Au fost nouă piloți care, din 2001, au triumfat în Raliul Sibiului. Dublul campion național de raliuri Gergo Szabo și-a trecut și el numele pe lista celor care au câștigat cel mai dur raliu din Campionatul Național.
Szabo s-a impus în 2010 alături de Levente Csegzy, pe un Mitsubishi Lancer EVO IX.
Interviu:
2008 a fost prima ta participare la Raliul Sibiului și ai terminat pe podium. Cum a fost prima ta experiență pe macadamul de la Sibiu?
Gergo Szabo: Pentru mine a fost cel mai dur macadam întâlnit vreodată. Niciodată nu am mai concurat pe o astfel de suprafață atât de dură până atunci, dar ne-a plăcut foarte mult organizarea de la Raliul Sibiului. Chiar dacă a fost un traseu dur și greu, m-am bucurat de un raliu adevărat.
În 2009 din nou podium și apoi victoria din 2010. Ce îți mai aduci aminte din acel an?
Gergo Szabo: În 2009 și 2010 a fost mai ușor pentru că știam deja la ce să mă aștept. Mi-am propus să alegem o tactică de așteptare, de conservare cât se poate a mașinii de curse și să profitam de greșelile altora. Nu am avut alte neplăceri, ca de exemplu pene de cauciuc, și am avut un stil de pilotaj mai prudent. Am avut și noroc pentru că imediat după sosire mașina a căzut în bucăți . Cred că este cel mai prețios loc 1 dintre toate participările mele la etapele din România.
Cât de important a fost pentru tine succesul de la Sibiu în 2010?
Gergo Szabo: Foarte important pentru că a contribuit la titlul câștigat în acel an. Mă gândesc cu nostalgie la acel an, unul foarte reușit pentru mine și echipa mea. A însemnat mult pentru noi să câștigăm cel mai greu raliu al campionatului.
În 2011 ai câștigat pe probe, dar ai pierdut victoria la masa verde. Ce s-a întâmplat?
Gergo Szabo: A fost o întâmplare nedorită și mă gândesc cu amar la acel moment. A fost o interpretare nefavorabilă a regulamentului în defavoarea mea. Nu mi-a plăcut deloc, a fost împotriva regulamentului FIA.
Ultimele două ediții pe macadam au însemnat și două abandonuri. Cum a fost în 2012 și 2013?
Gergo Szabo: Am totuși o amintire frumoasă din 2012 cu Skoda S2000 și cu Karoly Borbely în ERC. Până la momentul abandonului eram pe podium, dar am luat o decizie eronată și nu ne-am oprit pentru a schimba roata dreapta spate. Iar în 2013, datorită vizibilității reduse am lovit un mal de pământ cu roata stânga spate avariind suspensia. Cred că organizarea unei etape din ERC a fost cel mai important moment în evoluția motorsportului din România din perioada actuală. Este o mare pierdere pentru toți participanții și iubitorii motorsportului din țară.
Care a fost proba specială favorită și de ce?
Gergo Szabo: Șanta pe noapte este cea mai tare de departe! Atmosfera este absolut fantastică.
Cel mai bun moment de la Raliul Sibiului?
Gergo Szabo: Locul 1 din 2010!
Cel mai rău moment de la Raliul Sibiului?
Gergo Szabo: Momentul descalificării mele pe nedrept.
În 2015, Raliul Sibiului s-a schimbat complet. Este pe asfalt și cel mai spectaculos drum din România, Transfăgărășanul, a fost inclus în program. Cum ți se pare această schimbare?
Gergo Szabo: Mă bucur de această variantă și orice schimbare în bine este binevenită. Aștept cu nerăbdare să participăm la Raliul Sibiului anul acesta.
Transfăgărășan pe asfalt sau Șanta pe macadam?
Gergo Szabo: Șanta pe macadam, noaptea.
Cum crezi că va fi pentru tine ediția din 2015 a Raliului Sibiului?
Gergo Szabo: Știu sigur că o echipă profesionistă va organiza un eveniment de clasă. Aștept acest raliu cu nerăbdare. Este cea mai populară și mediatizată etapă din Campionatul Național și mă voi pregăti foarte bine pentru că îmi doresc un rezultat foarte bun.
Sibiu Rally Challenge se va desfășura în perioada 20 – 23 august și este un festival dedicat sporturilor cu motor care include și Raliul Sibiului, etapa a șasea din Campionatul Național de Raliuri Dunlop desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinanţat de Consiliul Local Sibiu şi Primăria Municipiului Sibiu și susținut de Orange România.