Zece companii și asocieri au depus oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, pe care va fi realizat tunelul Momâia, de 1,35 km, primul tunel montan de autostradă din România.
În lungime de aproape 10 km (cu tot cu tunel), secțiunea 4 are o valoare estimată la peste 2 miliarde de lei, fără TVA (circa 425 de milioane de euro).
Perioada de execuție este de 5 ani și 4 luni, dintre care un an și jumătate pentru proiectare și 3 ani și 8 luni pentru execuție. Garanția lucrărilor este de 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la un maxim de 10 ani
Constructorii care au depus oferte sunt:
1. Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor) -Grecia
2. Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri Ve Ticaret AS – Makyol Insaat Sanayi Turizm Ve Ticaret AS – Turcia
4. Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Constructii – Turcia
5. Impresa Pizzarotti & C SpA – Italia
6. Asocierea Kalyon Insaat Sanayi Ve Ticaret AS – Met-Gun Insaat Taahhut Ve Ticaret AS – Turcia
7. Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Turcia
8. Porr Construct – Austria
9. Strabag – Austria
„De la această dată începe procesul de evaluare, Comisia de Evaluare urmând a analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, anunță Compania Națională de Administrare a Drumurilor din românia (CNAIR).
Licitația pentru Lotul 4 a fost lansată la 1 februarie anul acesta. Tronsonul adiacent, Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, de 30,35 km, a fost scos la licitație încă din iulie 2017, dar încă nu există un câștigător desemnat.