Miercuri, 18 iunie 2014, a avut loc Adunarea generală a reprezentanţilor membrilor Camerei de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB). Pe ordinea de zi a adunării – statutar constituită – s-au aflat atât probleme organizatorice, cât şi probleme de natură strategică.
În prima parte a evenimentului a fost dezbătut Raportul privind evoluţia comerţului, industriei, serviciilor şi a altor activităţi din municipiul Bucureşti, a fost dezbătut şi aprobat Raportul Colegiului de Conducere privind activitatea CCIB în intervalul iulie 2013 – iunie 2014 şi au fost aprobate deciziile adoptate de Colegiul de Conducere în această perioadă.
Potrivit raportului privind activitatea CCIB, prezentat de Sorin Dimitriu, preşedintele Camerei bucureştene, în vederea atragerii de noi membri, dar şi pentru fidelizarea membrilor activi au fost regândite pachetele de servicii pentru fiecare nivel de cotizaţie, iar firmele aflate în primul an de activitate şi care devin membre ale CCIB în acelaşi an, nu plătesc prima cotizaţie, ci doar taxa de înscriere.
De asemenea, membrii CCIB care au cotizaţia plătită la zi beneficiază de reduceri de tarife semnificative: 20% la tarifele de închiriere a spaţiului de expunere în cadrul târgurilor organizate de ROMEXPO SA, 25% la tariful standard pentru obţinerea Certificatului Excellent SME şi până la 50% la tarifele percepute de CCIB la majoritatea serviciilor.
La solicitarea Guvernului României, CCIB a organizat pavilionul românesc din cadrul Expoziţiei internaţionale de bunuri de larg consum de la Ningbo, acesta fiind primul pavilion naţional organizat de o cameră de comerţ românească la o manifestare internaţională, exclusiv din fonduri private.
De asemenea, au fost organizate misiuni economice în Republica Turcia şi în Albania, care au însoţit vizitele oficiale ale preşedintelui României şi, respectiv ale primului-ministru al Guvernului, dar şi în R. P. Chineză şi Regatul Maroc.
De altfel, în luna octombrie 2013, Camera bucureşteană a deschis în această ţară, la Tanger, un birou de reprezentare care asigură consultanţă şi asistenţă companiilor româneşti interesate să-şi dezvolte afacerile în regiunea magrebiană. Pentru perioada următoare este prevăzută inaugurarea unui astfel de birou pentru zona balcanică.
A fost subliniată activitatea consistentă a reprezentanţei CCIB de la Beijing, cu sprijinul căreia au fost semnate contracte cu valoare semnificativă pentru proiecte industriale, dar şi în domeniul comercializării de produse româneşti pe piaţa chineză. De asemenea, biroul a acordat asistenţă pentru deschiderea la Beijing a unui show-room cu produse româneşti dedicate pieţei chineze şi a organizat numeroase vizite de lucru ale unor potenţiali investitori chinezi în România.
Anul 2013 a fost marcat de lansarea cu succes a două serii de evenimente şi anume: „Ziua oportunităţilor de afaceri”, care oferă oamenilor de afaceri posibilitatea de a se întâlni într-un cadru structurat cu factori decizionali şi reputaţi specialişti în comerţ exterior, precum şi cu ambasadori şi ataşaţi economici ai ţărilor partenere, şi „Business Breakfast”, în cadrul căreia reprezentanţii mediului de afaceri pot intra într-un dialog mai puţin convenţional, dar eficient cu specialişti, consultanţi şi politicieni de top, pe teme economice de interes.
În perioada următoare, odată cu reînfiinţarea Curţii de Arbitraj Comercial de pe lângă CCIB, se va acorda o atenţie deosebită promovării şi dezvoltării acestui tip de serviciu, alternativă eficientă la procesul clasic în instanţă. Tot la capitolul servicii noi oferite de Camera bucureşteană se înscriu serviciile de tranzacţionare bursieră prin Terminalul Muntenia-Sud al BRM, precum şi eliberarea de certificate de notorietate de marcă.
Adunarea generală a aprobat, de asemenea, obiectivele CCIB aferente perioadei iulie 2014-iunie 2015, execuţia bugetară pe anul 2013 şi proiectul bugetului pentru anul 2014, raportul Comisiei de Cenzori, precum şi o serie de modificări la Statutul Camerei bucureştene. (M.B.)