Nuntă pe plajă în Republica Dominicană, cina romantică în savana din Tanzania sau skydiving la Miami sunt câteva dintre serviciile solicitate de turiști pentru vacanța de Valentine’s Day. Chiar dacă românii nu sărbătoresc în mod tradițional această zi, în ultimii ani și-au manifestat în număr din ce în mai mare interesul pentru vacanțe în destinații exotice cu servicii romantice incluse, pentru ca Ziua Internațională a Îndrăgostiților să îi prindă în locații exclusiviste de pe Glob.
Conform solicitărilor primite de agenția de turism Eturia, turiștii români sunt dispuși să plătească de la câteva sute de euro până la peste 2.500 de euro pentru servicii care să adauge un plus de romantism vacanței, precum:
– ședință foto pe plajele din Republica Dominicană sau Cuba
– cină romantică într-un restaurant subacvatic din Maldive
– cină privată la cort în Parcul Naţional Serengeti din Tanzania
– flori și decor romantic în camera de hotel de la Veneţia
– abonamente la SPA
– șampanie și platouri cu fructe în cameră
– cereri precum skydiving în tandem la Miami sau skyjump în Noua Zeelanda de pe clădirea Sky Tower din Auckland.
Resorturile din destinații exotice precum Caraibe, Maldive, Bali, Mauritius sau Seychelles oferă și servicii de organizare a nunții pe plajă, prețul achitat suplimentar de cuplurile de îndrăgostiți pentru această ceremonie fiind de până la 2.000 euro, sumă la care se adaugă costul cazării invitaților.
În acești bani sunt incluse decorurile, preotul de ocazie, fotograf, șampanie, cină romantică, tortul, buchetul miresei și flori la discreție.
În anul 2014, cele mai căutate 10 destinații pentru luna de miere sau vacanțe romantice au fost:
- Republica Dominicană
- Maldive
- Indonezia
- Singapore
- Mexic
- Mauritius
- Thailanda
- Seychelles
- Argentina
- Tanzania
„Specializându-ne în destinații exotice și vacanțe personalizate în ultimii 7 ani, în 2014 am înregistrat o creștere de 45% a solicitărilor de vacanțe romantice și de organizare a lunii de miere în locații deosebite, inclusiv de Valentine’s Day. În 2014 am înregistrat aproximativ 2.000 de solicitări pentru astfel de vacanțe și estimăm un trend crescător și pentru 2015”, a declarat Sorin Stoica, director general al agenției de turism Eturia.
Eturia, gândită ca agenție tailor made, a vândut în cei 7 ani de activitate peste 10.000 de pachete de vacanță personalizate și destinații exotice. Din cei peste 3.300 de turiști care au ales serviciile agenției Eturia, circa 75% sunt clienți fideli. Fără a fi considerată o agenție de turism exclusivista, ofertele sale includ la ora actuală 150 de destinații din întreagă lume, cele mai solicitate fiind Republica Dominicană, China și Cuba.
Înființată în anul 2007, compania dezvoltă trei direcții principale de business: vacanțe personalizate pentru turiștii cu bugete medii de vacanță, vacanțe cu plecări predefinite create pe principiul celui mai bun tarif și vacanțe de lux pentru clienții care doresc destinații mai puțin accesibile. În anul 2014, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro. (M.S.)