ARR digitalizează procesele de atestare și certificare

Din 4 noiembrie 2024, Autoritatea Rutieră Română (ARR) va primi solicitări pentru eliberarea de atestate și certificate doar online, nu și la agențiile teritoriale.

ARR digitalizează procesele de atestare și certificare

Decizia vine ca urmare a OMTI 3295/2024 pentru instituirea unor măsuri de simplificare și digitalizare a procedurilor administrative privind emiterea certificatelor/atestatelor profesionale ale personalului de specialitate din domeniul transporturilor rutiere, precum și pentru modificarea și completarea Normelor metodologice privind aplicarea prevederilor referitoare la organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora, stabilite prin Ordonanța Guvernului 27/2011 privind transporturile rutiere, aprobate prin Ordinul ministrului Transporturilor și Infrastructurii 980/2011.

Astfel, începând cu data de 4 noiembrie 2024, depunerea și procesarea cererilor:

  • pentru obținerea/vizarea certificatelor profesionale ale conducătorilor auto care efectuează transport de persoane în regim de taxi sau transport în regim de închiriere;
  • pentru obținerea/reînnoirea atestatului de instructor auto, precum și profesor de legislație rutieră;
  • pentru obținerea certificatului pentru transport cu troleibuzul;
  • pentru obținerea certificatului pentru transport de vehicule avariate,

Totodată, eliberarea în format electronic a acestor documente, se va realiza NUMAI prin intermediul sistemului informatic, disponibil la adresa atestate.arr.ro.

Identificarea tipului de cerere și a tipului de atestat/certificat se va realiza strict dupa tipul examenului promovat, solicitanții urmând să poată selecta exemenele pentru care doresc să depună cereri, conform rezultatelor publicate pe site-ul instituției, la secțiunea „Rezultate examene sustinute”, prin identificarea dupa CNP.

În vederea acordării suportului tehnic specific utilizării sistemului informatic, ARR pune la dispoziția solicitanților adresa de e-mail suport.atestate@arr.ro.

Totodată, recomandăm ca procedura de creare cont (atestate.arr.ro/registration) să fie parcursă de către candidații care au obținut calificativul ADMIS la toate probele de examen prevăzute de legislația în vigoare, urmând ca cererile de eliberare a certificatelor enumerate mai sus, împreună cu restul documentelor necesare, să fie transmise începând cu data de 4 noiembrie 2024 prin conturile de acces la sistemul informatic.

Pentru asigurarea consistenței datelor declarate în acest sistem informatic precum și pentru facilitarea contactului prin corespondență electronică sau telefonic, solicitanții trebuie să completeze adresa de e-mail, precum și numărul de telefon pe care le dețin, și nu a altor persoane.

În scopul simplificării tuturor procedurilor ce țin de procesele de creare cont și transmiterea solicitărilor de eliberare de documente, Autoritatea Rutieră Română va pune la dispoziție pe site-ul acesteia (www.arr.ro), la secțiunea Servicii – Eliberare Atestate, un set de instrucțiuni pentru utilizarea sistemului informatic.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.