Am văzut noul Punct de Trecere a Frontierei rutiere (PCTF) Nădlac II (RO) – Csanadpalota (H), pe care îl vor remarca peste câteva zile, după inaugurare, toţi şoferii de autoturisme, autocare şi TIR-uri.
Îmi amintesc de primele zile, de iarnă, când noul constructor al autostrăzii A1 Arad – Nădlac, loturile 1 şi 2, a început de fapt lucrările la noul PCTF Nădlac II. A fost o perioadă grea, cu multe lucrări de terasamente, pe o suprafaţă neobişnuit de mare pentru lucrările de acest gen din România.
Acum, la circa 6 luni de la demararea acestui proiect, vedem un nou PCTF româno-maghiar: la nivel de autostradă, extrem de modern, fără soluţii constructive scumpe şi sofisticate. Într-un cuvânt, o soluţie pragmatică ce prefigurează un punct de trecere a frontierei care, în perspectiva mult doritei aderări a ţării noastre la spaţiul Schengen, va fi compus din doar câteva culoare de circulaţie. Atât.
În aceste câteva zile rămase până la darea în funcţiune a acestui proiect, remarc că toate lucrările sunt finalzate la nodul rutier Arad, Nodul Pecica, spaţiul de odihnă, iar la punctul de trecere a frontierei propriu-zis urmează a fi executate ultimele conexiuni ale sistemului informatic al grănicerilor români şi maghiari.
Noul PCTF se află la km 486 al autostrăzii A1 faţă de km “0” din centrul Bucureştiului.
Marius Popovici
În faţă, Ungaria, autostrada M43
Vedere PCTF II la intrarea în ţară
Overpas la km 446, A1 la nodul rutier Arad
Nodul rutier Arad Km 446
La apus de soare, 4 benzi de intrare pentru autoturisme
Benzi de acces pentru TIR-uri
Benzi de acces pentru autoturisme şi autocare
Un pic de patriotism