15 ani de BursaTransport

Pe 25 Aprilie 2001, la târgul de transport de la București, a fost lansată BursaTransport. Pe vremea aceea, conectarea la internet se făcea prin dial-up și cele mai multe site-uri erau doar de tip prezentare firmă. Între timp, au trecut 15 ani, iar BursaTransport a reușit să-și câștige și să-și consolideze locul în piață.

Prin platforma BursaTransport, am intenționat să valorificăm experiența acumulată, pe acea vreme, la Dacoda, în mai bine de 5 ani de expediție rutieră. Doream să oferim tuturor operatorilor de transport o cale facilă de comunicare. Să avem posibilitatea de a comunica direct între noi, astfel încât să nu mai existe lanțurile ridicole de intermediari, câte 5-6 companii în lanț între clientul cu marfa și transportatorul cu camion.

Aceste lanțuri erau create de dificultatea comunicării directe a părților interesate și duceau, evident, la surplus de costuri pentru client și presiune pe prețul de facturare pentru transportator. Astăzi, privind înapoi, după 15 ani, putem constata că succesul nu a fost o întâmplare și nu a fost un noroc. Experiența în transportul rutier ne-a ajutat să proiectăm o aplicație conform așteptărilor: o bursă făcută de transportatori, pentru transportatori. Este, poate, cea mai plastică și concisă formulare ce poate caracteriza proiectul BursaTransport pe acești 15 ani.

Evoluție

În această perioadă, lucrurile au evoluat enorm, însă, în paginile noastre, se regăsesc, în continuare, formulele tranșante cu care am debutat: „Am marfă de transportat!” și „Am camion liber!”. De la un desktop, care, în 2001, găzduia BursaTransport și era pozat în secretariatul Dacoda, astăzi avem o platformă în cloud computing, extensibilă zilnic, în funcție de audiență.

Din punct de vedere funcțional, sunt de punctat Tarifarul BursaTransport, care ține cont de greutățile admise pe axa motoare pe diversele categorii de drumuri, lista incidentelor de plată, născută dintr-o dorință sinceră de solidarizare a breslei în eliminarea rău platnicilor, succesul european pe care îl constituie implementarea verificării în timp real a licențelor și copiilor conforme, având în vedere că nicăieri în Uniunea Europeană nu mai există un serviciu similar.

Și, nu în ultimul rând, tehnica evaluării dislocărilor admisibile în raport cu distanțele, element cheie care stă la baza selecției răspunsurilor la căutările de marfă și camioane. Din păcate, și, mai ales, în ultimii ani, a început să conteze serios siguranța tranzacțiilor încheiate cu ajutorul burselor electronice, din cauza proliferării fraudelor.

La acest capitol, BursaTransport nu numai că este cot la cot cu bursele europene care contează, ci tehnologia pe care o aplicăm, în sensul securizării accesului, ne va aduce în scurt timp la posibilitatea prevenirii fraudelor, dacă, bineînțeles, utilizatorii folosesc platforma cu simț de răspundere. Anual, constatăm că mii de firme de transport încetează consumarea serviciului nostru și mii de firme noi se înscriu în BursaTransport.

Lista membrilor activi este precum un creuzet în fierbere, care oglindește fenomenul ce se petrece în piața românească a transportului rutier de marfă. Cu toată această bulversare, piața crește și, o,dată cu ea, și numărul firmelor abonate la BursaTransport. De aceea, longevitatea pe piața transportului este o excelență, iar noi am premiat, cu ocazia aniversării celor 15 ani de ființare, cele mai vechi 15 firme ce continuă să fie prezente în BursaTransport. Pentru echipa noastră, administrarea și dezvoltarea platformei a constituit și constituie o experiență ce depășește interesul pentru un serviciu plătit. Ne străduim, în continuare, ca excelența să fie atributul numărul 1 al serviciului BursaTransport.

ing. Dan Cotenescu

Director BursaTransport

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.