalii și instrucțiuni legate de cursa/cursele pe care trebuie să le facă, sau pentru a primi rapoarte legate de cursele efectuate deja. Discuțiile față în față se reduc substanțial – combinația xTrack TMS și xTrack POD le permite șoferilor să primească direct pe telefonul mobil informațiile de care au nevoie la plecarea în cursă și să îți raporteze toate operațiunile finalizate pe traseu, în timp real. Și așa crește și productivitatea tuturor!