Compania Națională de Administrare a Infrastructurii rutiere (CNAIR) a primit, în 24 februarie, 21 de oferte la licitația pentru proiectarea și construirea tronsoanelor 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești.
Pentru tronsonul 3 au fost depuse 12 oferte, din partea:
- AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR)
- CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD
- Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (lider) – VAHOSTAV – SK
- Asocierea DURMAZ OTOMOTIV PETROL URUNLERI INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (lider) – OKANCORP
- IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş.
- Asocierea KALYON INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (lider) – MET-GÜN INŞAAT TAAHHÜT VE TICARET ANONIM ŞIRKETI
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI
- NUROL INSAAT VE TICARET A.S.
- Asocierea & PE CONSTRUCT (lider) – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE
- SINOHYDRO CORPORATION LIMITED
- Asocierea STRABAG – ALPENSIDE.
Tronsonul 3, în lungime de 31,75 km (între km 58 – km 89), va fi cuprins între nodului rutier de pe DN65 (Valea Mare), în apropierea municipiului Slatina, și limita dintre județele Olt și Argeș. Drumul expres va tranzita teritoriile localităților Valea Mare, Priseaca, Scornicesti, Optași, Tatulești, Colonești.
Valoarea estimată a contractului este de 999,4 milioane de lei, fără TVA.
Pentru tronsonul 4 au fost depuse 10 oferte:
- China Railway 14th Bureau Group CO, LTD
- Asocierea Constructii Erbasu SA – Vahostav SK as
- Asocierea Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi –Metgun Insaat Taahhut ve Ticaret Anonim Sirketi
- Mapa Insaat ve Ticaret A.S.
- Nurol Insaat ve Ticaret A.S.
- Rizzani de Eccher SpA
- Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade
- Sinohydro Corporation Limited
- Asocierea Strabag – Alpenside
- Asocierea Terna – Arcada Company.
Tronsonul 4 are o lungime de 31,88 km (între km 89 – km 121), va fi construit între limita administrativă dintre județele Olt si Argeș și intersectia cu Autostrada A1 București – Pitești și va tranzita teritoriile localităților Lunca Corbului, Albota, Costești, Bradu, Suseni, Oarja.
Valoarea estimată a contractului este de aproape 909,7 milioane de lei, fără TVA.
Durata ambelor contracte va fi de 36 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție. Garanția lucrărilor va fi de minim 5 ani și maxim 10 ani, în funcție de perioada ofertată de fiecare ofertant în parte.
În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
Drumul expres Craiova – Pitești va avea 121 de km, cu două benzi pe sens, de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator, lată de 3 metri.
Proiectul a fost împărțit în patru loturi, iar licitațiile au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar tronsoanele 1 și 2 au fost contractate până acum. Licitațiile pentru tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță în anul 2018.
Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din luna mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.
Tronsonul 1 (de 17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi, pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (de 39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade – Consitrans, pentru circa 309 milioane de euro. Ambele contracte au termene 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.