APTE 2002: Raportorul Pachetului Rutier I este în conflict de interese

APTE 2002 îi sesizează președintelui Parlamentului European, Antonio Tajani, că eurodeputatul Ismail Ertug, raportor al Pachetului Rutier I, se află în conflict de interese, deoarece este membru al celui mai mare sindicat al șoferilor din Europa, VERDI, și are și calitatea de coordonator în Comsia de Transport și Turism din partea grupului S&D, astfel că trebuie să i se retragă calitatea de raportor.

Ismail Ertug

Publicăm scrisoarea transmisă de APTE 2002 președintelui PE:

“Asociația Patronală a Transportatorilor – Europa 2002 (APTE 2002) vă solicită ca, în baza art. 8 al Anexei I. din Regulamentul de Procedură, să sesizați Comitetul Consultativ pentru conduita deputaților (Advisory Committee on the Conduct of Members) cu un grav conflict de interese care ar exista în cazul eurodeputatului Ismail Ertug, care are calitatea de raportor al Pachetului Rutier I pe regulamentele ce privesc exclusiv  companiile de transport, respectiv  Reg. ( EC) 1071/2009/CE  și  Reg. (EC) 1072/2009, dar care, în același timp, este și membru al  Vereinte Dienstleistungs-gewerkschaft (prescurtat: VERDI), cea mai mare uniune sindicală a șoferilor de vehicule comerciale din Germania ( și din Europa).

Stimate Domnule Președinte este inadmisibil ca un membru al celui mai mare sindicat al șoferilor din Europa să aibă calitatea de raportor pe regulamente din Pachetul Rutier ce privesc exclusiv activitatea companiilor  de transport din Uniunea Europeană. Mai mult,  Domnul deputat Ismail Ertug are și calitatea de coordonator în Comsia de Transport și Turism din partea grupului S&D, astfel influența sa politică în procesul legislativ este cu atât mai mare.

Având în vedere atitudinea nerăbdătoare a Domnului Ismail Ertug privind urgentarea nelegală a întregului Pachet Rutier 1 spre  adoptare în plenul Parlamentului European (cu toate că în data de 10 ianuarie 2019 două rapoarte s-au  repins în comisia TRAN), având în vedere  nemulțumirea multor deputați S&D care s-au plâns de-a lungul timpului că acesta (în calitate de coordonator în comisia TRAN) nu se consultă cu ei în cadrul grupului politic S&D (a se vedea  reacția Domnului Boguslaw Liberadzki  în ședința TRAN din data de 29 ianuarie 2019), având în vedere divizarea pe care a creat-o în cadrul grupului social democrat din Parlamentul European din cauza urgentării spre plen a Pachetului Rutier  (divizare care s-a văzut în ședința  întregului grup S&D din data de 6 februarie 2019 – prezidat de Dl. Udo Bullmann) și având în vedere apartenența sa la o mare uniune sindicală a șoferilor, solicităm să se verifice toate aspectele legate de acest conflict de 
interese, să se ia măsurile prevăzute de Codul de Conduită și să i se retragă calitatea de raportor.

Precizăm că un membru VERDI, în calitate de reprezentant al angajaților nu  ar trebui să facă regulamente pentru angajatori, VERDI din Germania nu  ar trebui  lăsat  să  facă  legi  pentru companiile din Uniunea Europeană.

Regulamentele (EC) 1071/2009/EC  privind exercitarea ocupației de operator de transport și (EC) 1072/2009  privind normele comune pentru accesul la piața transportului rutier internațional de mărfuri privesc exclusiv operatorii de transport , astfel aceste Regulamente nu ar trebui întocmite de sindicatele șoferilor.

În așteptarea deciziei Dumneavoastră,

Conducerea APTE 2002

Download

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.